Krantenkoppen logoDe Krantenkoppen

Elke minuut geupdate en mobile friendly!

11 July 2020
19:21 uur

Nachtopening containerterminal PSA al na tien dagen op de helling: maatregel tegen files is te duur volgens transportsector

Gazet van Antwerpen

12/06/2019 - 12:29

De nachtopening op rechteroever, bedoeld voor een betere mobiliteit in de Antwerpse haven, hangt aan een zijden draadje. Net na de opstart staakt terminaluitbater PSA Antwerp het systeem voorlopig. De transportsector vindt het te duur. Er komt nu overleg om een oplossing te vinden.


LEES VOLLEDIG ARTIKEL OP GAZET VAN ANTWERPEN

Gerelateerde krantenkoppen:

  1. Nu ook op rechteroever nachtopening haven: “Zo verkleinen we files overdag” (22/05/2019 - Gazet van Antwerpen)
    De files verkleinen door meer trucks ’s nachts te laten rijden. Nadat bedrijven in de Waaslandhaven ermee begonnen waren, is het over twee weken de beurt aan containerterminals en -depots op de rechteroever. Maar transportfederaties vinden het systeem te duur.
    [naar artikel]
  2. Dit jaar nog duizend extra controles in de transportsector (27/03/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Momenteel komt tien procent van de opbrengst uit fraudebestrijding - zo'n 20 miljoen euro - van controles in de transportsector, maar
    [naar artikel]
  3. Havenbedrijf en DP World blijven geloven in nachtopening Waaslandhaven: “Oplossingen zijn niet kant-en-klaar beschikbaar” (02/08/2017 - Gazet van Antwerpen)
    Van Moer Logistics, een groot transportbedrijf, stelt zich ernstige vragen bij het huidige systeem van de nachtopening in de Waaslandhaven. Dat systeem moet congestie met vrachtwagens overdag tegengaan, maar volgens Van Moer is het systeem voorlopig niet economisch rendabel. Bij onder meer het Havenbedrijf blijft men geloven in het systeem.
    [naar artikel]
  4. Dode en zwaargewonde bij ongeval op containerterminal (27/06/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Op de containerterminal van DP World aan het Deurganckdok in de Waaslandhaven is vanmiddag een zwaar arbeidsongeval gebeurd. Een 21-jarige...
    [naar artikel]
  5. Transportsector wil kilometerheffing uitbreiden naar alle voertuigen (30/11/2016 - Knack)
    Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files.
    [naar artikel]
  6. Transportsector: "Voer kilometerheffing in voor alle voertuigen" (30/11/2016 - Het Laatste Nieuws)
    Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files.
    [naar artikel]
  7. Vanaf dit jaar duizend extra controles in transportsector (27/03/2017 - Knack)
    Momenteel komt tien procent van de opbrengst uit fraudebestrijding - zo'n 20 miljoen euro - van controles in de transportsector, maar staatssecretaris voor Fraudebestrijding Philippe De ­Backer (Open Vld) wil dat bedrag fors opkrikken.
    [naar artikel]
  8. Mechelse Willemen Groep gaat containerterminal bouwen in Marokko (18/11/2016 - Gazet van Antwerpen)
    Het Nederlandse APM Terminals heeft de bouw van een nieuwe containerterminal gegund aan een conglomeraat van vier bedrijven van de Mechelse Willemen Groep.Het gaat om Aswebo, Aannemingen Van Wellen, Franki Construct en Cosimco. De terminal komt op een site van 53 hectare en zal beschikken over 1.200 meter kaailengte in de haven van het Marokkaanse Tanger. Het wordt de eerste geautomatiseerde containerterminal in Afrika.
    [naar artikel]
  9. Files ontwijken met apps als Waze? Het kan u duur te staan komen (22/09/2018 - Het Belang van Limburg)
    Bent u ook zo iemand die apps op de smartphone gebruikt om files te omzeilen? Dan is voorzichtigheid nodig. In steeds meer Vlaamse gemeenten, zoals het Vlaams-Brabantse Kortenberg, gebruiken ze slimme camera’s om sluipverkeer tegen te gaan. Wie er toch rijdt, riskeert een GAS-boete.
    [naar artikel]
  10. Files ontwijken met apps als Waze? Het kan u duur te staan komen (22/09/2018 - Het Nieuwsblad)
    Bent u ook zo iemand die apps op de smartphone gebruikt om files te omzeilen? Dan is voorzichtigheid nodig. In steeds meer Vlaamse gemeenten, zoals het Vlaams-Brabantse Kortenberg, gebruiken ze slimme camera’s om sluipverkeer tegen te gaan. Wie er toch rijdt, riskeert een GAS-boete.
    [naar artikel]
  11. Transportsector: "Enige oplossing? Kilometerheffing voor alle voertuigen" (30/11/2016 - Het Laatste Nieuws)
    Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files.
