Reclame op maat op het internet komt vaak erg onhandig over. "Is het fijn dat die reclame geënt is op de sporen die we online achterlaten?", vraagt freelance journaliste Arkasha Keysers zich af in deze opinie. Volgens haar is het tijd voor betere en meer doorzichtige regels, die liefst handiger zijn dan de manier waarop België reclame door influencers reguleert. Arkasha Keysers is lid van Open VRT, de kweekvijver voor digitaal mediatalent bij VRT dat kansen creëert door met hen samen te werken. Regelmatig verschijnt een column door een jongere op de medium-pagina van Open VRT. Wekelijks publiceert VRT NWS één van die schrijftalenten. [naar artikel]
Telenet begint half november met televisiereclame op maat. Maar de Privacycommissie stelt zich vragen en gaat op de rem staan nog voor de eerste gerichte reclamespot is uitgezonden. [naar artikel]
01:00 Binnenkort krijgen niet alle Telenet-klanten nog dezelfde reclameblokken te zien als ze tv-kijken. De distributeur begint in november met een test voor gerichte reclame, afgestemd op het profiel van d... [naar artikel]
KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. “KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna.” [naar artikel]
TV-reclame op maat: Telenet en zenders Vier en Vijf hebben hun testfase achter de rug en rollen het concept nu uit. Opvallend genoeg wordt niet alleen uw kijk- en surfgedrag geanalyseerd. Ook wat u ‘off- line’ koopt in het warenhuis om de hoek, bepaalt welke spotjes u te zien krijgt. “De klant moet duidelijk weten wat er met zijn gegevens gebeurt. Het is niet omdat hij zwijgt, dat hij toestemt”, aldus de Privacycommissie. [naar artikel]
Telenet start binnenkort met tv-reclame op maat. Daarbij gelden vier niveaus van personalisatie, waarbij onder andere het kijk- en internetgedrag [naar artikel]
KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. "KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna." [naar artikel]
Telenet start binnenkort met tv-reclame op maat. Daarbij gelden vier niveaus van personalisatie, waarbij onder andere het kijk- en internetgedrag [naar artikel]
Vanaf midden november wil Telenet met ‘gerichte reclame’ starten, gebaseerd op uw persoonlijk kijkgedrag. Tenzij u daar expliciet geen toestemming voor geeft. “Inbreuk op de privacy”, reageert staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld), daarin gesteund door de Privacycommissie. [naar artikel]
Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]
Onderzoekers uit Zuid-Korea, het Verenigd Koninkrijk en Denemarken hebben gefossiliseerde hersenen gevonden van zeewezens, die leefden tijdens de Cambrische explosie. Het team beschrijft een aantal kenmerken van de hersenen, en zegt dat die het algemeen aanvaarde idee kunnen in vraag stellen, dat de gemeenschappelijke voorouder van de geleedpotigen en de gewervelden, hersenen had die uit drie segmenten bestonden. [naar artikel]
Reclame moet herkenbaar zijn als reclame. Veel influencers hebben dat nog altijd niet begrepen, leert een onderzoek. “Als je zegt dat iets reclame is, swipen de mensen sneller weg.” [naar artikel]
Inktvissen zijn intelligente dieren. Ze hebben een groot en complex zenuwstelsel en de meest complexe hersenen van alle ongewervelden. Hoe ze die grote hersenen krijgen, is niet zo duidelijk. Een team van de Harvard University heeft nu een tip van de sluier opgelicht en vastgesteld dat het proces waardoor de hersenen gevormd worden, verrassend goed lijkt op dat bij de gewervelde dieren. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. “KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna.” [naar artikel]
In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]
08:32 Met het varken Gertrude wil Tesla-entrepreneur Elon Musk aantonen dat zijn bedrijf Neuralink er in is geslaagd hersenen aan te sluiten op machines. Via implantaten in de hersenen wil Neuralink op term... [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]
Zonder hersenen geen bewegingen, geen geheugen en geen emoties. En toch leidt een 44-jarige Fransman die 90 procent van zijn hersenen mist een [naar artikel]
Voor het uitzenden van reclame krijgt de VRT een boete van 10 000 euro opgelegd. Als openbare omroep is het namelijk niet toegestaan om reclame uit te zenden tijdens live-uitzendingen, ook niet op hun streamingplatform VRT MAX. Wij vroegen ons af wat jij daarvan vindt. [naar artikel]
De hersenen van jongeren zijn tijdens de coronapandemie abnormaal verouderd. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie. Wetenschappers vergeleken MRI-scans van de hersenen van 128 tieners voor corona en aan het einde van 2020. [naar artikel]
Reclame voor sportweddenschappen is alomtegenwoordig op de Vlaamse tv. Geen goede zaak, vinden specialisten. 'Die reclame is misleidend en agressief.' [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.