Personeel Leuvense pitabar geeft homokoppel slaag
In een snackbar langs de Naamsestraat in Leuven is het vrijdagnacht tot een handgemeen gekomen tussen een homokoppel en enkele personeelsleden van de zaak. Ogenschijnlijk gaat het om een geval van zinloos homofoob geweld.
Een 31-jarige man en zijn 26-jarige vriend uit Leuven hadden in de snackbar een kebab gegeten. Toen ze op het punt stonden de zaak te verlaten, maakte een werknemer van de snackbar een opmerking over hun geaardheid. Hierop ontstond er een discussie waarbij het koppel door drie mannen, volgens getuigen de snackbarmedewerker en twee collega’s, werd geslagen en uit de snackbar verwijderd.
Homofoob geweld
De Leuvense politie werd erbij geroepen en onderzoekt de zaak nog. Omdat er schijnbaar geen andere aanleiding voor het dispuut was, weerhoudt ze momenteel de kwalificatie ‘homofoob geweld’ als verzwarende omstandigheid. De slachtoffers liepen geen uitgebreide verwondingen op en dienden dus geen verzorging te krijgen.
Het koppel heeft het incident bij UNIA gemeld. Het gelijkekansencentrum gaat nu de geweldpleging nader onderzoeken. UNIA opent elk jaar 90 dossiers van discriminatie en/of geweld tegen holebi's.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
Zo gebruik je je wasmachine en droogkast slimmer: “Het kost je iets meer, maar je bespaart ermee op de lange termijn”
-
Gouden Giro2
Van Pogacar over Uijtdebroeks tot Piganzoli: de Gouden Giro-ploeg van Michel Wuyts
Zaterdag is het eindelijk zover: dan gaat de Ronde van Italië van start. Onze analist Michel Wuyts kijkt ook nu weer in zijn glazen bol. Ben jij het eens met Wuyts of denk je er helemaal anders over? Bewijs dat je de grootste kenner bent met de Gouden Giro en maak kans op 5.000 euro cash en nog heel wat andere prachtige prijzen dankzij HLN. -
184
Pas een boete als je meer dan 127 km/u op autosnelweg rijdt? Vias pleit voor strengere controles
Verkeersinstituut Vias doet nogmaals een oproep om de technische tolerantiemarge van snelheidsmetingen te verlagen. Momenteel bedraagt die marge 6 kilometer per uur, maar Vias pleit voor een maximale marge van 3 kilometer per uur. “Een lagere tolerantie zal de gemiddelde snelheid zeker mee doen dalen”, zegt woordvoerder Stef Willems in ‘Het Nieuwsblad’. -
-
Geen treinverkeer tussen Brussel en Leuven door ongeval in Kortenberg
Kortenberg -
Livios
‘Gebruik in dat geval nooit azijn’ en ‘pas op met hogedruk’: zo ga je wél voor een brandschoon terras
Kan je terras nog een opknapbeurt gebruiken vooraleer je er heerlijk kan vertoeven? Dan is het reinigen een mooie eerste stap. Met deze onderhoudstips van bouwsite Livios ben jij helemaal klaar voor de lentezon. -
Lokale politie neemt meer dan 5.500 flessen lachgas in beslag in Ruisbroek
In Ruisbroek zijn meer dan 5.500 flessen lachgas in beslag genomen door de lokale politie Zennevallei. De flessen werden onderschept tijdens de levering ervan.Sint-Pieters-Leeuw -
PREMIUMDubbelinterview
Depraetere en D’Haese, rood tegen donkerrood: “Met jullie kunnen de mensen slechter af zijn dan met een rechtse partij”
-
PREMIUMInterview
Na 37 jaar maakt hoofdinspecteur Michelin zich bekend en onthult hij aantal geheimen: “Sommige chefs nemen het mij nog steeds kwalijk dat ik hun ster wegnam”
-
49
DEBAT VAN DE DAG. Een goed idee: Vias wil snelheidsmarge bij flitscontroles fors verlagen? Dit is jullie mening
Verkeersinstituut Vias vindt dat de marge niet meer dan 3 km/u mag bedragen bij flitscontroles. Vandaag is die marge 6 km/u voor snelheden van meer dan 100 km/u. Op de autosnelweg kan je met andere woorden pas geflitst worden vanaf een snelheid van meer dan 127 km/u. Wat denk jij? Is de verlaging van de marge een goed idee? Eerder vandaag lieten we experts aan het woord. Nu is het jullie beurt. -
PREMIUM
HET RAPPORT. Hoe deed Zuhal Demir (N-VA) het als minister? “Ze had beter wat minder zinloze oorlogjes uitgevochten”
Werkelijk niets kende Zuhal Demir (N-VA) van de meeste van haar bevoegdheden toen ze door Bart De Wever tot minister van onder meer Omgeving, Energie en Toerisme werd gebombardeerd. Alleen Justitie vond ze interessant. Maar na die aanvankelijke teleurstelling greep Demir haar bevoegdheden wel vast. Als ze sprak – of riep – werd er geluisterd. De Limburgse wist zich als minister meer dan wie ook in de markt te zetten. Maar wat realiseerde ze? En merken we daar iets van op onze energiefactuur? -
Toch geen staking op luchthaven Charleroi na akkoord met vakbonden en directie
16 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerLydja-Kiki Huygens
Marc Van der Vloedt
Marc Van der Vloedt
emiel wouters
Lieve Vandamme