    [naar artikel]
  12. Files ontwijken met apps zoals Waze? Het kan u duur komen te staan (22/09/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Bent u ook zo iemand die apps op de smartphone gebruikt om files te omzeilen? Dan is voorzichtigheid nodig. In steeds meer Vlaamse gemeenten, zoals het Vlaams-Brabantse Kortenberg, gebruiken ze slimme camera’s om sluipverkeer tegen te gaan. Wie er toch rijdt, riskeert een GAS-boete.
    [naar artikel]
  13. ACV: “Nachtopening containerterminals is onvoldoende doorgepraat” (16/02/2017 - Gazet van Antwerpen)
    Vakbond ACV-Transcom is zéér kritisch over de plannen om op de Antwerpse containerterminals vrachtwagens ook ’s nachts te laten laden en lossen. “Deze maatregel is onvoldoende doorgepraat, én 22 maart is dus veel te vroeg voor de invoering.”
    [naar artikel]
  14. Vijf kogels als ‘waarschuwing’ voor planner van containerterminal (11/08/2017 - Gazet van Antwerpen)
    Schotenaar Marsin Y. werd gisterenochtend meerdere keren in zijn benen geschoten. De man heeft een belangrijke job op de containerterminal van DP World in de haven. De schutters worden voorlopig dan ook aan het drugsmilieu gelinkt.
    [naar artikel]
  15. Nieuw op 1 mei – Ook zelfstandigen hebben voortaan recht op tien dagen vaderschapsverlof (27/04/2019 - Metro)
    Zelfstandigen hebben vanaf 1 mei ook recht op een vaderschapsverlof van tien dagen. De federale regering wil zo de combinatie tussen werk en privé beter verteerbaar maken, maar ook een verschil in behandeling met loontrekkenden uit de wereld helpen. Volgens de tekst kunnen zelfstandige ouders of meeouders binnen de vier maanden na de geboorte tien dagen geboorteverlof opnemen. Daar staat een vergoeding van 79 euro per dag tegenover, wat identiek is aan de moederschapsuitkering. Net zoals het moederschapsverlof kan ook het vaderschapsverlof in halve dagen opgenomen worden, in de vier maanden na de geboorte van het kind. Indien hij dat volledige verlof niet wil opnemen, kan de zelfstandige kiezen voor maximaal acht dagen, aangevuld met vijftien gratis dienstencheques die hij kan aanvragen bij het sociaal verzekeringsfonds. De kost van de maatregel wordt geraamd op jaarlijks 1 miljoen euro. Bron: Belga   Het bericht Nieuw op 1 mei – Ook zelfstandigen hebben voortaan recht op tien dagen vaderschapsverlof verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  16. Nieuw op 1 mei – Ook zelfstandigen hebben voortaan recht op tien dagen vaderschapsverlof (27/04/2019 - Metro)
    Zelfstandigen hebben vanaf 1 mei ook recht op een vaderschapsverlof van tien dagen. De federale regering wil zo de combinatie tussen werk en privé beter verteerbaar maken, maar ook een verschil in behandeling met loontrekkenden uit de wereld helpen. Volgens de tekst kunnen zelfstandige ouders of meeouders binnen de vier maanden na de geboorte tien dagen geboorteverlof opnemen. Daar staat een vergoeding van 79 euro per dag tegenover, wat identiek is aan de moederschapsuitkering. Net zoals het moederschapsverlof kan ook het vaderschapsverlof in halve dagen opgenomen worden, in de vier maanden na de geboorte van het kind. Indien hij dat volledige verlof niet wil opnemen, kan de zelfstandige kiezen voor maximaal acht dagen, aangevuld met vijftien gratis dienstencheques die hij kan aanvragen bij het sociaal verzekeringsfonds. De kost van de maatregel wordt geraamd op jaarlijks 1 miljoen euro. bron: Belga   Het bericht Nieuw op 1 mei – Ook zelfstandigen hebben voortaan recht op tien dagen vaderschapsverlof verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  17. Transportsector wil kilometerheffing uitbreiden: “Het gaat van kwaad naar erger” (30/11/2016 - Gazet van Antwerpen)
    Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.”
    [naar artikel]
  18. Vijf kogels ‘als duidelijke waarschuwing’ voor planner van containerterminal (11/08/2017 - Gazet van Antwerpen)
    Schotenaar Marsin Y. werd gisterenochtend meerdere keren in zijn benen geschoten. De man heeft een belangrijke job op de containerterminal van DP World in de haven. De schutters worden voorlopig dan ook aan het drugsmilieu gelinkt.
    [naar artikel]
  19. Transportsector neemt Schumanplein in als protest tegen sociale dumping (26/04/2017 - De Redactie)
