Het hoofdkwartier van Ahold Delhaize in Zaandam, Nederland.
Volledig scherm
Het hoofdkwartier van Ahold Delhaize in Zaandam, Nederland. © REUTERS

Ahold Delhaize profiteerde van lockdown

Supermarktconcern Ahold Delhaize, dat in ons land onder meer de merken Delhaize, Albert Heijn en Bol.com controleert, zag in het afgelopen tweede kwartaal zijn winst verdubbelen, als gevolg van het hamstergedrag tijdens de coronalockdown. Ook voor de rest van het jaar verwacht het concern met hoofdzetel in het Nederlandse Zaandam meer winst. Beleggers reageerden enthousiast en stuurden het aandeel van Ahold Delhaize woensdagochtend ruim 5 procent hoger.

5 reacties

  • Andy Peeters

    4 jaar geleden
    Grotendeels koop ik de promoties maar die waren verboden gedurende weken... dus die -25 tot -50% staken ze in hun eigen zakken daarmee maar 10% meer omzet en toch dubbele winst ondanks meer kosten ivm corona maatregelen
  • Nico Herbots

    4 jaar geleden
    Zit ongetwijfeld winst van ons bij. Als je nergens naartoe mag, dan durf je jezelf thuis in lockdown al eens trakteren op een goed flesje wijn, sushi, tapas, … dingen die je normaal gezien niet zo snel in huis haalt. Zo hebben wij het in elk geval gedaan om niet helemaal te vegeteren. Maar al degenen die in maart 380 rollen wc-papier hebben gehamsterd en 35 kilo pasta, kunnen nog wel enkele lockdowns overbruggen, vermoed ik.
  • Marc Spandel

    4 jaar geleden
    Probleem voor deze winkels is, dat 'de hamsters' eerst hun voorraad moeten opvreten vóór deze gaat rotten, en dat volgende kwartalen de verkoop logisch gezien vergeleken met vorige jaren een pak slechter zal zijn. Dit is een natuurwet die het 'evenwicht' tracht te herstellen en ja... dus ook het 'economisch' evenwicht.
  • Patrick Cosemans

    4 jaar geleden
    Ideaal voor mijn mijn beleggingsfonds. Laat maar stijgen.
  • willy staes

    4 jaar geleden
    Ja en je ziet het de stijging van hun prijzen , ook opletten sommige prijzen lijken goedkoop doch de verpakking is kleiner en zeker bij Albert Heyn ,mensen letten niet op de prijs per kilo of per inhoud .