Technische storingen bij Proximus opgelost: “Nog klein uur voor lijnen bij iedereen volledig hersteld zijn”

Ruim de helft van de gebruikers van het mobiele netwerk van Proximus heeft donderdagochtend problemen ondervonden. Die problemen zijn intussen van de baan.

jvh

De eerste signalen van problemen doken donderdagochtend omstreeks 4 uur al op, en begonnen zich heel duidelijk te manifesteren toen rond 7 uur alsmaar meer mensen begonnen met werken. Er waren problemen met telefonie, sms’en, en mobiele data.

Gebruikers in heel het land ondervonden problemen. Dat was onder meer het geval in Brussel, maar ook uit Oudenaarde en Brugge kwamen via sociale media meldingen binnen. In antwoorden op vragen van klanten op Twitter zei de Proximus-klantendienst dat er problemen waren met de zendmasten van Anderlecht en Brugge.

Opgelost

“Onze technische diensten hebben er alles aan gedaan om de storing zo snel mogelijk te verhelpen”, zegt Proximus-woordvoerder Fabrice Gansbeke. “Dat was de eerste prioriteit.” Dat zou inmiddels gebeurd zijn. “Kort voor 9 uur was de storing technisch opgelost, maar dan duurt het nog een klein uur voor de lijnen bij iedereen volledig hersteld zijn”, aldus Gansbeke.

Op Twitter meldden enkele klanten dat ze recent op de hoogte gebracht werden van een geplande technische interventie donderdag, maar die werken hebben niets te maken met de problemen die gebruikers donderdagochtend ondervonden.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer