Steven Richardson
Volledig scherm
PREMIUM
© Steven Richardson

Waarom was op vakantie met de elektrische auto deze zomer een makkie ondanks alle doemberichten?

Wie met de elektrische auto op vakantie naar het zuiden trok, werd de ‘highway to hell’ voorspeld, met frustrerende wachttijden aan laadstations. Op een paar zwarte zaterdagen na, is dat evenwel reuze meegevallen. Groeien de laadpalen nu plots wel als champignons uit de Franse grond? We zochten het uit.

44 reacties

  • Geert Tamsyn

    2 jaar geleden
    Men kiest in de eerste plaats voor elektrisch rijden uit bezorgdheid voor de luchtkwaliteit voor zijn kinderen en kleinkinderen. Gelukkig beginnen steeds meer mensen dat in te zien, is nu al 1 op de 8 verkochte auto’s een EV en stijgt dat cijfer exponentieel.
  • Renée Verhoeven

    2 jaar geleden
    In elk geval vertellen de verkoopcijfers meer dan genoeg hoe goed die EV's zijn, zonder financiële steun via aftrekbaarheid zouden er geen EV's rijden. En logisch ook, waarom zou men kiezen om elektrisch te rijden als er meer nadelen aan zijn en dat moeten er zelfs nog niet veel zijn, een mens gaat er niet graag op achteruit en zeker niet als hij moet inboeten op comfort en gemak en dat is het geval bij EV.
  • Renée Verhoeven

    2 jaar geleden
    In elk geval vertellen de verkoopcijfers meer dan genoeg hoe goed die EV's zijn, zonder financiële steun via aftrekbaarheid zouden er geen EV's rijden. En logisch ook, waarom zou men kiezen om elektrisch te rijden als er meer nadelen aan zijn en dat moeten er zelfs nog niet veel zijn, een mens gaat er niet graag op achteruit en zeker niet als hij moet inboeten op comfort en gemak en dat is het geval bij EV.
  • Geert Tamsyn

    2 jaar geleden
    Kritiek op EV komt er vooral van wie nog nooit een meter elektrisch heeft gereden.
  • mich lee

    2 jaar geleden
    Sommige laadstaions aanvaarden alle pasjes maar mag je maar tot 80% laden. Die 80% lijkt me een evidentie indien er wagens staan ana te schuiven. Het laden van 0% tot 80% duurt minder lang dan van 80% tot 99%. Voor die 20% extra hou je dus een hele boel auto's op die staan te wachten en is asociaal. Als er geen wachtrij is, geen probleem. Maar beperk dat tot 80% bij wachtrijen. En dat is gemakkelijk te automatiseren met een lus in het wegdek in de wachtzone.