Sinds 1 oktober is de overgangsperiode van negen maanden voor de lage emissiezone (LEZ) in Brussel afgelopen. Dat betekent dat wie het gewest binnenrijdt met een oude dieselwagen, een boete van 350 euro riskeert. Toch zijn er tot op vandaag nog geen boetes verstuurd. [naar artikel]
Wie vanaf vandaag Brussel binnenrijdt met een vervuilende wagen, riskeert een boete van 350 euro. Het informaticaprobleem dat het uitschrijven van boetes in de lage-emissiezone verhinderde, is eindelijk opgelost. [naar artikel]
Volgens cijfers die VTM NIEUWS kon inkijken zijn er in in het eerste jaar van de lage-emissiezone in Antwerpen 81.372 boetes uitgeschreven voor inbreuken. “We zien dat mensen de regels respecteren”, klinkt het bij Antwerps schepen voor Leefmilieu Nabilla Ait Daoud (N-VA). [naar artikel]
Volgens cijfers die VTM NIEUWS kon inkijken zijn er in het eerste jaar van de lage-emissiezone in Antwerpen 81.372 boetes uitgeschreven voor inbreuken. “We zien dat mensen de regels respecteren”, klinkt het bij Antwerps schepen voor Leefmilieu Nabilla Ait Daoud (N-VA). [naar artikel]
Woensdag start Antwerpen met het uitschrijven van boetes voor overtreders van de lage-emissiezone. 'Toch zal men meer moeten doen om de stedelijke luchtverontreiniging onder controle te krijgen', zegt milieu-epidemioloog Tim Nawrot. [naar artikel]
Het aantal overtredingen in de Antwerpse lage-emissiezone is in de loop van het eerste jaar gedaald van 5 procent van de binnenrijdende voertuigen... [naar artikel]
Dat blijkt uit de cijfers van maart. In februari, toen de lage-emissiezone (LEZ) van start ging en er nog geen boetes gegeven werden, was dat nog 5,21 procent. [naar artikel]
Zowel in Antwerpen, Gent als Brussel geldt er op dit moment een lage emissiezone (LEZ). De meest vervuilende voertuigen mogen de binnenstad daar dus niet meer binnen. Maar hoe weet je of jouw auto nog binnen mag? En wat zijn de boetes als je toch gepakt wordt? Verkeersinstituut VIAS zet de regelgeving in alle steden op een rij. [naar artikel]
De permanente lage-emissiezone die op 1 januari 2018 intreedt in het Brussels gewest zal een overgangsfase van negen maanden kennen waarin te vervuilende bestuurders nog geen boetes krijgen. Het hoofddoel van de lage-emissiezone (LEZ) blijft de luchtkwaliteit verbeteren, benadrukken minister-president Rudi Vervoort en zijn ministers en staatssecretarissen. [naar artikel]
Begin deze maand kwam een einde aan de negen maanden durende overgangsfase voor de Brusselse lage-emissiezone (LEZ). Sindsdien kunnen chauffeurs beboet worden, maar navraag van Bruzz leerde dat nog geen enkele boete verstuurd werd. Dat schrijft de nieuwssite. Leefmilieu Brussel meldt wel dat al een twintigtal voertuigen geflitst zijn, maar kan geen preciezere cijfers geven. […] Het bericht Nog geen boetes voor chauffeurs die in Brusselse lage-emissiezone geflitst werden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In de eerste zes maanden van de lage-emissiezone in Antwerpen zijn er 56.000 boetes uitgeschreven aan mensen die toch met hun vervuilende auto het centrum inreden. Dat komt neer op zo'n 7 miljoen euro, schrijft Het Laatste Nieuws. Maar die cijfers moeten worden gerelativeerd, zegt het stadsbestuur. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn moest dit jaar 2000 euro aan boetes betalen in Antwerpen door de vervuilende bussen waarmee de chauffeurs in de lage-emissiezone rijden. Die zone verstrengt vanaf 1 januari en dus zullen ook de boetes blijven binnenstromen tot alle bussen vervangen zijn door propere exemplaren. [naar artikel]
De Antwerpse lage-emissiezone (LEZ) die op 1 februari van kracht werd en waarvoor vanaf woensdag boetes worden uitgeschreven aan overtreders, [naar artikel]
Antwerpen heeft in 2017 81.372 boetes verzonden voor overtredingen van de lage-emissiezone (LEZ). Dat blijkt uit cijfers van de stad Antwerpen. Het gaat vooral om Belgische overtreders, aangezien de gegevensuitwisseling met onder meer Frankrijk en Nederland toen nog niet op punt stond. [naar artikel]
In Antwerpen zijn vorig jaar 81.372 boetes uitgeschreven voor inbreuken op de lage-emissiezone. Het gaat dan om oude en vervuilende dieselwagens,... [naar artikel]
De lage-emissiezone in Antwerpen kan u nu ook een boete opleveren. Februari was de waarschuwingsperiode, maar vanaf morgen, woensdag 1 maart, worden er ook boetes uitgeschreven. De meest vervuilende voertuigen mogen sinds 1 februari niet meer rijden in het gebied tussen de Ring en de Schelde. Ook Linkeroever valt onder de lage-emissiezone. [naar artikel]
De eerste zes maanden van de lage-emissiezone (LEZ) hebben de stad al circa 7 miljoen euro aan boetes opgeleverd. En dat had eigenlijk meer [naar artikel]
In Antwerpen zijn in 2022 ruim 52.000 boetes uitgeschreven aan chauffeurs die met te vervuilende auto's de lage-emissiezone (LEZ) binnenreden. Ruim de helft ging naar Franse bestuurders al blijkt uit betalingscijfers dat ze veel minder vaak betalen dan Belgen. [naar artikel]
De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn kreeg in 2021 in totaal 52 boetes voor verouderde bussen die niet meer in grote delen van het Brusselse gewest mogen rondrijden. Sinds een paar jaar is daar een lage-emissiezone (LEZ) van kracht en die wordt ieder jaar strenger. In totaal moest De Lijn vorig jaar 18.270 euro aan boetes betalen. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams Minister Lydia Peeters (Open VLD) op een schriftelijke vraag van Vlaams parlementslid Stijn Bex (Groen). [naar artikel]
Er zou een lage-emissiezone moeten komen voor de luchthaven van Zaventem. Dat zegt de federale ombudsman voor de luchthaven Philippe Touwaide in De Morgen. Met zo'n lage-emissiezone kunnen de luidste en vuilste vliegtuigen uit Brussel gebannen worden, zoals dat nu al gebeurt met vervuilende auto's in de steden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.