Toekomst Autosalon hangt aan zijden draadje: “Ze moeten nadenken over een versie 2.0”

Het doek dreigt definitief te vallen voor het Auto­salon. De Volks­wagen-invoerder D'Ieteren doet niet mee. De beslissing van de fusiegroep Stellantis (Peugeot, Fiat, Opel, Citroën) is vandaag cruciaal voor de toekomst van de beurs, schrijft De Tijd.

57 reacties

  • John Verstraeten

    3 jaar geleden
    Gaat blijven bestaan omdat het een platform is voor nieuwe en minder bekende merken. De grote merken met hun uitgebreid dealernetwerk zijn even gekend als de klinkers op straat. Het zijn de nieuwe spelers die hier van kunnen profiteren.
  • Jonathan Monsaert

    3 jaar geleden
    Misschien moeten ze een tweedehands autosalon uit de grond stampen. Een wagen bezitten zal enkel nog weggelegd zijn voor de elite in de nabije toekomst met de Green Deal.
  • Hugo hofmans

    3 jaar geleden
    Saloncondities zullen de dealers wel blijven geven, de dealers natuurlijk waar je nog persoonlijk kan praten en tot een goede deal komen. Maar het plezier is er grotendeels af, met al die grote garages onder één noemer, alles behalve aangenaam.
  • jan boden

    3 jaar geleden
    Vroeger moest je effectief op het autosalon een wagen kopen om van de extra voordelen en kortingen te kunnen genieten. Vanaf dat het ook bij de dealers kon viel deze aantrekkingspool weg.
  • bob jansens

    3 jaar geleden
    eigenlijk hebben de organisatoren van het autosalon dit voor een deel aan zichzelf te danken: vroeger was er slechts om de 2 jaar een autosalon (even jaartallen). In de oneven jaartallen was er een bedrijfswagensalon, waarop geen personenwagens te zien waren.