Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Reclame op maat van de hersenen

09/04/2019 - 17:30
"In het hoofd van de consument kijken om te zien wat hij denkt van een spotje. Het lijkt sciencefiction, maar vindt steeds vaker toepassing in de reclamewereld. Onder meer Belgacom probeert de techniek nu voor het eerst uit. Hersenonderzoek lijkt de heilige graal voor reclamemakers, maar lang niet iedereen is overtuigd."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Reclame op maat is als een slechtzittende jurk (01/04/2019 - VRT NWS)

Reclame op maat op het internet komt vaak erg onhandig over. "Is het fijn dat die reclame geënt is op de sporen die we online achterlaten?", vraagt freelance journaliste Arkasha Keysers zich af in deze opinie. Volgens haar is het tijd voor betere en meer doorzichtige regels, die liefst handiger zijn dan de manier waarop België reclame door influencers  reguleert. Arkasha Keysers is lid van Open VRT, de kweekvijver voor digitaal mediatalent bij VRT dat kansen creëert door met hen samen te werken. Regelmatig verschijnt een column door een jongere op de medium-pagina van Open VRT. Wekelijks publiceert VRT NWS één van die schrijftalenten. [naar artikel]


2. Reclame op maat? Dat schaadt (11/04/2019 - De Morgen)

Telenet begint half november met televisiereclame op maat. Maar de Privacycommissie stelt zich vragen en gaat op de rem staan nog voor de eerste gerichte reclamespot is uitgezonden. [naar artikel]


3. Telenet begint met tv-reclame op maat (13/09/2016 - De Tijd)

01:00 Binnenkort krijgen niet alle Telenet-klanten nog dezelfde reclameblokken te zien als ze tv-kijken. De distributeur begint in november met een test voor gerichte reclame, afgestemd op het profiel van d... [naar artikel]


4. Even niet alert en KBC gebruikt uw data voor reclame op maat (18/11/2022 - Het Nieuwsblad)

KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. “KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna.” [naar artikel]


5. Niemand veilig voor slimme reclame : Telenet en zenders Vier en Vijf starten met ‘spotjes op maat’ (21/09/2017 - Gazet van Antwerpen)

TV-reclame op maat: Telenet en zenders Vier en Vijf hebben hun testfase achter de rug en rollen het concept nu uit. Opvallend genoeg wordt niet alleen uw kijk- en surfgedrag geanalyseerd. Ook wat u ‘off- line’ koopt in het warenhuis om de hoek, bepaalt welke spotjes u te zien krijgt. “De klant moet duidelijk weten wat er met zijn gegevens gebeurt. Het is niet omdat hij zwijgt, dat hij toestemt”, aldus de Privacycommissie. [naar artikel]


6. Telenet lanceert tv-reclame op basis van kijk- en internetgedrag (13/09/2016 - Het Laatste Nieuws)

Telenet start binnenkort met tv-reclame op maat. Daarbij gelden vier niveaus van personalisatie, waarbij onder andere het kijk- en internetgedrag [naar artikel]


7. Even niet alert en KBC gebruikt jouw data voor reclame op maat (18/11/2022 - Het Belang van Limburg)

KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. "KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna." [naar artikel]


8. Hoe werkt reclame op maat? (05/04/2019 - De Morgen)

[naar artikel]


9. Telenet start met tv-reclame op basis van kijk- en internetgedrag (13/09/2016 - Het Laatste Nieuws)

Telenet start binnenkort met tv-reclame op maat. Daarbij gelden vier niveaus van personalisatie, waarbij onder andere het kijk- en internetgedrag [naar artikel]


10. Het steeds grotere aanbod in de KBC-app heeft een stevig prijskaartje: uw data voor reclame op maat (18/11/2022 - De Morgen)

[naar artikel]


11. Zo gaat Telenet u reclame op maat aanbieden... en uw kijkgedrag in de gaten houden (14/09/2016 - Gazet van Antwerpen)

Vanaf midden november wil Telenet met ‘gerichte reclame’ starten, gebaseerd op uw persoonlijk kijkgedrag. Tenzij u daar expliciet geen toestemming voor geeft. “Inbreuk op de privacy”, reageert staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld), daarin gesteund door de Privacycommissie. [naar artikel]


