Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

‘We kunnen hier alleen maar bidden’

13/04/2019 - 22:33
"Meer dan 36 uur heeft meneer Ozeki moeten wachten op nieuws over zijn gezin. ‘Ze zijn in shock, maar stellen het goed’, knikt hij vermoeid. De chef-kok van het Brusselse restaurant Izaka-Ja staat alweer achter het fornuis, maar ook in de keuken spookt de ramp door zijn hoofd. ‘De situatie is ingewikkeld. De komende weken worden nog moeilijk’, meent een klant."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. ‘God, als ge bestaat, help mij dan met mijn ­examens’ (22/01/2019 - De Standaard)

Zondag stelde paus Franciscus zijn eigen app ‘Click To Pray’ voor, waarmee gelovigen wereldwijd samen kunnen bidden. Een millennial-poortje naar een eeuwenoud geloof. Maar bidt de jeugd eigenlijk nog? En als ze al bidden: doen ze het dan via een app? [naar artikel]


2. Bidden in tijden van corona (20/03/2020 - Het Belang van Limburg)

In onzekere tijden die ons angst inboezemen, vinden veel mensen een houvast in samen bidden of een kaarsje aansteken. Daarom past ook de kerk zich aan. Bidden in tijden van corona. [naar artikel]


3. Alle UGent-gebouwen krijgen aparte ruimte om te bidden of te bezinnen (11/01/2019 - De Standaard)

De UGent gaat op alle locaties in de loop van komend jaar ‘prikkelarme’ ruimtes creëren. Dat staat in het nieuwe diversiteitsplan van de universiteit. Op die plekken moeten studenten en medewerkers zich even kunnen bezinnen of in alle gemak kunnen bidden. [naar artikel]


4. Alle UGent-gebouwen krijgen aparte ruimte om te bidden of te bezinnen: “We willen laagdrempelig zijn” (10/01/2019 - Het Nieuwsblad)

De UGent gaat op alle locaties in de loop van komend jaar “prikkelarme” ruimtes creëren. Dat staat in het nieuwe diversiteitsplan van de universiteit. Op die plekken moeten studenten en medewerkers zich even kunnen bezinnen of in alle gemak kunnen bidden. [naar artikel]


5. Republikeinse parlementsvoorzitter verdedigt gebrek aan strenge wapenwetten na schietpartij Texas:"Bidden helpt" (08/11/2017 - Het Laatste Nieuws)

"Het juiste ding om te doen tijdens momenten als deze, is bidden. Want weet je wat? Bidden werkt." Dat zegt Paul Ryan, de Republikeinse voorzitter... [naar artikel]


6. Gelovigen in Turkse moskee bidden bijna 40 jaar in verkeerde richting (20/10/2018 - Het Laatste Nieuws)

Moslims van een stadje in Turkije hebben ontdekt dat ze al 37 jaar in de verkeerde richting bidden. Moslims horen te bidden in de richting van... [naar artikel]


7. Hemels wonen in een oude kapel: slapen waar de nonnen vroeger zaten te bidden (25/01/2024 - Gazet van Antwerpen)

Op de plek van het altaar staat nu het bad. Waar de zusters zaten te bidden, is de slaapkamer en via een majestueuze trap kan je zelfs je neus tegen de prachtige glas-in-loodramen drukken. Ronny Wuyts woont in een voormalige kloosterkapel in hartje Turnhout. “Er hebben hier honderden mensen gebeden. Dat levert een magische sfeer op.” [naar artikel]


8. Coronabedevaarten in Oostakker-Lourdes: "Zelf kaarsen kopen kan niet, alleen bidden wel" (06/05/2020 - VRT NWS)

In bedevaartsoord Oostakker-Lourdes bij Gent blijven de Mariagrot en de nabijgelegen basiliek open om gelovigen steun te kunnen bieden in deze crisistijden. "De regels zijn een beetje aangepast maar eenzame bedevaarders of families blijven welkom. We willen hen ook troost kunnen bieden in bange dagen", klinkt het bij het bisdom. [naar artikel]


9. Vlaamse familieleden tussen hoop en vrees na dodelijke aardbeving in Turkije: “We kunnen alleen maar afwachten” (07/02/2023 - Het Nieuwsblad)

Voor heel wat Vlamingen met familie in Turkije was het maandag de hele dag bidden om een verlossend telefoontje. “Mijn zus is naar buiten gelopen en even later stortte het gebouw in”, vertelt Ebru Cinar uit Leopoldsburg. [naar artikel]


10. Het klasgebed is terug van weggeweest: mag de leraar je verplichten te bidden? (25/09/2021 - Het Nieuwsblad)

U vraagt, wij draaien. Hier leest u de verhalen die u ons zelf aanreikt. Deze week heeft Anna een vraag: “Ik weet wel dat ik in een katholieke school zit, maar de vorige jaren moesten we in de klas nooit gebeden zeggen”, schrijft Anna uit Kruibeke. “Nu leest onze leerkracht telkens aan het begin en het einde van de les een gebedstekst voor, waarna wij ‘In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, amen’ moeten zeggen. Natuurlijk doet niemand dat echt, maar ik vroeg me toch af: mág hij ons eigenlijk verplichten om te bidden?” [naar artikel]


