Aan het twijfelen of je die foto van zoon of dochterlief in de badkuip wel op sociale media zou plaatsen? Dan neem je best eens een kijkje op magditonline.be, een nieuwe website van de Universiteit Gent. Samen met onder meer Child Focus, het Kinderrechtencommissariaat en enkele influencers geeft de universiteit tips om beter om te gaan met sociale media en om je kinderen te beschermen tegen de gevaren ervan. Wij zetten alvast vijf aanbevelingen op een rijtje. [naar artikel]
Hasselt online op de kaart zetten. Dat is het opzet van de wedstrijd HasseltGewijs. De komende maanden gaat het Centrummanagement samen met de stad op zoek naar influencers, bloggers en instagrammers die Hasselt via sociale media in de kijker zetten. Originele en ludieke posts op Facebook en Instagram moeten het stadscentrum doen heropleven. [naar artikel]
Eva De Bleeker, staatssecretaris voor Consumentenbescherming, heeft een oplossing gevonden voor de problematiek rond adresvermeldingen van influencers op sociale media. Afgelopen zomer ontstond paniek omdat influencers voortaan wettelijke verplicht zouden worden om hun vestigingsadres te vermelden bij berichten. [naar artikel]
Aan het twijfelen of je die foto van zoon of dochterlief in de badkuip wel op sociale media zou plaatsen? Dan neem je best eens een kijkje op magditonline.be, een nieuwe website van de Universiteit Gent. Samen met onder meer Child Focus, het Kinderrechtencommissariaat en enkele influencers geeft de universiteit tips om beter om te gaan met sociale media en om je kinderen te beschermen tegen de gevaren ervan. Wij zetten alvast vijf aanbevelingen op een rijtje. [naar artikel]
De afgelopen jaren hebben grote oliebedrijven een nieuw jachtterrein ontdekt om hun imago te verbeteren: TikTok. Volgens een onderzoek van de activistische website DeSmog hebben meer dan honderd influencers recentelijk Shell, BP en andere oliebedrijven gepromoot op sociale media. In het nieuws: Pro-Big Oil-influencers zijn talrijk aanwezig. De details: Vooral in de VS, maar ook […] [naar artikel]
Vlaams minister van Jeugd en Media Benjamin Dalle (CD&V) pleit ervoor dat influencers hun thuisadres niet zouden moeten delen op sociale media. Hij heeft daarover een brief geschreven naar federaal staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld). [naar artikel]
14:03 Belgische influencers die hun adres en ondernemingsnummer niet vermelden op hun sociale media, riskeren boetes van 208 tot 80.000 euro. 'Ik ga dit niet doen', reageert youtuber Nathan Vandergunst, ali... [naar artikel]
Vlaams minister van Media Benjamin Dalle (CD&V) pleit ervoor dat influencers hun thuisadres niet zouden hoeven te delen op sociale media. Hij heeft daarover een brief geschreven naar federaal staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD). [naar artikel]
Meer en meer merken maken gebruik van "influencers" om hun producten aan te prijzen. Ze proberen ons - zonder dat uitdrukkelijk te tonen - te verleiden om iets te kopen. Er is veel mee te verdienen. Maar wie zijn de goede "influencers"? Bestaat er ook zoiets als valse "influencers"? [naar artikel]
Influencers worden voorlopig dan toch niet verplicht om hun adres online te zetten. De verplichting leidde de voorbije weken tot onrust bij populaire figuren op sociale media, omdat het leidde tot fans die ongewenst aan de deur stonden. De regering geeft hen daarom uitstel. [naar artikel]
8 op de 10 Vlaamse jongeren volgen influencers op sociale media en bijna 2 op de 10 kopen ook producten omdat die door hen worden aangeprezen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Arteveldehogeschool. Maar de liefde is niet altijd wederzijds, want 20 procent van de jongeren volgt ze bewust niet. [naar artikel]