12. Ook tv-reclame is gepersonaliseerd. Heb je een hoog salaris? Dan krijg je extra reclame voor de nieuwe BMW (19/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]


13. Fossiele hersenen van zeewezen uit het Cambrium gevonden in het noorden van Groenland (19/03/2018 - VRT NWS)

Onderzoekers uit Zuid-Korea, het Verenigd Koninkrijk en Denemarken hebben gefossiliseerde hersenen gevonden van zeewezens, die leefden tijdens de Cambrische explosie. Het team beschrijft een aantal kenmerken van de hersenen, en zegt dat die het algemeen aanvaarde idee kunnen in vraag stellen, dat de gemeenschappelijke voorouder van de geleedpotigen en de gewervelden, hersenen had die uit drie segmenten bestonden.  [naar artikel]


14. Influencers vinden het nog altijd moeilijk om te zeggen dat ze reclame maken (15/02/2024 - De Standaard)

Reclame moet herkenbaar zijn als reclame. Veel influencers hebben dat nog altijd niet begrepen, leert een onderzoek. “Als je zegt dat iets reclame is, swipen de mensen sneller weg.” [naar artikel]


15. Hoe octopussen en pijlinktvissen hun grote hersenen krijgen (14/11/2022 - VRT NWS)

Inktvissen zijn intelligente dieren. Ze hebben een groot en complex zenuwstelsel en de meest complexe hersenen van alle ongewervelden. Hoe ze die grote hersenen krijgen, is niet zo duidelijk. Een team van de Harvard University heeft nu een tip van de sluier opgelicht en vastgesteld dat het proces waardoor de hersenen gevormd worden, verrassend goed lijkt op dat bij de gewervelde dieren. [naar artikel]


16. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


17. Even niet alert en KBC gebruikt uw data voor reclame op maat: “De bank gaat hiermee Chinese bedrijven achterna” (18/11/2022 - Gazet van Antwerpen)

KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. “KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna.” [naar artikel]


18. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


19. Musk plaatst chip in hersenen varken (29/08/2020 - De Tijd)

08:32 Met het varken Gertrude wil Tesla-entrepreneur Elon Musk aantonen dat zijn bedrijf Neuralink er in is geslaagd hersenen aan te sluiten op machines. Via implantaten in de hersenen wil Neuralink op term... [naar artikel]


20. Influencers moeten aangeven wanneer ze reclame maken (08/10/2018 - Het Nieuwsblad)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]


21. Online influencers moeten aangeven wanneer ze reclame maken (08/10/2018 - De Morgen)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]


22. Deze man heeft bijna geen hersenen en leidt toch een normaal leven (14/07/2016 - Het Laatste Nieuws)

Zonder hersenen geen bewegingen, geen geheugen en geen emoties. En toch leidt een 44-jarige Fransman die 90 procent van zijn hersenen mist een [naar artikel]


23. DEBAT. Reclame op de VRT, moet dat kunnen? (05/04/2023 - Het Belang van Limburg)

Voor het uitzenden van reclame krijgt de VRT een boete van 10 000 euro opgelegd. Als openbare omroep is het namelijk niet toegestaan om reclame uit te zenden tijdens live-uitzendingen, ook niet op hun streamingplatform VRT MAX. Wij vroegen ons af wat jij daarvan vindt. [naar artikel]


24. Waarom de hersenen van tieners abnormaal verouderden tijdens corona (02/12/2022 - Het Belang van Limburg)

De hersenen van jongeren zijn tijdens de coronapandemie abnormaal verouderd. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie. Wetenschappers vergeleken MRI-scans van de hersenen van 128 tieners voor corona en aan het einde van 2020. [naar artikel]


25. Reclame voor legale goksites alomtegenwoordig op tv (10/04/2019 - De Morgen)

Reclame voor sportweddenschappen is alomtegenwoordig op de Vlaamse tv. Geen goede zaak, vinden specialisten. 'Die reclame is misleidend en agressief.' [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!