Henk Deleu
Volledig scherm
© Henk Deleu

De Lijn krijgt gematigd negatieve beoordeling voor kostenefficiëntie

De Lijn krijgt een gematigd negatieve beoordeling wat betreft de kostenefficiëntie, de verhouding tussen de inzet van middelen en de opgeleverde kwaliteit. Op het vlak van de reizigersbezetting laat de openbaarvervoermaatschappij de meeste andere bedrijven achter zich. Ook op vlak van reizigersinformatie, duurzaamheid en verantwoord ondernemen scoort De Lijn goed. Dat meldt De Lijn.

3 reacties

  • Linda De Wolf

    3 jaar geleden
    Een degelijk controlesysteem voor het betalen van de ritten, waar blijft dat in godsnaam. Iedereen springt zomaar op en af de bussen en de trams. Ik zag een heel efficiënt systeem in Amsterdam, reeds jaren geleden. Hier zet men altijd paardekleppen op voor problemen en inefficiënties. Hoeveel studies heb je toch telkens weer nodig om de boel de boel te laten.
  • johan fransaert

    3 jaar geleden
    als je het openbaar vervoer wilt noemen vergeet dan de term efficiency dit zijn 2 dingen die nooit kunnen samengaan neem nu 1 voorbeeld als je bussen echt efficiënt wil inzetten dan moeten ze altijd voor 100% bezet zijn wat voor openbaar vervoer onmogelijk is tenzij je het alleen aanbied tijdens de spitsuren en daarbuiten niet + landelijke gebieden die kan je ook uitsluiten dus vergeet die term maar, je kan het hoogstens optimaliseren.
  • Jan Aernouts

    3 jaar geleden
    In kader van transparantie in openbaar bestuur zou het goed zijn dat het volledig rapport word vrijgegeven en bestudeerd door experts openbaar vervoer, deze bevindingen zouden jullie ook moeten meenemen ipv enkel het woord van de lijn te citeren. Dit is reeds toch al een gekleurde interpretatie van de benchmark naam mijn mening. Een objectieve studie van de adviezen en deze op een rijtje geplaatst met feedback van een onafhankelijke expert lijkt me een mooier en objectiever geheel.