17:08 Spoorbedrijf NMBS heeft in de eerste jaarhelft van 2017 zijn omzet verhoogd. Maar de NMBS is nog altijd niet rendabel genoeg om de massieve schuldenberg onder controle te krijgen. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet roept de NMBS op het matje over de beslissing om de loketten in verschillende stations te sluiten. De Ecolo-vicepremier heeft de raad van bestuur van de NMBS om een rechtzetting op vier punten gevraagd, laat hij dinsdag weten. [naar artikel]
NMBS heeft enkele perrons voorzien van warmtestralers om pendelaars te beschermen tegen de extreme koude. Nu blijkt dat die verwarming gewoon uit staat. Een opmerkzame pendelaar vroeg meer uitleg. [naar artikel]
16:37 De slechte jaarresultaten van de NMBS tonen voor de N-VA aan dat er nog marge is voor bezuinigingen bij het spoor. [naar artikel]
De NMBS heeft een aangepast beheerscontract goedgekeurd, waarbij een aantal investeringen wordt uitgesteld. Maar ‘op operationeel personeel besparen we niet’, klinkt het. [naar artikel]
Om kosten te besparen bij de NMBS wil CEO Sophie Dutordoir het aantal arbeidsongevallen met een tiende verlagen, schrijft De Tijd. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS wil met een vijfjarenplan tegen 2022 een aanzienlijke hoeveelheid energie besparen. Dat meldt het bedrijf vandaag. Met het plan willen ze tot een nog milieuvriendelijkere manier van werken komen. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS wil met een vijfjarenplan tegen 2022 een aanzienlijke hoeveelheid energie besparen. Dat meldt het bedrijf vandaag. In het plan zijn volgens de NMBS duidelijke en becijferde doelstellingen opgenomen om “tot een nog milieuvriendelijkere manier van werken te komen”. Het actieplan omvat zes domeinen: efficiënt energiebeheer, minder waterverbruik, minder wegwerpproducten zoals papier, afvalsortering, minder […] [naar artikel]
De NMBS bekijkt in een grote studie hoe ze het doet in vergelijking met andere Europese spoorbedrijven. De belangrijkste vraag daarbij is of het personeel hard genoeg werkt. [naar artikel]
De federale regering moet in 2017 volgens N-VA voorzitter Bart De Wever haar budget opnieuw onder controle krijgen. En dat kan volgens hem door te knippen in de sociale zekerheid. “Maar daarop besparen, betekent weinig populaire beslissingen nemen”, liet hij zondag weten aan de VRT. “Er is geen andere keuze.” [naar artikel]
De vraag van minister van Mobiliteit Gilkinet om de sluiting van de loketten in 44 stations te herzien, schiet bij de NMBS in het verkeerde keelgat. De minister en het spoorbedrijf komen op ramkoers te liggen. [naar artikel]
De federale regering moet in 2017 volgens N-VA voorzitter Bart De Wever haar budget opnieuw onder controle krijgen. En dat kan volgens hem door te knippen in de sociale zekerheid. “Maar daarop besparen, betekent weinig populaire beslissingen nemen”, liet hij zondag weten aan de VRT. “Er is geen andere keuze.” [naar artikel]
De federale regering moet in 2017 volgens N-VA voorzitter Bart De Wever haar budget opnieuw onder controle krijgen. En dat kan volgens hem - zoals hij eerder al zei - door te knippen in de sociale zekerheid. ‘Maar daarop besparen, betekent weinig populaire beslissingen nemen’, liet hij zondag weten aan de VRT. ‘Er is geen andere keuze.’ [naar artikel]
Dirk Oosterlinck, de door CEO Jo Cornu beoogde commercieel directeur van de NMBS, heeft afgehaakt. Bij de NMBS zou het topkaderlid van Bpost minder verdienen dan wat hij nu heeft door het loonplafond van minister Jean-Pascal Labille (PS). [naar artikel]
NMBS-directeurs die ook topman zijn bij één van de dochterondernemingen, krijgen geen dubbel loon. Dat heeft minister van Mobiliteit, belast met Belgocontrol en de NMBS, François Bellot (MR) geantwoord op een vraag van Kamerlid Inez De Coninck (N-VA). [naar artikel]
Het headhunterskantoor Odgers Berndtson heeft federaal minister van Mobiliteit François Bellot een shortlist overgemaakt met vier kandidaten om Jo Cornu op te volgen aan het hoofd van de NMBS. Dat verklaarde de minister in de bevoegde Kamercommissie. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet roept de NMBS op het matje over de beslissing om de loketten in verschillende stations te sluiten. De Ecolo-vicepremier heeft de raad van bestuur van de NMBS om een rechtzetting op vier punten gevraagd, laat hij dinsdag weten. [naar artikel]
De eerder aangekondigde sluiting van de loketten in 44 treinstations wordt niet ingetrokken, maar de NMBS gaat wel een hele reeks begeleidende maatregelen uitwerken die het comfort en de veiligheid van de reiziger moeten garanderen. Vanmorgen heeft de raad van bestuur van de NMBS zich gebogen over een gezamenlijk voorstel in die zin van NMBS-baas Sophie Dutordoir en minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) heeft een brief gestuurd naar de bestuurders van de NMBS en Infrabel waarin hij hen vraagt [naar artikel]
CEO Sophie Dutordoir van de NMBS reageert boos op de vraag van minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) om de sluiting van de loketten in 44 stations te herbekijken. Gilkinet heeft dat gevraagd aan de raad van bestuur van de NMBS, maar volgens Dutordoir is de beslissing vooraf doorgesproken met de minister. In een brief aan Gilkinet, waaruit de Franstalige omroepo RTBF citeert, heeft ze het over "een vertrouwensbreuk". [naar artikel]
Besparen? Hervormen? Volgens PS-vicepremier Pierre-Yves Dermagne is er geen haast bij. “De begrotingsput is al minder diep dan verwacht! En waar moeten we dan besparen? Op politie, justitie, sociale zekerheid? Nee, toch!” [naar artikel]
Ondanks bezwaar van de NMBS blijft het systeem behouden waarbij iedere Belg recht heeft op tien gratis treinritten. Dat is dinsdagavond beslist op een overleg tussen minister van Mobiliteit Bellot (MR) en de NMBS. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.