Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Wie z’n elektrische bedrijfswagen thuis kan opladen, kan daar met het juiste energiecontract een mooie cent mee verdienen. Hoe pak je dat het voordeligst aan? [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Waar gaat de discussie over de belastingen op diesel- en benzinebedrijfswagens precies over? Zal ik meer moeten betalen voor mijn bedrijfswagen? En zal mijn loon stijgen als ik een elektrische bedrijfswagen heb? Economiejournalist Robbe van Lier beantwoordt vijf vragen. [naar artikel]
De Belgische werknemers staan nog niet te springen voor een elektrische bedrijfswagen. Drie op de tien willen er (nog) niet van weten. Dat blijkt uit een enquête van Securex. [naar artikel]
Drie op de tien werknemers met een bedrijfswagen (31 procent) willen niet overstappen op een elektrische bedrijfswagen. Vier op de tien zouden bereid zijn om de overstap te wagen, maar enkel onder bepaalde voorwaarden. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. Belangrijkste reden is dat elektrische voertuigen volgens de bevraagden niet voldoen aan hun professionele behoeften omdat ze bijvoorbeeld lange afstanden afleggen. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister van Financiën Vincent Van Peteghem dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. [naar artikel]
Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagen: drie op de tien benzine- of dieselrijders niet bereid om over te stappen Een grote groep werknemers met een bedrijfswagen ziet het niet zitten om over te schakelen op een elektrische auto, zoals de federale regering dat wil. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. De situatie vandaag. De steekproef door Securex bij 1.512 werknemers in een representatief staal van de Belgische bedrijven maakt duidelijk dat de […] Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagen: drie op de tien benzine- of dieselrijders niet bereid om over te stappen [naar artikel]
2.500 huishoudhulpen van Het Poetsbureau krijgen een bedrijfswagen, nog eens 5.000 anderen een elektrische fiets. Een noodzaak, vindt CEO Jo... [naar artikel]
Moet iedereen met een bedrijfswagen straks elektrisch rijden? En kan je werkgever je daartoe verplichten? Of blijft het toch nog mogelijk om voor... [naar artikel]
Vlaanderen gaat nu ook voor alleen nog elektrische bedrijfswagens. Eerder liet preformateur Paul Magnette zich ook al uit in die richting. Dat is nodig als ons land de klimaatsdoelstellingen wil halen. Maar hoe realistisch is dat streven? [naar artikel]
Nog steeds is de bedrijfswagen nergens populairder dan in België. Toch beweegt er ook in ons land veel op het mobiliteitsfront. Met dank aan het coronavirus. 'Fietsen is cool geworden.' [naar artikel]
17:44 Onder impuls van de nieuwe fiscaliteit voor bedrijfswagen die minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) dinsdag presenteerde, is de kans groot dat ons land de komende jaren overspoeld wordt m... [naar artikel]
22:23 Elektrische auto’s zijn in aanschaf nog altijd veel duurder dan conventionele modellen, maar toch verruilen bedrijfswagenrijders in ijltempo hun trouwe diesel of benzine voor een volledig elektrische ... [naar artikel]
Meer dan zes op de tien bestelde bedrijfswagens vorig jaar waren elektrisch. Met de almaar strengere wetgeving op fossiele brandstoffen in het achterhoofd zal dat aantal ongetwijfeld jaar na jaar toenemen. Het opladen van zo’n elektrische bedrijfswagen gaat wel gepaard met heel wat financiële en fiscale kluwens. “Er zijn dan ook drie redenen waarom het interessanter kan zijn om hun voertuig op het werk op te laden in plaats van thuis”, zegt mobiliteitsexpert Bart Hollebekkers van hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. “Dat is een ander debat.” [naar artikel]
Het dienstenchequebedrijf Het Poetsbureau heeft 2.500 elektrische bedrijfswagens en duizenden elektrische fietsen gekocht. De reden? Een op de drie... [naar artikel]
03:00 Diesels, benzines en hybrides verliezen de komende jaren geleidelijk hun fiscale voordeel als bedrijfswagen, ten faveure van de emissieloze elektrische auto. Tien vragen en antwoorden over de nieuwe b... [naar artikel]
Het moeten niet altijd managers of CEO's zijn die een bedrijfswagen krijgen. 2.500 huishoudhulpen van Het Poetsbureau krijgen er een, nog eens 5.000 anderen krijgen een elektrische fiets. Een noodzaak, vindt CEO Jo Mellemans. [naar artikel]
Uit een representatieve bevraging van HR-bedrijf Securex bij ruim 1.500 landgenoten blijkt dat drie op de tien werknemers (31 procent) geen elektrische bedrijfswagen willen. Nog eens vier op de tien (42 procent) zijn wel bereid om de overstap te wagen, zij het onder bepaalde voorwaarden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.