11. Abdeslam in de cel: bidden, roeien en tv (05/04/2019 - De Morgen)

Terreurverdachte Salah Abdeslam slaapt elke ochtend tot 11 uur en doodt de rest van de dag met bidden en reality-tv kijken. Zes camera's volgen hem de klok rond, tot op het toilet. Dat kon een Franse krant in de gevangenis vaststellen. [naar artikel]


12. Betogen om te kunnen bidden (12/04/2019 - De Morgen)

[naar artikel]


13. ‘Bidden voor Belgische zege heeft geen zin’ (10/07/2018 - De Standaard)

Het gebed is er niet om God te laten plooien naar onze wil. Bidden om een zege van de Rode Duivels tegen Frankrijk heeft dan ook geen zin, concluderen een aantal priesters in een thema-uitzending van Radio Maria. Maar het kan volgens hen spelers én supporters wel helpen. [naar artikel]


14. Laszlo Bölöni moet bidden om tegen Cercle aan 18 spelers te raken: “We hebben B-kern nog” (07/12/2018 - Het Laatste Nieuws)

Maar met mondjesmaat recupereert Antwerp een waslijst aan geblesseerden. Laszlo Bölöni kan alleen maar hopen dat er niemand meer uitvalt en enkele... [naar artikel]


15. Katholieken bidden vanaf vandaag een aangepast Onzevader (27/11/2016 - Het Laatste Nieuws)

Vanaf vandaag bidden Nederlandse en Vlaamse katholieken op vraag van het kerkelijk gezag in Rome een gemeenschappelijke versie van het [naar artikel]


16. Duits Ikeafiliaal laat moslims bidden op parking voor einde ramadan (27/05/2020 - Het Laatste Nieuws)

Een Ikea in het Duitse Wetzlar bij Frankfurt liet zondag zo’n 800 moslims toe om op de parking van het filiaal in de openlucht te bidden voor het... [naar artikel]


17. Piloot vraagt passagiers te bidden (26/06/2017 - Het Belang van Limburg)

Een toestel van Air Asia dat op weg was naar Kuala Lumpur heeft zondag wegens motorproblemen rechtsomkeer gemaakt naar Perth in Australië. Tijdens de vlucht riep de piloot de passagiers op om te bidden. [naar artikel]


18. Donkere wolken, maar komt het ook tot een storm? Waarom KV Mechelen en Steven Defour bidden dat kapitaalsinjectie erdoor komt (11/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

De alarmbellen gaan af in Mechelen. Niet alleen loert het degradatiespook om de hoek, maar vooral naast het veld is de situatie precair bij Malinwa. De club verzeilt in acute geldnood, maar een oplossing lijkt in de maak. [naar artikel]


19. België verlengt inreisverbod vanuit Verenigd Koninkrijk met 24 uur, maar alleen voor wie hier woont (21/12/2020 - VRT NWS)

België verlengt het inreisverbod vanuit het Verenigd Koninkrijk met 24 uur voor wie hier zijn hoofdverblijfplaats heeft. Dat heeft het kernkabinet van de federale regering beslist. Wie hier zijn verblijfplaats niet heeft, mag het land niet in tot en met 31 december. Omdat het Verenigd Koninkrijk vanaf 1 januari definitief uit de Europese Unie stapt, gelden vanaf dan andere regels en zullen Britten alleen nog naar hier kunnen reizen als het gaat om een essentiële verplaatsing. [naar artikel]


20. Saoedische grootmoefti adviseert moslims thuis te bidden tijdens ramadan (19/04/2020 - Het Laatste Nieuws)

Grootmoefti Sjeik Abdulaziz Al-Sheikh, de hoogste religieuze autoriteit in Saoedi-Arabië, heeft alle moslims opgeroepen om thuis te bidden tijdens... [naar artikel]


21. Bidden om regen gaat niet helpen, moet zelfs de Australische premier stilaan toegeven (24/12/2019 - De Morgen)

Als er te weinig regen valt, moeten de boeren ‘bidden’. En als de bosbranden verwoestender zijn dan ooit, mogen Australiërs ‘zich niet laten opjutten door de politieke agenda van de groenen’. Maar door het ongeziene inferno in zijn land, krijgt ‘steenkoolpremier’ Scott Morrison steeds zwaardere kritiek. [naar artikel]


22. “Bidden is beter dan inenten”: televisiedominee én notoir antivaxer Marcus Lamb overleden aan corona (02/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

Hij suggereerde dat mensen beter bidden in plaats van zich te laten inenten. Maar het coronavirus kreeg de Amerikaanse televisiedominee Marcus Lamb (64) toch te pakken. De oprichter van de conservatieve christelijke omroep ‘Daystar Television Network’ stierf dinsdag aan Covid-19. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!