Helft meer bestellingen voor maaltijdbezorger Takeaway

De Nederlandse maaltijdbezorger Takeaway.com, dat ook onder meer in België actief is, lijkt te profiteren van de coronacrisis. Het aantal bestellingen tijdens het eerste kwartaal liep op met 50 procent.

Takeaway.com is actief in een tiental landen. In Duitsland was er tijdens het eerste kwartaal zelfs sprake van een toename van de bestellingen met 126 procent, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Mensen bestelden niet alleen vaker, maar ook méér eten, luidt het bij het platform.

Het eerste kwartaal was er nochtans eens vol onzekerheden. Toen het coronavirus zich begon te verspreiden in Europa, zag de maaltijdbezorger zijn ordervolumes teruglopen. Dat gebeurde omdat veel restaurants hun deuren (verplicht) sloten, vanwege de overheidsmaatregelen.

Herstelfase

Tegelijk besloten veel restaurants om ook hun bezorgingen via het platform te staken. Daarnaast viel de vraag vanuit het bedrijfsleven, voor bijvoorbeeld lunches, weg. Eind maart was er volgens Takeaway.com wel sprake van herstel in belangrijke markten, zoals Duitsland, Nederland en Polen.

Het maaltijdbestelbedrijf kreeg vorig kwartaal ook duizenden nieuwe aanvragen van restaurants binnen, die in de coronatijd via het platform hun maaltijden willen verkopen. Voor velen is dat naast een afhaaldienst de enige mogelijkheid om eten te verkopen.

Meer