Elon Musk lokt adverteerders met kortingen bij lancering X

Elon Musk, de eigenaar van X (de nieuwe naam van Twitter), grijpt die naamswijziging aan om meer adverteerders aan te trekken. Hij doet dat door hen kortingen te geven.

Waarom is dit belangrijk?

Zodra hij het platform kocht, betreurde Elon Musk het feit dat Twitter altijd verlieslatend is geweest. Om de zaken te keren rekent hij sterk op advertentie-inkomsten. Sinds zijn komst zijn een aantal adverteerders echter voorzichtiger geworden. Zij maken zich onder meer zorgen over het lakse moderatiebeleid.

In het nieuws: Musk wijzigt een aantal zaken voor de adverteerders.

  • Volgens de Wall Street Journal geeft X adverteerders sinds de naamswijziging de kans om tegen bodemprijzen advertenties te plaatsen op het socialemediaplatform.
  • Tegelijkertijd lijkt het erop dat bedrijven geen andere keuze hebben dan het spel mee te spelen: ze lopen het risico hun verificatie - een gouden vinkje dat aangeeft dat hun account echt hun merk vertegenwoordigt - te verliezen als ze niet genoeg geld spend
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Lees nu 3 artikels gratis per maand!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer