De fiets wordt meer en meer gebruikt voor het woon-werkverkeer, vooral in de provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Dat leidt de VAB zondag af uit de cijfers voor de fietsbijstand in 2017 en 2018. [naar artikel]
De fiets is aan een opmars bezig wanneer we kijken naar de manier waarop we naar het werk pendelen. Tijdens... The post We grijpen almaar vaker naar onze fiets om naar het werk te gaan appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Vlaming neemt vaker de fiets, vooral dan om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit het tweejaarlijks onderzoek FietsDNA. Ondanks de grotere investeringen in fietsinfrastructuur, is de fietsende Vlaming kritisch over de fietspaden: ze moeten vooral breder worden. Steeds meer mensen kiezen voor een elektrische fiets of speed pedelec (een snelle elektrische fiets) en ook de bakfietsen en deelfietsen zitten in de lift. [naar artikel]
De fiets wordt meer en meer gebruikt voor het woon-werkverkeer, vooral in de provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Dat leidt de VAB vandaag af uit de cijfers voor de fietsbijstand in 2017 en 2018. In heel Vlaanderen is het aantal interventies bij fietspech in 2018 met 42 procent gestegen ten opzichte van 2017. In de provincies […] Het bericht Fiets meer gebruikt voor woon-werkverkeer in Antwerpen en Oost-Vlaanderen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De auto blijft het meest gebruikte vervoermiddel om van en naar het werk te gaan, al is het gebruik van de auto het voorbije jaar wel verminderd in Oost-Vlaanderen. De auto wordt meer en meer gecombineerd met de fiets. De combinatie van auto en openbaar vervoer is minder in trek. Dat blijkt uit de Mobiliteitsbarometer van HR-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Om op het werk te geraken kiest de Belg de jongste jaren steeds vaker voor de fiets en de trein. [naar artikel]
Als de werkgever een fiets ter beschikking stelt, dan zou dit 48 procent van de werknemers die nu slechts een paar keer per maand of per jaar naar het werk fietsen, overtuigen om vaker met de fiets te gaan werken. De opkomst van de elektrische fiets speelt daarbij een grote rol. [naar artikel]
De helft van alle woon-werkverplaatsingen in de provincie Antwerpen vond vorig jaar plaats met de fiets, of met de fiets in combinatie met een ander vervoersmiddel. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta. In geen enkele andere provincie fietsen ze vaker naar het werk. [naar artikel]
Steeds meer bedrijven in Vlaanderen bieden hun werknemers een makkelijkere verplaatsing naar het werk aan door middel van leasefietsen. Vooral in de regio Antwerpen neemt het aantal leasefietsen toe. Zou jij een fiets leasen via jouw werkgever? [naar artikel]
Antwerpen is in opmars als fietsprovincie. Steeds meer mensen nemen de fiets naar hun werk en de afstanden die men op de fiets aflegt, worden steeds langer. Die laatste ontwikkeling is te danken aan de groeiende populariteit van de elektrische fiets. Dat blijkt uit de resultaten van de Grote Fietsenquête. [naar artikel]
Steeds meer Belgen verkiezen de fiets boven de auto om naar het werk te gaan. De wagen was vorig jaar goed voor 56 procent van de [naar artikel]
Een op de drie werknemers in de provincie Antwerpen neemt de fiets om naar het werk te rijden. Mensen die in de stad werken, nemen minder snel de wagen dan mensen in de rest van de provincie. [naar artikel]
De elektrische fiets raakt steeds meer ingeburgerd en wordt ook vaker gebruikt om ermee naar het werk te fietsen. Dat blijkt uit de fietsbarometer van VAB. Ook bij jongeren wordt de elektrische fiets populairder. Bijna 1 op de 5 de eigenaars van een elektrische fiets is jonger dan 35. [naar artikel]
Bijna vier op de tien mensen uit de provincie Antwerpen rijdt geregeld met de fiets naar het werk. Daarmee scoort Antwerpen veel hoger dan de rest van het land. “De fietsinfrastructuur in Antwerpen is in de voorbije jaren grondig verbeterd”, verklaart Wies Callens, beleidsmedewerker van de Fietsersbond. [naar artikel]
De Belg gebruikt steeds meer de fiets om naar het werk te gaan. [naar artikel]
De fiets wint in de provincie Antwerpen steeds meer terrein als favoriete vervoermiddel om naar het werk te gaan. De helft van de werknemers gebruikt de fiets minstens voor een deel in het woon-werkverkeer. Het openbaar vervoer lijkt dan weer te zijn hersteld van de coronacrisis. [naar artikel]
Hoewel we nog steeds erg verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar... [naar artikel]
Ook al staan we steeds vaker en langer stil op weg naar en van het werk (of net daarom misschien), op het vlak van mobiliteit en arbeid beweegt er... [naar artikel]
Zo’n twintig procent van de kleine of middelgrote ondernemingen in Oost-Vlaanderen heeft moeite om te overleven door de coronacrisis. Vooral de horeca, evenementen- en kunstsector krijgen het nog steeds hard te verduren. Ondernemersorganisatie Unizo Oost-Vlaanderen pleit ervoor om een nieuwe lockdown te vermijden. [naar artikel]
Steeds meer mensen gaan een lening aan om een fiets te kopen. Vaak gaat het dan om een duurder elektrisch model. En dat merken ze ook bij de... [naar artikel]
Hoewel we nog steeds verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar vervoer. Voor woon-werkverkeer stappen we wel vaker in onze wagen, blijkt uit het Onderzoek Verplaatsingsgedrag (OVG) van de Vlaamse overheid. Zo’n 1.600 mensen werden bevraagd tussen januari 2016 en januari 2017. […] Het bericht Vlaming kiest vaker voor alternatief vervoermiddel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De provincie Oost-Vlaanderen onderzoekt de vraag om de gemeente Zwijndrecht over te hevelen van de provincie Antwerpen naar de provincie Oost-Vlaanderen. Dat gebeurt op initiatief van het Oost-Vlaams provincieraadslid Peter Hertog (Vooruit) die wil dat de Vlaamse regering een procedure tot grenswijziging opstart. Zwijndrecht behoorde tot Oost-Vlaanderen, maar werd eind maart precies honderd jaar geleden overgeheveld naar Antwerpen. [naar artikel]
De Belgische werknemers stappen nog altijd massaal in de auto om naar het werk te gaan. Vooral in Wallonië is de auto alomtegenwoordig: 94 procent van de werknemers stapt er ‘s ochtends in de wagen. Van de alternatieven is de fiets het populairst in Vlaanderen en het openbaar vervoer in Brussel. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
Dankzij de populariteit van de elektrische fiets, fietsen we vaker en verder naar ons werk. Dat blijkt een studie van mobiliteitsorganisatie VAB... [naar artikel]
Wie in Antwerpen werkt en een nieuwe fiets koopt, krijgt een korting tot 400 euro. De voorwaarden zijn dat u minstens vier dagen per week met de fiets naar het werk gaat en dat u tot hiertoe voornamelijk met de auto naar het werk ging. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.