Deze items willen vrouwen nu absoluut in hun kleerkast hebben hangen
Van de catwalk naar onze kledingkast. Elk seizoen zijn er weer modetrends waar vrouwen wereldwijd voor vallen. Modezoekmachine Lyst maakt er steeds per kwartaal een overzicht van, met deze keer heel wat opvallende nieuwkomers bij. Of had jij verwacht dat Teva-sandalen, lange tijd het favoriete schoeisel van biologieleerkrachten en bejaarden, het tot één van de meest gewilde items zou schoppen?
Dit kwartaal is de Jitney 1.4 “Cash Inside” tas (zie foto bovenaan) van modemerk Off-White het meest gewilde product. De handtas, verkrijgbaar in zwart en wit, heeft een prijskaartje van € 850. Virgil Abloh, creatief directeur van het label, bracht de tas uit op 14 juni en na enkele dagen was hij al uitverkocht in de meeste winkels. Het merk zelf staat overigens ook wederom op de tweede plaats in de lijst van meest populaire merken.
In een compleet andere categorie maar wel bijna even populair, volgen de Hurricane XLT2 sandalen van Teva (zie foto bovenaan) op de tweede plaats in de lijst. Prada verkocht twee jaar geleden al een haast letterlijke kopie van de wandelsandalen en Marc Jacobs refereerde er vorig jaar aan. We schreven er zelf ook al verschillende keren over en blijkbaar zijn ze écht doorgebroken. Of je er nu fan van bent of niet, het goede nieuws is wel dat ze naar modenormen spotgoedkoop zijn: voor € 45 haal je al een paar in huis.
Op de derde plaats volgt de C Mini tas met croc-effect van modehuis Chloé. Een merk dat in het verleden al verantwoordelijk was voor talloze andere “it-bags”. Afgelopen kwartaal werd maar liefst 400% meer gezocht naar het kleine tasje dat een prijskaartje heeft van € 1.285. Het is in verschillende kleuren beschikbaar zoals groen, bruin en zwart. Daarna volgt weer een wat goedkoper item in de lijst: de striped stretch-jersey bodysuit van Adidas Originals en de Zuid-Koreaanse ontwerper Ji Won Choi. De bodysuit die beschikbaar is in lila en rood heeft een prijskaartje van € 70. Al is het moeilijk om nog een exemplaar te vinden.
Op de vijfde plaats volgt The Pouch van Bottega Veneta. De minimalistische clutch werd ontworpen door de nieuwe creatief directeur van het merk Daniel Lee en maakte van het label plotsklaps één van de drukst besproken merken van het seizoen. Er werd 70% meer gezocht naar het merk online, waardoor het 26 plaatsen omhoog klom in de lijst van populairste merken. De clutch is beschikbaar in tientallen kleuren en gaat de toonbank over voor - hou je vast - € 2.175.
Daarna volgt weer een betaalbaarder item: de STRIPPY sandals van de Britse modeketen Topshop. Ze zijn online te koop voor € 49, maar wel in de meeste maten uitverkocht. Gelukkig vind je tegenwoordig ook bij de meeste andere ketens gelijkaardige sandalen met dunne bandjes en een klein hakje. Origineel was het The Row, het label van de Olsen Twins, dat de sandalentrend lanceerde. Op de zevende plaats volgt een badpak met koeienvlekken van Onia x WeWoreWhat. Nadat Kylie Jenner en Khloé Kardashian erin poseerden, was het op een paar dagen tijd volledig uitverkocht. Net als ook het Polo Ralph Lauren’s tie-dye T-shirt dat op de achtste plaats staat en populair werd nadat Gigi Hadi, Adwoa Aboah en Nina Suess erin gespot werden. Het T-shirt heeft een prijskaartje van € 84,95.
