Bijna een op de vijf intercitytreinen tussen Brussel en Amsterdam komt met vertraging op het eindstation aan. De treinen op het traject kampen -... [naar artikel]
Er dreigt, vijf jaar na het Fyra-debacle, opnieuw een "spooroorlog" tussen Nederland en België. Inzet is de nieuwe treinverbinding van Aken... [naar artikel]
De Nederlandse Spoorwegen heeft nog eens 18 snelle intercitytreinen besteld bij de Franse fabrikant Alstom voor de treinverbinding tussen Amsterdam en Brussel. Hiermee komen 8.200 zitplaatsen extra beschikbaar voor de hogesnelheidsverbinding naar ons land. [naar artikel]
De Nederlandse spoorwegmaatschappij NS heeft nog 21 miljoen euro ontvangen van de Italiaanse treinbouwer AnsaldoBreda voor de vijf jaar geleden teruggestuurde Fyra-treinen. De betaling komt bovenop de eerder overgemaakte 125 miljoen euro. De Fyra-treinen werden gekocht voor een hogesnelheidsverbinding tussen Amsterdam en Brussel, maar na de start eind 2012 doken verschillende mankementen op. Uiteindelijk werden […] Het bericht Nederlandse spoorwegmaatschappij krijgt nog miljoenen voor Fyra verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Nederlandse Spoorwegen willen met ingang van volgend jaar weer een intercity per uur laten rijden tussen Amsterdam en Brussel. Elke dag komen er dan zestien treinen tussen beide hoofdsteden, net als voor de mislukte introductie van de Fyra V250. [naar artikel]
De Nederlandse spoorwegmaatschappij NS bevestigt de plannen om vanaf eind dit jaar het aantal intercitytreinen tussen Nederland en Brussel te verdubbelen, van 16 naar 32. Dat staat in een adviesaanvraag voor de nieuwe dienstregeling, die vanaf 15 december in werking zal treden. [naar artikel]
Nadat de Fyra gisteren weer werd afgeschaft, is ook voor politici de maat vol. Ze willen een Belgisch-Nederlandse hoorzitting over de trein. Ook vandaag rijdt de trein tussen Amsterdam en Brussel niet. [naar artikel]
Arriva, dochtermaatschappij van Deutsche Bahn, krijgt voorlopig geen fiat voor de 'Lage Landenlijn'. Die zou tegen 2015 tussen Brussel en Den Haag rijden, maar volgens de veiligheidsinstantie DVIS zijn nog niet alle veiligheidsaspecten in orde. [naar artikel]
Meer moeten betalen voor een trein die amper rijdt, dat pikken reizigers niet. Nochtans had Fyra, de nieuwe hogesnelheidstrein tussen Brussel en Amsterdam, een schoolvoorbeeld van intelligente prijszetting kunnen zijn. Of hoe Fyra en Barbie meer gemeen konden hebben dan nu het geval is. [naar artikel]
NMBS-topman Marc Descheemaecker komt morgen toelichting geven in de Kamercommissie Infrastructuur over het Fyra-debacle. Vrijdag schrapte de Belgische spoorwegen de Italiaanse hogesnelheidstrein voorgoed. Ook Nederland zou al een half miljard verloren hebben aan de problemen met de Fyra. [naar artikel]
Vanaf eind volgend jaar zullen er dagelijks dubbel zoveel intercitytreinen rijden tussen Brussel en Nederland: 32 in plaats van 16. Dat melden de spoorwegmaatschappijen NS en NMBS. Er komt een verbinding met nieuwe, snellere treinen die 16 keer per dag zullen rijden. Deze nieuwe verbinding komt bovenop een intercitytrein tussen Rotterdam Brussel, die ook 16 keer per dag zal rijden. [naar artikel]
Een TUI-vlucht van het Mexicaanse Cancun naar Brussel loopt bijna 30 uur vertraging op, zo bevestigt woordvoerder Piet Demeyere. “Door operationele redenen.” [naar artikel]
Vanaf eind 2024 zullen er dagelijks dubbel zoveel intercitytreinen rijden tussen Brussel en Nederland: 32 in plaats van 16. Dat melden de spoorwegmaatschappijen NS en NMBS. Er komt een verbinding met nieuwe, snellere treinen. [naar artikel]
09:05 De kogel is door de kerk: Brussel krijgt, met ruim een jaar vertraging, een tweede nachttrein. In mei volgend jaar zal het Belgisch-Nederlandse European Sleeper tussen Brussel, Amsterdam en Berlijn sp... [naar artikel]
Sinds de Beneluxtrein, de intercity tussen Brussel en Amsterdam, voorbij Antwerpen over de hogesnelheidslijn via het station Noorderkempen (Brecht) richting Nederland rijdt, is de gemiddelde stiptheid op het traject Antwerpen-Noorderkempen tijdens de avondspits gedaald van “bijna perfect” naar 67,5 procent. Dat zegt CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh op basis van cijfers die hij opvroeg bij minister van Mobiliteit François Bellot (MR). “Dit mag echt geen tweede Fyra-verhaal worden”, waarschuwt Van den Bergh. Eerder uitte ook het gemeentebestuur van Brecht al zijn ongerustheid. [naar artikel]
Vijf jaar na de Fyra dreigt er opnieuw een spoorclash tussen België en Nederland. Inzet is de nieuwe treinverbinding tussen Aken, Maastricht en Luik. Spoorbedrijf Arriva wil die op 9 december lanceren, maar België weigert de vergunning. [naar artikel]
277.787 mensen hebben vorig jaar het vliegtuig genomen tussen Brussel en Amsterdam. Dat komt overeen met ongeveer 760 mensen per dag. De vlucht... [naar artikel]
Sinds de Beneluxtrein, de intercity tussen Brussel en Amsterdam, voorbij Antwerpen over de hogesnelheidslijn via het station Noorderkempen (Brecht) richting Nederland rijdt, is de gemiddelde stiptheid op het traject Antwerpen-Noorderkempen tijdens de avondspits gedaald van "bijna perfect" naar 67,5 procent. Dat zegt CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh op basis van cijfers die hij opvroeg bij minister van Mobiliteit François Bellot (MR). "Dit mag echt geen tweede Fyra-verhaal worden", waarschuwt Van den Bergh. Eerder uitte ook het gemeentebestuur van Brecht al zijn ongerustheid. [naar artikel]
Door nieuwe veiligheidsnormen EU loopt bouw hst's voor traject Brussel-Amsterdam vertraging op [naar artikel]
Er dreigt, vijf jaar na het Fyra-debacle, opnieuw een “spooroorlog” tussen Nederland en België. Inzet is de nieuwe treinverbinding van Aken (Duitsland) via Heerlen en Maastricht (Nederland) naar Luik (België). Vervoerbedrijf Arriva wil die “drielandentrein” in december in gebruik nemen. Maar België weigert op het laatste moment, omdat het materieel niet zou voldoen aan de […] Het bericht “Na Fyra-debacle dreigt nieuwe ‘spooroorlog’ tussen Nederland en België” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.