Nog voor hij de eed als nieuwe president heeft afgelegd, ligt Donald Trump op ramkoers met de Duitse automerken. [naar artikel]
De virtuele top tussen de Europees Commissie en de Chinese president Xi Jinping heeft niet geleid tot een veroordeling door die laatste van Vladimir Poetin voor de inval in Oekraïne. Dat is slecht nieuws voor de Europese automerken die zwaar lijden onder de gevolgen van de oorlog. Het lijkt erop dat zij de weg kwijt zijn en van de regen in de drup dreigen terecht te komen. [naar artikel]
VS-president Donald Trump haalt uit naar de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), die ‘het heeft verpest’ door te laat alarm te slaan over het coronavirus. De VN-organisatie is ‘te zeer gericht op China’ en daarom onderzoekt Trump het schrappen van de Amerikaanse bijdrage aan de WHO. Dat drijft de VN-organisatie, die al aardig is ingepakt door China, nog verder in de armen van Peking. [naar artikel]
In korte tijd betreden drie Chinese automerken de Belgische markt. Dat meldt De Tijd. Tot op vandaag is de Chinese autoverkoop in ons land verwaarloosbaar. [naar artikel]
Zonder een eensgezinde regering in Berlijn kunnen de Duitse automerken in Brussel niet op de rem gaan staan. [naar artikel]
Het is nog te vroeg om de impact van Covid-19 op de omzet en bedrijfsresultaten voor de automerken te kunnen inschatten. Vaststaat dat die enorm zal zijn en dat ingrijpende besparingen nodig zullen zijn om deze crisis te kunnen overleven. Zo hebben enkele constructeurs beslist om het project 'zelfrijdende auto' on hold te zetten. [naar artikel]
Vorige keer kwamen de EU en China tijdens hun jaarlijke topontmoeting niet eens tot een gezamenlijke slotverklaring. Vandaag doen ze samen klimaatbeloftes. [naar artikel]
Donald Trump heeft zijn eerste regimewissel bewerkstelligd.?Niet in Iran of Noord-Korea, maar in buurland Mexico.?Het is ook geen bevriende leider... [naar artikel]
11:04 Een Kempense garage voert voortaan SUV's van de Chinese autobouwers BAIC en DFSK in. Een West-Vlaams bedrijf verkoopt elektrische auto's van de Chinese concurrent JAC Motors. Staan Chinese auto's in B... [naar artikel]
De Amerikaanse president Trump dreigt er mee om nog voor de zomer een invoertaks van 25 procent te heffen op nieuwe auto's uit de EU. Voert hij zijn dreigement uit, zal dat dramatische gevolgen hebben voor de Europese autonijverheid in het algemeen en de Duitse merken in het bijzonder. [naar artikel]
China drijft de confrontatie met Europa over de invoerheffingen op zonnepanelen verder op. Het land bestudeert nu een heffing op Europese luxewagens. Chinese automakers klagen dat de Europese constructeurs met verlies kunnen verkopen in het land dankzij subsidies. [naar artikel]
De Duitse bondskanselier Scholz is op handelsmissie in China, samen met toppers uit het Duitse bedrijfsleven. De zakenlui vragen een eerlijk speelveld en dus vlottere toegang tot de Chinese markt. Die is erg belangrijk voor hun omzetgroei, bijvoorbeeld voor de Duitse automerken. Scholz' taak is een harder standpunt in te nemen, zonder een handelsconflict met … The post BEKIJK – Scholz en Duitse toplui halen banden aan met China appeared first on Trends. [naar artikel]
De Amerikaanse regering drijft de handelsoorlog met China nog verder op de spits. De regering-Trump overweegt importheffingen van 25 procent in te voeren voor Chinese goederen ter waarde van in totaal 200 miljard dollar, zo hebben overheidsfunctionarissen bevestigd. [naar artikel]
ECTA, een vereniging van vooral Europese telecomspelers, waarschuwt voor de nefaste gevolgen van een eventuele uitsluiting van Chinese spelers op... The post Vereniging Europese telecomoperatoren: ‘Ban op Chinese spelers drijft de kosten op’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
12:23 De 'Trump van de tropen' spint garen bij de onvrede over de geweldepidemie en de corruptiegolf die de negende economie van de wereld teisteren. Maar volstaat dat mishagen eind deze maand voor de zege? [naar artikel]
De wereldwijde verkoop van luxewagens werd de voorbije decennia traditioneel door de Duitse constructeurs Mercedes, BMW en Audi gedomineerd, maar nu zijn de eerste barsten in deze globale hegemonie merkbaar. Dat blijkt uit een rapport van de Duitse analist Schmidt Automotive, waar op de aanhoudende groei van Tesla wordt gewezen. Audi blijkt immers inmiddels door […] [naar artikel]
Het Europees Parlement wil de CO2-uitstoot tegen 2030 met 40 procent reduceren, goed wetende dat een aantal constructeurs niet eens de doelstelling van 95 g/km tegen 2021 zal halen. [naar artikel]
De Amerikaanse regering drijft de handelsoorlog met China nog verder op de spits. De regering-Trump overweegt importheffingen van 25 procent in te voeren voor Chinese goederen ter waarde van in totaal 200 miljard dollar, zo hebben overheidsfunctionarissen bevestigd. Eerder dreigde president Donald Trump nog met invoerheffingen van 10 procent op dezelfde hoeveelheid producten. [naar artikel]
Er wordt niet elke dag een nieuw automerk boven de doopvont gehouden. Toch kan je op de Brussels Motor Show vier constructeurs spotten waar enkel... [naar artikel]
Er wordt niet elke dag een nieuw automerk boven de doopvont gehouden. Toch kan je op de Brussels Motor Show vier constructeurs spotten waar enkel... [naar artikel]
De Chinese autogroep Chery wil zijn automerken OMODA en JAECOO deze zomer lanceren op de Belgische markt. De autobouwer wil van start gaan met 10 showrooms in ons land, op termijn moeten dat er 20 worden. Chery mikt voor het eerste jaar op een marktaandeel in België van 1,5 procent, of al snel zowat 6.000 wagens. Dat heeft Derek Du, managing director voor de Benelux, gezegd in een gesprek met Belga. [naar artikel]
Auto-constructeurs bedriegen hun klanten met software-updates. Dat is de conclusie van minister van Economische Zaken Kris Peeters na een uitgebreid onderzoek bij een dertigtal automerken. [naar artikel]
De maandenlange lockdown van Shanghai drijft Apple verder in de armen van Vietnam. De Amerikaanse techgigant wil er de onderbreking van zijn toeleverketen goedmaken. Voor het eerst ooit gaat Apple een deel van zijn iPad-productie verhuizen van China naar Vietnam. De lockdowns in en rond de Chinese grootstad Shanghai zouden tot die beslissing geleid hebben. […] [naar artikel]
Europa krijgt een stortvloed aan nieuwe Chinese automerken over zich heen. De Japanse golf uit de jaren 60 en 70 en de Koreaanse opmars die daarop volgde verbleken erbij. Vorige week nog kondigde autogigant Chery in één klap drie nieuwe merken aan: Omoda, Jaecoo en Exlantix. Maar kan je al die Chinese auto’s wel met een gerust hart kopen? “Op papier is er niks aan de hand, maar er loert toch een serieus probleem”, waarschuwt HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.