Vlaamse influencers zijn tot acht uur per dag bezig met hun sociale mediakanalen als ze er ook hun brood mee willen verdienen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Arteveldehogeschool. Maar het loont ook. Zowel jongeren als merken zien het nut van influencers in. [naar artikel]
Influencers moeten hun adres dan toch niet vermelden op hun profiel op TikTok, Instagram of andere sociale media. The post Influencers moeten adres niet meer prijsgeven appeared first on Data News. [naar artikel]
Stad Gent werkt samen met "influencers" om de coronamaatregelen via sociale media ook bij moeilijk bereikbare groepen te krijgen. Het gaat om sleutelfiguren in de jongerenwereld of bij bepaalde minderheidsgroepen die de gewone Nederlandstalige media minder volgen. "Gisteren zijn er video's opgenomen in het Bulgaars die nu op allerlei kanalen gepost en gedeeld worden", klinkt het. [naar artikel]
Influencers plaatsen massaal commerciële boodschappen op sociale media maar zeggen amper dat het om reclame gaat. Dat hebben de Europese Commissie en de Belgische FOD Economie woensdag bekendgemaakt. Ze deden een onderzoek bij 576 influencers, waaronder 31 Belgen. [naar artikel]
De FOD Economie gaat duidelijke richtlijnen uitvaardigen voor online influencers die reclame maken op sociale media. Online influencers zijn mensen die veel volgers hebben en vaak invloed hebben op specifieke doelgroepen. Bedrijven zetten hen in om reclame te maken voor hun producten, maar dat gebeurt niet altijd transparant. Daar wil de FOD Economie nu een einde aan maken. [naar artikel]
"Sociale media zijn eigenlijk heel eenvoudig. Je hebt een knop om te volgen en om te ontvolgen. Als een persoon je irriteert of slecht doet voelen, dan ontvolg je gewoon." Dat vertelt presentatrice Siska Schoeters in #BelRiadh over de impact die sociale media kunnen hebben op je zelfbeeld. Maar kwetsbare jongeren vertellen daar dat ze zich vaak spiegelen aan het perfecte plaatje dat influencers voorschotelen. Terwijl influencers aangeven dat ze hun volgers net positief willen inspireren. [naar artikel]
16:40 Influencers die financieel advies geven op sociale media, hebben vaak slechte bedoelingen. Daarvoor waarschuwt de bankenfederatie Febelfin in een persbericht. [naar artikel]
De FOD Financiën schakelt op sociale media influencers in om de website MyMinfin.be beter bekend te maken bij het grote en vooral jonge publiek. [naar artikel]
14:42 Als influencers op sociale media een commerciële boodschap posten, dan moeten ze daar melding van maken. Die aanbeveling legt de reclamesector zichzelf op. [naar artikel]
De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) heeft influencers Nena Schuurmans en Sam van Denderen gewaarschuwd omdat betaalde advertenties op hun sociale media niet duidelijk als zodanig te herkennen waren. [naar artikel]
Influencers hoeven niet langer hun ondernemingsadres rechtstreeks te delen op sociale media. Dat schrijft De Standaard. Ze mogen nu ook verwijzen naar een website waar dat adres kenbaar wordt gemaakt . De regels zijn niet veranderd, maar de interpretatie ervan door de FOD Economie is blijkbaar versoepeld. [naar artikel]
Influencers die zich laten betalen of sponsoren om bepaalde berichten te plaatsen op hun sociale media, moeten dat duidelijker vermelden. Daarover zijn nieuwe richtlijnen opgesteld. Die moeten niet alleen bescherming bieden aan de consument, maar ook aan de influencers zelf. [naar artikel]
1 op de 3 Belgen die influencers volgen op sociale media, heeft de voorbije 3 maanden iets gekocht nadat ze er reclame voor hebben gezien bij een influencer. Dat blijkt uit een studie van Arteveldehogeschool en Comeos. Bijna 9 op de 10 (87 procent) van de Belgische jongeren volgen influencers, bij volwassenen is dat nog niet de helft. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.