Het populaire Instagram start met het videoplatform IGTV (Instagram TV) waardoor bepaalde accounts langere video's kunnen maken tot 1 uur. Op Instagram is de maximale lengte voor video's momenteel 1 minuut. De socialenetwerksite die in handen is van Facebook gaat daarmee duidelijk de strijd aan met YouTube (van Google) en Snapchat Discover. [naar artikel]
Het gaat goed met Instagram. De populaire dienst van moederbedrijf Facebook heeft inmiddels meer dan 1 miljard gebruikers en opent nu de aanval op YouTube, met een nieuwe app voor lange video’s. [naar artikel]
Het razend populaire sociale netwerk Instagram, met ondertussen 1 miljard gebruikers, start vandaag met een eigen videoplatform die de strijd met YouTube moet aangaan. [naar artikel]
20:07 Instagram gaat langere video’s toelaten op zijn platform. De fotodeelapp lanceert zo de aanval op andere populaire videoplatformen zoals YouTube. [naar artikel]
Instagram gaat komend jaar alle videoformats, dus videoberichten, Reels, Stories en het voormalige IGTV, samenvoegen in het shortform-videoformat Reels. Dat heeft topman Adam Mosseri van Instagram gezegd in een video aan gebruikers. [naar artikel]
Tijdens de coronacrisis passeren heel wat theorieën over het ontstaan ervan de revue. Zo duiken er enkele op die een... The post YouTube gaat strijd aan tegen complottheorieën over 5G en coronavirus appeared first on Business AM. [naar artikel]
YouTube waagt zich ook aan de Stories-functie. Daarmee holt het videoplatform de concurrentie achterna. De functie bestaat al jaren op Snapchat en is inmiddels ook al een tijdje ingeburgerd op Instagram en Facebook. Vooral op die eerste twee kanalen is de functie uitermate succesvol en dus kon YouTube niet achterblijven. 10.000 abonnees Al mag niet […] Het bericht YouTube zwicht voor een Stories-functie verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Met de lancering van een nieuw videoplatform wil Instagram het voor bepaalde accounts mogelijk maken om langere video's in verticaal formaat te uploaden. Op die manier wil de fotodeelapp de concurrentie aangaan met YouTube en Snapchat Discover. [naar artikel]
De fidgetspinner heeft een opvolger. Squishies, stressballen in de vorm van schattige figuurtjes, zijn de nieuwste rage in speelgoedland. Met dank aan sociale media zoals YouTube en Instagram. [naar artikel]
04:35 De strijd om de aandacht van peuters en kleuters woedt sinds deze week, met de lancering van YouTube Kids, weer wat heviger. Ouders zoeken iets wat op elk moment van de dag hun kinderen kan entertaine... [naar artikel]
Deze week laten we u in een nieuwe reeks kennismaken met de wondere wereld van Youtube en Instagram. Heel wat Limburgse jongeren maken filmpjes op Youtube of zetten foto's van zichzelf op Instagram. Maar sommigen zijn zo succesvol dat ze er zelfs van kunnen leven. Dat overkwam ook de populairste Limburgse Youtuber: Kastiop. De 19-jarige Hasselaar heeft bijna 200.000 mensen die hem online volgen en al zijn filmpjes samen zijn al meer dan 31 miljoen keer bekeken. Generatie Youtube, aflevering 1 met Kastiop. [naar artikel]
TikTok is dé app van het moment en dat hebben de grote socialemediabedrijven ook in de gaten. Onlangs kwam Instagram... The post YouTube komt met eigen versie van TikTok: YouTube Shorts appeared first on Business AM. [naar artikel]
Instagram gaat nieuwe hulpmiddelen installeren in de strijd tegen online intimidatie om zo een “veilige omgeving” te creëren voor de gebruikers. Dat maakte het bedrijf maandag bekend. [naar artikel]
Nikkie de Jager, wereldwijd bekend als NikkieTutorials, zal mee het Songfestival presenteren. Dat heeft de populaire Nederlandse YouTube-ster zelf aangekondigd op Instagram. Ze gaat het online luik voor haar rekening nemen. [naar artikel]
YouTube verbiedt voortaan gemanipuleerde of valse informatie over de verkiezingen. Dat maakte het Amerikaanse technologiebedrijf bekend. De grote technologiebedrijven staan onder toenemende druk om de strijd aan te gaan met online desinformatie, nu de Amerikaanse presidentsverkiezingen eraan komen. [naar artikel]
YouTube gaat met een eigen muziekstreamingdienst de concurrentie aan met onder meer Spotify. Dat meldt het dochterbedrijf van Google. [naar artikel]
Videostreamingdienst YouTube, onderdeel van techgigant van Google, heeft een nieuwe manier onthuld waarmee makers van korte video’s (Shorts) geld kunnen verdienen. Daarmee wil het makers aan zich binden, terwijl TikTok aan populariteit wint. Er zullen advertenties worden geïntroduceerd in YouTube Shorts. Makers die aan bepaalde criteria voldoen zullen 45 procent van die reclame-inkomsten krijgen. [naar artikel]
YouTube zet de laatste maanden sterk in op YouTube Shorts, dat is een functie van YouTube waarbij de focus ligt op korte video’s. Die zijn net als video’s op TikTok optimaal om te bekijken op de smartphone. Bij TikTok zie je tussen de video’s al heel wat reclamespotjes passeren en dat zal nu ook het […] [naar artikel]
Sinds de komst van sociale media draait de nepnieuwsfabriek op volle toeren. In de strijd tegen die grote hoeveelheid fake news heeft Instagram een... [naar artikel]
Elon Musk wil op zijn socialemediaplatform X de strijd aanbinden met YouTube en LinkedIn op het gebied van videodiensten en personeelswerving. Ook wil Musk een persberichtendienst met de naam XWire oprichten. Musk en Yaccarino kondigden dit aan tijdens een bijeenkomst ter gelegenheid van de overname van het voormalige Twitter, precies een jaar geleden. [naar artikel]
In België zijn er ondertussen 300 YouTube-kanalen met meer dan ‘100k’ – of 100.000 – abonnees. Na jaren van achterlopen op de buurlanden, wordt YouTube ook hier volwassen. ‘Of het nu gaat over longboarden of gewone vlogs, allerlei onderwerpen hebben succes.’ [naar artikel]
15:08 Met een recente update gaat de socialemedia-app Instagram almaar nadrukkelijker op concurrent TikTok lijken. Trouwe gebruikers steigeren, maar de cijfers van moederbedrijf Meta tonen aan waarom Instag... [naar artikel]
Een Instagram-profiel, wie heeft het tegenwoordig niet? De app lijkt populairder dan ooit, maar er zijn kapers op de kust. Neem bijvoorbeeld Dispo. Als je met die app een foto neemt, duurt het tot 9u de volgende ochtend vooraleer je die kan bekijken. De app wordt dan ook de anti-Instagram genoemd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.