Proximus-bazin "verrast" door massale reacties op tv-panne van anderhalf uur
De vele reacties op de panne bij Proximus TV op 8 januari hebben topvrouw Dominique Leroy (foto) verrast. "De onderbreking duurde anderhalf uur en kwam op een slecht moment om 20 uur, maar de hoeveelheid reacties heeft mij verrast. Het internet werkte nog, net als mobiele en vaste telefonie", zei ze op de persconferentie over de resultaten van het bedrijf.
"We hebben snel gecommuniceerd met de klanten en hen snel een compensatie aangeboden", zei Leroy nog. "Sindsdien hebben we volgens mij nog weinig problemen gehad. De dag erna hebben we nog een klein probleem gehad dat vooral een impact had op onze interne systemen. Onze concurrenten hadden daarna ook problemen, maar daar is weinig over gesproken. Ik wil niet minimaliseren, maar ik was toch verrast over het belang dat aan een onderbreking van anderhalf uur televisie werd gehecht."
Ik was verrast over het belang dat aan een onderbreking van anderhalf uur televisie werd gehecht
Menselijke fout
De CEO gaf nog aan dat een menselijke fout aan de basis van de panne lag, en dus niet een elektriciteitspanne zoals eerst was gezegd. "Op hetzelfde moment was er wel een stroompanne, maar de oorzaak bleek uiteindelijk een interventie te zijn. We doen heel veel interventies op ons netwerk en in 99,5 procent van de gevallen verloopt dat probleemloos. Onze technici verrichten elke dag mirakels. We hebben wel onze procedures versterkt. Ik hoop dat het een geïsoleerd probleem blijft."
Interventies zullen er dit jaar sowieso nog veel zijn. Leroy zei dat 2018 een "zeer zware transformatie" zal plaatsvinden bij het bedrijf. Op verschillende niveaus tegelijk investeert Proximus in het netwerk en de dienstverlening. Het supersnelle glasvezelnetwerk wordt verder uitgerold, elke week wordt ergens een nieuwe gsm-antenne geïnstalleerd en de interne IT-systemen worden samengevoegd tot een geheel.
We willen meer werken aan de duidelijkheid van facturen, want we weten dat we daar nog wat werk hebben
Eén IT-systeem
Dat laatste moet de klantvriendelijkheid ten goede komen. "We willen meer werken aan de duidelijkheid van facturen, want we weten dat we daar nog wat werk hebben", gaf Leroy toe. Proximus wil de administratieve processen zo maken dat medewerkers altijd over alle informatie van een klant beschikken. "Een klant moet dan niet twee of drie keer zijn verhaal herhalen als hij naar de winkel gaat, ons belt of online contact opneemt."
Leroy hoopt dit jaar de "IT-ketting" voor communicatie met de residentiële klanten rond te hebben. "Daardoor zullen alle producten bediend worden via één IT-systeem, of de klant nu een vast, mobiel of gebundeld product heeft. We zullen wel bepaalde klanten van de ene naar de andere keten moeten migreren. We gaan de klanten daarbij zorgvuldig begeleiden met de nodige brieven. Het is een belangrijke stap. Nadien zal het systeem transparanter en efficiënter zijn."
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Zware misleiding bij Switch, getuigt gedupeerde: “Ze overladen je met informatie zodat je geen tijd hebt om na te denken”
-
Jobat
Ontslag gekregen of genomen: op welke werkloosheidsuitkering kan je dan rekenen?
Er komen heel wat formaliteiten bij kijken als je werkgever je ‘laat gaan’. Eén van de belangrijkste, waarvoor je ook zelf de nodige stappen dient te ondernemen, is de werkloosheidsuitkering. Terwijl je zoekt naar een nieuwe job – intensief én tijdrovend – zorgt deze vergoeding ervoor dat je niet zonder een inkomen komt te zitten. Maar wanneer heb je er recht op als bediende, en hoeveel bedraagt die uitkering? Jobat.be zoekt het uit. -
PREMIUM
"2018 wordt beter", zei CEO. Belofte hield 7 dagen stand
Proximus heeft geen goed jaar achter de rug, dat gaf CEO Dominique Leroy onlangs zelf toe. "2018 moet beter worden", zei ze. Met vooral minder boze klanten. We zijn nog geen twee weken ver en Proximus lag al twee dagen plat. "Het blijft een log bedrijf. Dat verander je niet zomaar", zeggen experts. -
-
Moet jij je energiecontract herbekijken? En neem je best een vast of variabel contract? Doe hier de test
-
2
PROMOJAGERS SUPERTIP. Stofzuiger nodig? “Hier koop je hem voor 129 euro en krijg je er twee andere toestellen en doos vol poetsproducten bij”
Wie op zoek is naar een nieuwe stofzuiger, kan volgens de leden van Promojagers België een koopje doen bij doe-het-zelfzaak Hubo. Je kan er voor 129 euro een stofzuiger met zak kopen van Domo en krijgt er gratis een snoerloze steelstofzuiger, een kledingstomer en een doos vol poetsgereedschap en leuke verrassingen bij. -
Neem nu deel aan de Gouden Giro en maak kans op de hoofdprijs van 5.000 euro dankzij HLN
Volgende week zaterdag gaat in Turijn de Ronde van Italië van start. In de eerste grote ronde van het seizoen strijden de renners om de felbegeerde roze trui. Met de Gouden Giro kan jij bewijzen dat je de strafste ploegleider bent en prachtige (geld)prijzen winnen dankzij HLN. Deelnemen is dus de boodschap! -
4
Britse pubs verkopen bijna 40 procent minder bier dan voor coronapandemie
-
Van Quickenborne en De Bleeker waarschuwen voor 'Tinder Swindlers’: “Dien altijd klacht in”
-
PREMIUM
“Je kan een sauna niet aansluiten op het gewone stopcontact”: experts geven advies voor je eigen sauna in huis
Het moet heerlijk zijn, een eigen sauna in de tuin of in je huis. Maar hoeveel kost zo'n privéwellnessje? Vraagt het veel onderhoud? En hoe maak je er optimaal gebruik van? Fabrikanten Jan Allaert van Belle et Moi en Katrien Verhaeghe van Verhaeghe Chalet en Sauna geven advies. “Tussen twee sessies moet je minstens even lang rusten als je eerste saunabeurt geduurd heeft.” -
Spaargids.be
Steeds meer Belgen veranderen van bank: waarom kiezen voor een andere zicht- of spaarrekening?
In 2021 stapten maar liefst 107.462 Belgen via de gratis bankoverstapdienst Bankswitching over naar een andere bank. Zowel voor zicht- als spaarrekeningen zoeken veel klanten hun heil bij een andere financiële instelling. Maar welke voordelen levert zo’n overstap mogelijk op? Spaargids.be biedt een overzicht. -
PREMIUM39
Ruim 1.100 euro minder bij aankoop woning: federale regering verlaagt notariskosten
27 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJan Verstrepen
jean petermans
walter Bogaerts
marc tamar
Peter Lievens