Hoe de toekomst van het spoor eruitziet? Met minder treinbegeleiders. Dat staat althans in de nieuwe beheersovereenkomst van de NMBS die volgende week op de tafel van de ministerraad ligt. “Dit zet de deur voor allerlei problemen open”, klinkt het in de mobiliteitswereld. “Letterlijk. De veiligheid van treinreizigers komt in het gedrang en zwartrijders krijgen vrij spel.” [naar artikel]
Sophie Dutordoir, de CEO van spoorwegmaatschappij NMBS, ontkent zondag dat er plannen zijn om de treinbegeleiders af te schaffen. “Onze treinbegeleiders spelen een essentiële rol”, aldus Dutordoir, die zegt dat er geen afschaffing komt zolang zij de NMBS leidt. [naar artikel]
Treinbegeleiders moeten voortaan een badge met hun naam dragen. Dat is nodig omdat de NMBS vanaf morgen GAS-boetes mag uitschrijven. De treinbegeleiders die de vaststellingen doen moeten identificeerbaar zijn. Maar de verplichte naambadge stuit op verzet bij het spoorpersoneel. De treinbegeleiders hebben nu al dikwijls te maken met verbale en fysieke agressie. En als de reizigers hun naam kunnen lezen op de badge, vrezen ze dat het nog erger worden. [naar artikel]
Sophie Dutordoir, de CEO van spoorwegmaatschappij NMBS, ontkent zondag dat er plannen zijn om de treinbegeleiders af te schaffen. “Onze treinbegeleiders spelen een essentiële rol”, aldus Dutordoir, die zegt dat er geen afschaffing komt zolang zij de NMBS leidt. [naar artikel]
Sophie Dutordoir, de CEO van spoorwegmaatschappij NMBS, ontkent zondag dat er plannen zijn om de treinbegeleiders af te schaffen. “Onze treinbegeleiders spelen een essentiële rol”, aldus Dutordoir, die zegt dat er geen afschaffing komt zolang zij de NMBS leidt. [naar artikel]
De NMBS neemt extra maatregelen om haar treinbegeleiders te beschermen tegen agressie. Met een stickeractie vragen de treinbegeleiders vandaag ook de steun van de reizigers. NMBS wil dankzij versterkte maatregelen de agressie tegen treinbegeleiders een halt toe roepen. “Dat zij het slachtoffer worden van verbale en fysieke agressie is onaanvaardbaar”, zegt Dimitri Temmerman van NMBS. [naar artikel]
Treinbegeleiders moeten vanaf morgen een naambordje dragen. Daarop zal de familienaam en de eerste letter van de voornaam te zien zijn. Maar vele treinbegeleiders vrezen dat bozige reizigers hen daardoor ook in hun privéleven zullen lastig vallen. "Agressie blijft iedere dag een probleem" vertelt een anonieme treinbegeleide [naar artikel]
De brandweer, civiele bescherming en noodcentrales hebben hulp nodig. Dringend. Dat blijkt uit talloze getuigenissen die de hulpdiensten in het parlement zijn komen afleggen. Sommigen waarschuwen de regering: "De veiligheid van burgers is in het gedrang.” [naar artikel]
Vanaf 1 november moeten treinbegeleiders verplicht een naambadge dragen, omdat ze GAS-boetes mogen uitschrijven. Daarbij is het verplicht identificeerbaar te zijn. Het personeel vreest voor hun veiligheid. ‘Het spoorpersoneel wordt nu al vaak geconfronteerd met agressie, zowel fysiek als verbaal’, vertelt Gunther Blauwens van ACOD Spoor aan VRT NWS. [naar artikel]
Sophie Dutordoir, de CEO van spoorwegmaatschappij NMBS, ontkent vandaag dat er plannen zijn om de treinbegeleiders af te schaffen. “Onze treinbegeleiders spelen een essentiële rol”, aldus Dutordoir, die zegt dat er geen afschaffing komt zolang zij de NMBS leidt. De kranten De Morgen en Het Nieuwsblad brachten dit weekend details naar buiten over de voorlopige […] Het bericht “Treinbegeleiders spelen essentiële rol” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
"Pano" brengt een unieke blik achter de schermen van het Belgische spoor. Een gigantische en complexe machine die elke dag 850.000 reizigers naar hun bestemming brengt. Hoe wordt deze machine bestuurd? NMBS en Infrabel willen door centralisering en digitalisering het treinverkeer performanter laten rijden. Maar in de praktijk loopt het regelmatig in de soep. "Pano" sprak met treinbegeleiders, bestuurders en spoorwegarbeiders. [naar artikel]
Cacao wordt met de grootste prijsdaling in een decennium geconfronteerd. Hierdoor dreigt echter ook een plan voor de introductie van... The post Coronacrisis brengt ook minimumloon cacaoboeren in het gedrang appeared first on Business AM. [naar artikel]
De NMBS, die maandag het vrijwel volledige treinaanbod herneemt, heeft bijkomende maatregelen genomen om haar reizigers te sensibiliseren en zowel hun gezondheid als die van het spoorpersoneel te beschermen. Dat meldt de spoorwegmaatschappij vrijdag. Een van de maatregelen is dat treinbegeleiders hun mondfluitje niet meer mogen gebruiken omwille van hygiënische redenen. [naar artikel]
“We kunnen de risico’s die we momenteel lopen niet eens berekenen, noch voorspellen wanneer het hele systeem zal instorten.” Die ernstige... [naar artikel]
16:17 De sanering van de vervuilde Thermphos-site in Vlissingen brengt van de geplande fusie tussen de havens van Gent, Terneuzen en Vlissingen niet in gedrang, zegt ceo Daan Schalck van de Gentse haven. [naar artikel]
De veiligheid van de Russische luchtvaart gaat snel achteruit. Er worden immers vliegtuigen van fabrikanten uit het westen ingezet, zonder echter nog langer toegang te hebben voor reserveonderdelen. Ook het degelijk onderhoud van de toestellen komt zwaar in het gedrang. Dat heeft Patrick Ky, directeur van het European Aviation Safety Agency (Easa), gezegd. De problemen […] [naar artikel]
Na de recente incidenten waarbij ze het slachtoffer werden van aanvallen op de trein, vragen de treinbegeleiders de steun van de passagiers. Dat zal woensdag gebeuren met een symbolische actie, zo meldt het onlangs opgerichte collectief “Stop agressie” van de treinbegeleiders. [naar artikel]
De acties bij Skeyes, het vroegere Belgocontrol, zorgen voor wrevel bij veel reizigers. In een open brief leggen de luchtverkeersleiders donderdag uit dat het personeelstekort de veiligheid van iedereen ondermijnt. [naar artikel]
De NAVO wil vermijden dat de gezondheidscrisis veroorzaakt door COVID-19 de veiligheid van de bondgenoten in het gedrang brengt. De bedreigingen... [naar artikel]
Volgens een wetsvoorstel kan elke journalist die ‘paniek zaait’, ‘de sociale vrede verstoort’ of ‘de nationale veiligheid in het gedrang brengt’ straks tot vier jaar celstraf krijgen. Hugo Chávez spreekt van de ‘democratisering van de ether’. [naar artikel]
De Vlaamse arts-specialisten in opleiding dreigen met acties, omdat er een aanpassing van hun arbeidsvoorwaarden dreigt te komen waardoor ze “nog minder sociale rechten hebben en de veiligheid van de patiënt in het gedrang kan komen”. De Franstalige artsen in opleiding manifesteren vandaag al aan de ziekenhuizen om hun ongenoegen te uiten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.