Slimme, voorspellende technologie in auto’s kan het aantal verkeersdoden met 44 procent terugdringen. Dat claimt het bedrijf MDGo uit Israël, dat... [naar artikel]
De Europese Unie blijft ver verwijderd van haar doelstelling om het aantal verkeersdoden tegen 2020 te halveren. Ondanks de lichte daling in 2017, is een halvering in vergelijking met de 31.000 verkeersdoden van 2010 'waarschijnlijk niet meer haalbaar', gaf eurocommissaris voor Vervoer Violeta Bulc dinsdag toe. [naar artikel]
De Europese Unie blijft ver verwijderd van haar doelstelling om het aantal verkeersdoden tegen 2020 te halveren. Ondanks de lichte daling in 2017,... [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar sterk gedaald. Dat blijkt uit onderzoek van verkeersinstituut Vias. Het gaat om een daling van 22 procent in vergelijking met 2019. Ook het aantal gewonden daalde sterk. Door de verschillende corona-lockdowns was er vorig jaar minder verkeer op onze wegen. "Maar ondanks de daling vorig jaar werd het doel om het aantal verkeersdoden tussen 2010 en 2020 te halveren, toch niet bereikt", klinkt het. [naar artikel]
In 2020 mogen er nog maximaal tweehonderd verkeersdoden vallen. Die ambitie lijkt onhaalbaar, want dit jaar vielen meer doden in het verkeer dan een jaar eerder. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste helft van dit jaar met 21% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2022. Toen kwamen 287 personen om het leven, nu nog 227. Maar niet alle regio’s worden verkeersveiliger. In de provincie Antwerpen daalde ook het aantal verkeersdoden, maar nam het aantal letselongevallen wel toe. [naar artikel]
Verkeersongelukken vormen de grootste doodsoorzaak bij kinderen en jongeren wereldwijd, dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Volgens het rapport heeft Afrika het grootste aantal verkeersdoden. De organisatie wil tegen 2020 het aantal verkeersdoden wereldwijd halveren. [naar artikel]
Het doel was om het aantal verkeersdoden tussen 2010 en 2020 te doen halveren, maar dat zal niet gehaald worden. Verre van zelfs: er sterven nu even veel voetgangers als toen, en méér fietsers. Er zijn sinds het jaar 2000 al bijna 10.000 doden gevallen op de Vlaamse wegen. “Elke dag één of twee mensen die als een soort van Russische roulette wegvallen, dat mogen we als maatschappij niet aanvaarden.” [naar artikel]
Vorig jaar zijn 39.000 mensen om het leven gekomen bij verkeersongevallen binnen de Europese Unie. Dat is 8,5 procent minder dan tijdens het erg dodelijke jaar 2007. Maar het Europese doel om het aantal verkeersdoden tegen volgend jaar te halveren in vergelijking met 2001, ligt nog veraf. [naar artikel]
Terwijl in Vlaanderen het aantal verkeersdoden met 45 procent steeg in 2021, noteerden Brussel en Wallonië in dat jaar het laagste aantal verkeersdoden ooit. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
Volgens de meest recente verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute is het aantal verkeersdoden vorig jaar met 7 procent gedaald. Er vielen in 2018 35 verkeersdoden minder dan een jaar eerder. Nooit eerder was het aantal verkeersdoden lager. Toch zijn er enkele onrustwekkende trends zoals een stijging van het aantal doden bij de senioren, bij motorrijders en bij fietsers. Ook het aantal fietsongevallen steeg in elke regio. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar in Vlaanderen opnieuw boven de kaap van 300 gestegen. De doelstelling om het aantal verkeersdoden terug te dringen tot maximaal 200 voor 2020 zal niet gehaald worden. Dat meldt de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken ziet meer heil in het halveren van het aantal parlementsleden in ons land dan in het halveren van het loon van die parlementsleden. Dat heeft hij gezegd tijdens het grote voorzittersdebat aan de universiteit van Antwerpen. “Er is een reden waarom je politici best oké betaalt”, klonk het duidelijk. “Als je als politicus betaald wordt, ben je niet vatbaar voor corruptie.” [naar artikel]
Er is een einde gekomen aan de opeenvolgende laagterecords van het aantal verkeersdoden in België. Door een forse toename in Wallonië kwamen er in... [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen neemt toe. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersbarometer van Vias. De cijfers komen er vlak nadat de verschillende ministers van Mobiliteit aankondigden om naar nul verkeersdoden te streven tegen 2050. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
06:38 Het aantal verkeersdoden in België is vorig jaar opnieuw gedaald, maar volgens verkeersinstituut VIAS wordt het zeer moeilijk om de doelstelling van maximaal 420 doden tegen 2020 nog te halen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 16 procent gestegen vergeleken met 2021, blijkt uit recente cijfers van verkeersinstituut Vias. De essentie: Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is dit jaar toegenomen. De cijfers (fjc) [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in België is vorig jaar opnieuw gedaald, maar volgens verkeersinstituut VIAS wordt het zeer moeilijk om de doelstelling... [naar artikel]
Er is een einde gekomen aan de opeenvolgende laagterecords van het aantal verkeersdoden in België. Door een forse toename in Wallonië kwamen er in... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.