Tenslotte volgen nog twee items die de grootste trends van dit seizoen perfect samenvatten. Namelijk de Isabel Marant Tundra boiler suit, wat een luxeversie is van het werkmanspak dat vroeger vooral gedragen werd door bouwvakkers, schilders en werkmannen. De variant van het Franse modehuis ging over de toonbank voor € 580 maar is overal uitverkocht nu. De top 10 wordt afgesloten door de Angie silk dress van Love Shack Fancy. Een lange zijden jurk met bloemenpatroon. De jurk werd verkocht voor € 500.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
“Let in het bijzonder op voor melganzenvoet”: dit zijn je tuinklussen voor de maand mei
-
Steeds meer Vlamingen helen gebroken hart met een ‘divorce ring’: “Ik heb ook goede herinneringen aan de scheiding”
Terwijl we vroeger na een mislukt huwelijk onze trouwring diep en duister opborgen, blijven we er nu vaker mee pronken. Dat merken Vlaamse juweliers. Mensen die hun trouwring bij hen tot een nieuw design laten herwerken, zien het als een deeltje van hun leven dat ze willen blijven koesteren: “Sommigen beginnen te huilen.” -
PREMIUM
“Veroudering tekent zich sneller af op de handen”: zo maak je niet dezelfde fout als Madonna
Je handen verraden je ware leeftijd, vraag maar aan Madonna (65). Om te ontsnappen aan kritiek van de pers draagt de popster steevast handschoenen. Gelukkig zijn er manieren om rimpels en vlekken op je handen te voorkomen, en je kan eventuele schade zélfs terugdraaien. “Zonde dat mensen vaak enorm veel investeren in het verzorgen van hun gezicht, maar hun handen vergeten.” -
-
Kunnen wellnessparfums als ‘More Sex’ en ‘Joyphoria’ hun beloftes waarmaken? “Geuren hebben effect op hoe we ons voelen”
-
Korte coupes zijn een trend komende zomer en zo style jij die. “Het is níét enkel voor mama’s of oudere vrouwen”
De tijd dat korte kapsels enkel voor moeders en oudere dames waren, is voorbij. Zelfs model Gigi Hadid en zangeres Angèle lieten zich verleiden door de schaar. Beautyredactrice Sophie en BV-kapper Jochen Vanhoudt vertellen wat de hipste kapseltrends voor de zomer zijn. “Krul een aantal plukjes in het wilde weg, of ga er gewoon even met je vingers door en klaar.” -
Livios
Vermenigvuldig je energie zónder er extra voor te moeten betalen: met dit toestel kan het
Een warmtepompboiler is een duurzaam alternatief voor een elektrische boiler. Je verbruikt er drie tot vier keer minder energie mee. Ook op ecologisch vlak ben je ermee gebaat: hij stoot tot de helft minder CO2 uit dan een elektrische boiler. Bouwsite Livios legt alles uit over de werking, prijs, premies en terugverdientijd. -
Spaargids.be
Zo spaar je jaarlijks ruim 1.000 euro uit dankzij één aanpassing in je werkroutine
-
PREMIUM2
De ‘truttige’ ballerina is terug, en daarmee ook de voetklachten: “Schoen scoort 0 op 3”
-
PREMIUM
Hoe ‘train’ je je haar om minder snel vet te worden?
“Ik gebruik al drie maanden geen shampoo meer.” Op sociale media zeggen steeds meer jonge mannen dat ze een haardos au naturel verkiezen. Is dat goed voor je haren? En wat als je lokken toch snel vettig worden? Wel, er bestaan manieren om het aantal wasbeurten af te bouwen, zeggen BV-kapper Jochen Vanhoudt en dermatoloog Thomas Maselis. “Alles hangt af van je hoofdhuid.” -
PREMIUM
Onze redactrice gaat undercover bij de BV-kapper van Pommelien Thijs: “‘Graag een glaasje bubbels?’ Het is 10 uur ’s óchtends”
“Naast mij gooit een twintiger achteloos haar Delvaux-handtas op de grond.” Kapsalon Atelier Geraud in Antwerpen is geliefd onder de ‘Instagram-beau monde’ en ook Pommelien Thijs is er kind aan huis. Onze redactrice vlijt zich neer tussen de influencers: betaalt ze er als onbekende Vlaming met plezier 288 euro voor wat ze krijgt? “De coloriste stelt me een goedkopere optie voor.” -
Dure juwelen voor kinderen zitten in de lift. “Ik gaf ooit een gouden armband van 500 euro”
7 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerClaudia Rosseel
ANN LIMBOS
monique bolen
Eva Munet
Peter Buyck