BELGAIMAGE
Volledig scherm
PREMIUM
© BELGAIMAGE

Amazon zet vol in op Nederland: profiteert ook de Belgische consument?

Wellicht volgende maand al strijkt Amazon neer in Nederland met een volwaardige webshop. En daar profiteert ook de Belgische klant van: hij krijgt meer keuze, betaalt minder en ziet zijn pakje sneller thuis geleverd. De dupe is - weer maar eens - de winkelier. 

22 reacties

  • Jean Van den Bosch

    4 jaar geleden
    Ik heb al vaak bij Amazon.de besteld en nog nooit geen problemen mee gehad. Bepaalde apparatuur kan je alleen daar bestellen, daar in België niet verkrijgbaar.
  • Karin Poppe

    4 jaar geleden
    Goedkoper? Een broek van Oui ,in de winkel €139 bij Amazon dezelfde broek € 162,63+€16 verzend kosten. Maar ja de mensen worden graag in t’zak gezet.
  • Annie Biot

    4 jaar geleden
    Voor de consument goed, ik koop al enkele jaren bij amazon in duitsland. Bijvoorbeeld specifiek hobby materiaal van een merk kan je terugvinden aan prijzen die soms 30 tot 40 procent lager liggen dan wat je in belgie voorgeschoteld krijgt. Wat te lang duurt via aliexpress kan sneller via amazon. In ons landje hebben ondernemers de ecommerce boot gemist uit graaizucht, de nederlanders duidelijk niet...En de overheid helpt ook al niet door hun steden onbereikbaar te maken.
  • Ramon Simon

    4 jaar geleden
    Ik ben al jaren bij Amazon Duitsland en heb prime sinds dit jaar. De prijzen zijn scherp.Support is goed ook bij defecten. Kan niet klagen. Hoofdreden waarom er kopen? Geld is op. Als je elke euro moet tellen koop je waar ze het minst vragen. Het is een negatieve spiraal, die jobs bij amazon betalen weinig dus die mensen moeten ook de goedkoopste zoeken.
  • Jurgen Latet

    4 jaar geleden
    Kunnen die mastodonten maar op een manier terug dringen terug zelf gaan winkelen en met echt geld betalen.