Er wordt wel vaker over een historische dag gesproken, maar donderdag was er één: voor het eerst in de geschiedenis reed er een elektrische trein in Noord-Limburg. Na drie jaar werken is de langverwachte en nog langer gevraagde elektrificatie van spoorlijn 19 Mol-Hamont eindelijk klaar. Dankzij de bovenleidingen komen er betere en comfortabelere verbindingen voor de reizigers, met eindelijk ook rechtstreekse treinen naar Brussel. [naar artikel]
HasseltDe NMBS onderzoekt of er vanaf eind 2020 opnieuw een rechtstreekse trein kan rijden tussen Hasselt en Antwerpen. Ook een rechtstreekse lijn tussen Brussel en Noord-Limburg wordt onderzocht. [naar artikel]
Binnen een klein jaar zult u vanuit Brussel ook rechtstreeks op Singapore kunnen vliegen. Singapore Airlines zal instaan voor de nieuwe rechtstreekse verbinding. [naar artikel]
Vanaf 13 december zullen treinreizigers om het uur een rechtstreekse trein tussen Antwerpen en Hasselt kunnen nemen. Dat meldt VRT NWS. Vandaag kan je enkel tijdens de spitsuren met deze snelle trein reizen. De snelle trein levert een tijdswinst van zo’n dik uur op, omdat de trein niet langer zal halt houden in het station van Aarschot. “De snelle trein was er al even in de jaren 80, maar we wachten er nu dus al 33 jaar op”, zegt Peter Meukens van de Limburgse afdeling van reizigersorganisatie TreinTramBus. [naar artikel]
De rechtstreekse verbinding tussen Brussel en de Nederlandse stad Den Haag verdwijnt eind 2021. Dat heeft de Nederlandse staatssecretaris van... [naar artikel]
Dinsdagmiddag is een trein in panne gevallen op het spoor tussen de stations van Neerpelt en Hamont. Daardoor is het treinverkeer tijdelijk onderbroken. Er worden vervangbussen ingelegd. [naar artikel]
De NMBS heeft bij Infrabel de rijpaden aangevraagd om vanaf december rechtstreekse treinen te laten rijden tussen Brussel en Neerpelt. Stilaan mag Noord-Limburg dus hopen op een betere ontsluiting. [naar artikel]
Door een defecte trein in Jette is het treinverkeer onderbroken op het ringspoor rond Brussel en op de lijn voor stoptreinen tussen Brussel en Gent. Dat meldt spoornetbeheerder Infrabel. De defecte trein staat sinds 6.50 uur stil ter hoogte van Bockstael, aldus Infrabel-woordvoerder Thomas Baeken. De stroomafnemer van de trein zit klem in de bovenleiding. […] Het bericht Defecte trein verstoort ochtendspits rond Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Als het van de gloednieuwe Nederlandse regering afhangt, rijden er binnen afzienbare tijd opnieuw passagierstreinen tussen Hamont en het Nederlandse Weert. In het regeerakkoord dat het kabinet Rutte III gisteren voorstelde, is de reactivering van het stukje IJzeren Rijn expliciet opgenomen. [naar artikel]
Er komt tegen de zomer van 2022 een rechtstreekse treinverbinding tussen het Zweedse Malmö en Brussel. Wie dat traject vandaag... The post Er komt een rechtstreekse nachttrein tussen Malmö en Brussel appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vanmiddag vertrekt voor het eerst een lading wagens rechtstreeks via de trein vanuit Gent naar China. De autobouwer zal vanaf nu de rechtstreekse spoorverbinding tussen North Sea Port en de Chinese havenstad Xi'an twee keer per week gebruiken, goed voor 100 treinen per jaar. [naar artikel]
Vandaag start de NMBS met de eerste fase van haar vervoersplan 2023-2026. Daarmee wil de NMBS haar aanbod de komende jaren fors uitbreiden. Voortaan zullen er elk uur twee treinen rijden tussen Noorderkempen en Antwerpen-Centraal. Er komt ook een rechtstreekse trein tussen Leuven en Charleroi, waardoor de luchthaven daar vlotter bereikbaar moet worden. Reizigersorganisatie Trein Tram Bus (TTB) juicht dat toe, maar ziet ook enkele pijnpunten. [naar artikel]
“De enige realistische oplossing om een directe treinverbinding tussen Antwerpen-Hamont-Weert mogelijk te maken is een variant met een volledig Belgisch spoorsysteem. De kosten tussen Hamont en Weert zijn geraamd tussen 47 en 88 miljoen.” [naar artikel]
Ten laatste in 2023 moet er opnieuw elk uur een rechtstreekse trein rijden tussen Hasselt en Antwerpen. Dat bleek woensdag in de Kamer, waar de NMBS haar vervoersplan 2020-2023 uit de doeken deed. [naar artikel]
Maandagochtend omstreeks 10.20 uur is een persoon aangereden door een trein bij de tunnel tussen Brussel-Noord en Brussel-Centraal. Dat meldt spoornetbeheerder Infrabel. Twee van de zes sporen in Brussel-Centraal zijn versperd, waardoor vertragingen en annuleringen mogelijk zijn. [naar artikel]
De NMBS start vandaag de eerste fase van de plannen om het treinaanbod fors uit te breiden. De ambitie is om uiteindelijk tegen 2032 het aantal treinreizigers met 30 procent te doen toenemen. Vanaf vandaag worden er meer treinen tussen Noorderkempen en Antwerpen-Centraal ingelegd en rijdt er een rechtstreekse trein tussen Leuven en Charleroi, om de luchthaven vlotter bereikbaar te maken. [naar artikel]
Thalys zet na zes jaar de goedkope IZY-trein stop die reizigers voor een prikje van Brussel naar Parijs bracht en terug. Op 10 juli wordt de trein afgeschaft, en zullen reizigers gebruik moeten maken van de klassieke Thalys-trein. [naar artikel]
Door het incident was tussen de stations Brussel-Zuid en Brussel-West slechts treinverkeer over een enkel spoor mogelijk, wat gevolgen heeft voor de ochtendspits. De trein stond zowat een uur geblokkeerd, maar kwam rond 8 uur dan toch aan in Brussel-Zuid. De situatie normaliseert, aldus Crols. [naar artikel]
Het verkeer van de Beneluxtreinen tussen Amsterdam en Brussel kan woensdag verstoord zijn. De Nederlandse conducteurs van de trein staken uit onvrede met hun salaris, zo hebben de vakbonden FNV Spoor en VVMC aangekondigd. [naar artikel]
Hamont-AchelVanaf 10 december zal de laatste rechtstreekse trein van Antwerpen naar Noord-Limburg al om 19.09 uur vertrekken. Door de elektrificatiewerken aan de lijn Mol-Hamont zullen de drie laatste treinen richting Noord-Limburg stoppen in Mol. De NMBS voorziet vervangbussen. [naar artikel]
Op 14 juni 1846 - dus exact 175 jaar geleden - reed er voor het eerst een trein tussen Parijs en Brussel. Het was de eerste spoorverbinding tussen twee Europese hoofdsteden en meteen de start van het Europese internationale spoorwegverkeer. De historische rit, die 21 uur duurde, werd maandag herdacht tijdens een Thalys-rit van Parijs naar Brussel. [naar artikel]
Tot maandagmorgen 4 juni zal er geen rechtstreekse treinverbinding zijn tussen Leuven en Brussels Airport. Dat laat spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel vrijdagmiddag weten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.