© JEFFREY GAENS

Carrefour verlaagt prijzen van duizend producten: “Niets te maken met Jumbo”

Is er een nieuwe prijzenoorlog begonnen onder de supermarkten? Carrefour kondigt aan dat het minstens tot het einde van het jaar de prijs van meer dan 1.000 producten uit zijn gamma verlaagt.

blg

Met de prijsverlagingen wil Carrefour tonen dat het kwaliteit en prijs belangrijk vindt, klinkt het. De actie heeft volgens een woordvoerster niets te maken met de start van Jumbo in België. “Dit was al lang gepland”, zegt ze.

Carrefour voerde naar eigen zeggen dit jaar al verschillende prijsverlagingen door, onder meer op meer dan 500 Carrefour-merkproducten. Nu gaat het om prijzen van zowel nationale als eigen merken. De kortingen gaan tot 25 procent en Carrefour zal de prijswijzigingen aangeven in de winkelrekken. Alle categorieën van producten zijn betrokken: van kruidenierswaren tot diepvriesproducten, vers voedsel, vleeswaren, kaas, dranken, parfums en schoonmaakproducten, alle categorieën zijn vertegenwoordigd in de prijsverlagingen.

In tegenstelling tot concurrent Colruyt heeft Carrefour geen algemene laagsteprijsgarantie. Al zegt de keten wel de goedkoopste te willen zijn voor bioproducten. Wie ergens een bioproduct goedkoper vindt dan van Carrefour Bio, krijgt het verschil terugbetaald in Bonus-punten.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER