Boost je verkoop: 5 tips voor meer conversie op je webshop

Geschreven met branded content van Seeders.be

Heb je je eigen webshop? Dat is hartstikke spannend, bij de opstart van een nieuwe webshop komt namelijk heel wat kijken. Uiteraard wil je op je webshop zoveel mogelijk verkopen, dus daarvoor is het nodig om die conversiecijfers op te krikken. Weet je niet meteen hoe je daaraan begint? Geen zorgen, met deze tips kun je zo aan de slag. Lees snel verder voor een dosis e-commerce wijsheid!

Schrijf verleidelijke productbeschrijvingen

First things first: steek je ziel in die productbeschrijvingen! Maak ze dus niet alleen informatief, maar ook aantrekkelijk. Daarvoor gebruik je best levendige taal die de verbeelding prikkelt en die de voordelen van het product benadrukt. Klanten moeten niet alleen weten wat ze kopen, maar ook waarom het zo een goed product is. Wat je wilt bereiken is dat je van elke productpagina een verkooppraatje maakt zonder dat het te schreeuwerig overkomt.

Heldere call-to-actions

Maak het je klanten gemakkelijk om te handelen. Gebruik duidelijke en overtuigende call-to-actions zoals “Koop nu”, “Voeg toe aan winkelwagen” of “Ontvang korting”. Zorg ervoor dat deze knoppen opvallen met een kleur die contrasteert met de rest van je website. Maak het klikken zo verleidelijk dat ze niet anders kunnen dan die knop indrukken. Heb je zelf niet voldoende kennis van dit soort marketing trucjes? Dan kun je ook overwegen om een professional in te schakelen voor je online marketing b2b en b2c, zo ben je zeker dat je alles uit je webshop haalt wat je kunt. 

Doe aan linkbuilding

Heb je al ooit van linkbuilding gehoord? Wanneer andere betrouwbare websites naar jou linken, krijgt jouw webshop als het ware een stempel van goedkeuring. Dit vergroot niet alleen je online zichtbaarheid, maar bouwt ook vertrouwen op bij potentiële klanten. Meer vertrouwen betekent meer conversies. Ben je zelf niet vertrouwd met linkbuilding? Vraag dan linkbuilding advies aan professionals in het vak.

Bedenk aanlokkelijke acties

Iedereen houdt van een goede deal! Bied daarom af en toe speciale aanbiedingen, kortingen of bundelpakketten aan om de aandacht van je klanten te trekken. Zorg er bovendien voor dat je klanten het gevoel krijgen dat ze hun aankoop snel moeten afronden, door tijdelijke kortingen of beperkte voorraad aan te kondigen. Mensen houden van het gevoel dat ze iets speciaals krijgen, en dit kan hun beslissing om te kopen versnellen. Let wel op dat je enkel kortingen geeft waar mogelijk en dat je dus niet al je producten onder de aankoopprijs verkoopt, anders gaat je winstmarge niet groot genoeg zijn. 

Heb je je eigen webshop? Dat is hartstikke spannend, bij de opstart van een nieuwe webshop komt namelijk heel wat kijken. Uiteraard wil je op je webshop zoveel mogelijk verkopen, dus daarvoor is het nodig om die conversiecijfers op te krikken. Weet je niet meteen hoe je daaraan begint? Geen zorgen, met deze tips kun je zo aan de slag. Lees snel verder voor een dosis e-commerce wijsheid!

Meer