Instagram test nu wereldwijd of het verbergen van het aantal likes de druk op jongeren kan beperken. Maar niet iedereen is opgezet met het proefproject. Influencers bijvoorbeeld, voor wie likes van levensbelang zijn. “Instagram ziet dat influencers geld verdienen via het platform, en neemt daarom een deel van de macht terug”, zegt de Vlaamse influencer en ‘mom-blogster’ Eva Tuytelaers. [naar artikel]
Hoe doen ze dat toch, die influencers? Er perfect uitzien op élke foto, waarin het lijkt alsof ze de tijd van hun leven beleven, meestal nog op een... [naar artikel]
Het is een jungle op Instagram. Online influencers zijn immers niet alleen meer in de ban van gezichtsfilters, maar imiteren nu ook dieren om er... [naar artikel]
Leven in een wereld vol celebrities en influencers die het perfecte leventje lijken te leiden op het internet en er dan ook nog eens voor betaald... [naar artikel]
Instagram-gebruikers imiteren hun favorieten, ook als die een hoop onzin uitkramen. Maar de invloed van influencers is niet zonder gevaren. [naar artikel]
Instagram is begonnen met een wereldwijd proefproject om het aantal ‘likes’ te verbergen. Vooral voor influencers zal dat een grote aanpassing zijn, al reageren Antwerpse influencers niet per se afwijzend op de plannen. “Het scheelt ook wel wat stress. Ik zie onze job ook niet meteen verdwijnen”, zegt Sigrid Rijckoort. [naar artikel]
De afgelopen jaren is er heel wat gewikt en gewogen over hoeveel ze nu écht verdienen. Influencers. Mensen die met Instagram en/of YouTube heel wat... [naar artikel]
Wanneer u en ik een foto van een verjaardagstaart of een heerlijke hoofdschotel delen op het wereldwijde web, zien hooguit een honderdtal mensen die passeren. Maar er zijn ook Kempenaars die op Facebook en Instagram dagelijks duizenden volgers bereiken. Social influencers heten zij volgens de hippe terminologie. Al zeggen Ruth Van Soom en Katleen Baum zelf dat ze vooral heel erg hun zin doen. [naar artikel]
Chang Sho-Er en zijn vrouw Wan Ji zijn de bejaarde eigenaars van een wassalon in de kustplaats Taichung in Taiwan. Niet meteen trendsetters denk je, maar niets is minder waar. De oudjes zijn tijdens de coronacrisis uitgegroeid tot hippe mode-iconen op Instagram. [naar artikel]
In het hippe Fairfax-district van Los Angeles is een nieuwe muurschildering opgedoken, maar niet iedereen zal kunnen ontdekken hoe die eruit ziet. Enkel als je minstens 20.000 volgers hebt op sociale media mag je een kijkje gaan nemen. Het leven van influencers lijkt niet enkel beter dan het is, het is soms ook net dat […] Het bericht Nieuwe muurtekening in LA mag enkel bekeken worden door influencers verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Een Grieks restaurant heeft het perfecte antwoord gevonden op berichtjes van Influencers die vragen om gratis te komen eten in ruil voor wat reclame op hun Instagram-account. Maar volgens het restaurant zijn influencers niet even tevreden en is er nog niemand op het voorstel ingegaan. [naar artikel]
Influencers kunnen het nieuwe jaar met meer privacy inzetten. Ze moeten hun adres niet meer publiceren op pakweg Tiktok of Instagram. Het mag ook via een omwegje. “Onder de influencers zijn er ook jonge, kwetsbare vrouwen.” [naar artikel]
Honderden euro’s afdokken voor een paar goedkope schoenen, wie doet dat nu? Hippe influencers, zo blijkt... [naar artikel]
Instagram gaat een marktplaats opzetten om bedrijven en influencers bij elkaar te brengen. Die kunnen daar dan sponsordeals sluiten. Dat maakten Adam Mosseri van de foto-app en Mark Zuckerberg van moederbedrijf Facebook vandaag bekend. De nieuwe dienst is een van de initiatieven van Facebook om geld te verdienen aan Instagram. [naar artikel]
Influencers vervullen al verschillende jaren de functie van de traditionele reclamespotjes. Maar kende je virtuele influencers al? In eerste instantie lijken ze niet veel te verschillen van de traditionele influencers, op één punt na: ze bestaan niet echt. Toch kiezen steeds meer ondernemingen voor zo’n digitale vertegenwoordiger. Sara Pabian, professor in de Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg en Antwerpen, legt uit wat de voor- en nadelen zijn. “Bedrijven kunnen een op maat gemaakt personage ontwikkelen dat het merk naar hun normen vertegenwoordigt.” Zijn virtuele influencers de toekomst? [naar artikel]
De Bijzondere Belastinginspectie (BBI) zit een dozijn ‘influencers’ achter de veren, waarvan de BBI vermoedt dat ze hun inkomsten niet correct aangaven. Alvast drie goed boerende influencers moeten samen maar liefst 400.000 euro extra aan belastingen ophoesten. [naar artikel]
Instagram stuurt updates de wereld in waarmee influencers gemakkelijker geld kunnen verdienen rechtstreeks via het platform. [naar artikel]
Ze hebben een trouwe fanbase, zijn een hit op Instagram en Tiktok en werden opgericht door bekende make-upartiesten en beauty influencers. Deze vijf make-upmerken moeten wel goed zijn, toch? Billie testte hen uit. [naar artikel]
Over smaken valt te twisten, maar Crocs zijn momenteel bijzonder populair bij mode-influencers op Instagram. Het gaat meer bepaald om de uitvoering met aardbeien. Ze blijken bovendien nog niet overal uitverkocht te zijn. [naar artikel]
De rellen van gisteren zijn begonnen met de komst van Vargasss92. Met net geen 60.000 volgers op Instagram is hij geen kleintje in de wereld van de sociale media. Maar wat doen influencers en valt er ook iets mee te verdienen? [naar artikel]
Cleanfluencers, influencers die zich specialiseren in (echt waar!) schoonmaken, zagen hun volgersaantallen tijdens de lockdown de hoogte in gaan.... [naar artikel]
Wie nu al tekenen van ‘influencer-moeheid’ vertoont, blijft straks beter weg van Instagram. Het platform kondigt aan dat gesponsorde berichten van influencers ook ongevraagd – zonder volger te zijn dus – op uw scherm zullen verschijnen. [naar artikel]
Tony’s Chocolonely, het populairste chocolademerk van Nederland, is goed op weg om ook België in te palmen met zijn hippe smaakcombinaties en zijn verhaal over slaafvrije cacao. Is de fabrikant echt eerlijker dan de andere? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.