    Een vijftiental delegaties uit de Europese transportsector verzamelden op het Brusselse Schumanplein om er samen te protesteren tegen het probleem van de sociale dumping.
    [naar artikel]
  20. Minister Schauvliege heeft miljoenenclaim aan haar been voor lawaaierige containerterminal (17/10/2018 - Het Nieuwsblad)
    Het lawaai van de containerterminal Antwerp East aan het Albertkanaal in Grobbendonk is al geruime tijd een ergernis van enkele buurtbewoners. Maatregelen tegen de lawaaihinder maakten dat de terminal minder opbrengt, en dus stuurde uitbater DP World een dagvaarding naar Vlaams minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V). Er is sprake van een claim van tientallen miljoenen euro.
    [naar artikel]
  21. Transportsector wil kilometerheffing uitbreiden naar alle voertuigen (30/11/2016 - Het Belang van Limburg)
    Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.”
    [naar artikel]
  22. Sociale dumping: de crash van de transportsector (22/12/2017 - Knack)
    Europa werkt aan een richtlijn voor eerlijke concurrentie in de transportsector. In afwachting daarvan voeren de inspectiediensten campagne tegen sociale dumping op de snelweg.
    [naar artikel]
  23. Kinshasa overweegt sancties tegen België na beperking duur diplomatieke visa (07/10/2016 - De Redactie)
    Congo overweegt dwingende sancties tegen België, waaronder de weigering van visa voor eigenaars van een Belgisch diplomatiek paspoort. Dat is een reactie op een maatregel die Brussel nam, om de duur van diplomatieke visa voor Congolezen tot 6 maanden te beperken.
    [naar artikel]
  24. Duizend extra controles in transportsector (27/03/2017 - De Tijd)
    07:29 Om fraude tegen te gaan, wordt de transportsector dit jaar extra in de gaten gehouden. Er komen een duizendtal extra controles, zegt staatssecretaris Philippe De Backer (Open VLD).
    [naar artikel]
  25. Transportbedrijven willen schadevergoeding voor files (23/11/2016 - Gazet van Antwerpen)
    Tientallen transportbedrijven klagen dat hun chauffeurs bij de zogenaamde MSC PSA European Terminal (MPET) – een grote containerterminal aan het Deurganckdok op Linkeroever – drie uur of langer moeten wachten voor ze hun containers kunnen laden of lossen.
    [naar artikel]
  26. 'Files verstikken economie' (07/04/2019 - De Morgen)
    België staat in de wereldtop filerijden, maar dat is wel een teken dat de economie goed draait, zo besluiten de fileonderzoekers van Inrix Europa (DM 21/6). Milieu- en transporteconomen reageren fel. 'Dit is een totaal achterhaalde visie. Het is bewezen dat files een economie na een tijd duur komen te staan.'
    [naar artikel]
  27. Reisbus stort tien meter naar beneden in Oostenrijk: "Verschillende gewonden" (04/11/2016 - Het Laatste Nieuws)
    Een reisbus is vrijdagavond in het Oostenrijkse Tirol tien meter omlaag gestort langs een helling na een botsing met een personenwagen. Volgens
    [naar artikel]
  28. Onenigheid binnen regering: CD&V-trofee uit zomerakkoord staat op de helling (24/09/2017 - Het Nieuwsblad)
    De man die met de effectentaks 254 miljoen moet binnenhalen, gelooft niet in de maatregel. Volgens minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) zal de belasting op effectenrekeningen juridisch in de soep draaien. Premier Charles Michel floot hem gisteren al terug.
    [naar artikel]
  29. Truckchauffeurs hebben het niet makkelijk: “Soms een nacht zonder eten” (28/03/2020 - Gazet van Antwerpen)
    Vrachtwagenchauffeurs hebben het dezer dagen niet altijd makkelijk. Er zijn dan wel minder files, maar de wachttijden bij klanten en leveranciers kunnen dan weer oplopen. Bovendien zijn de snelwegrestaurants en het bijbehorend sanitair gesloten. Toch is de transportsector voor de bevoorrading van supermarkten en bedrijven cruciaal. De transportbedrijven proberen hun chauffeurs dan ook zo goed mogelijk te ondersteunen.
    [naar artikel]
  30. Vrachtwagen Essers 8.000 uur per jaar langer onderweg door files (30/11/2016 - Het Belang van Limburg)
    Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.”
    [naar artikel]
  31. Vakbonden zullen spontane acties in transportsector steunen (07/04/2020 - Het Laatste Nieuws)
    Als er protestacties uitbreken onder werknemers van de transportsector die ontevreden zijn over het uitblijven van een extraatje voor hun werk...
    [naar artikel]
  32. Vakbond eist recht op plaspauzes voor transportsector (18/11/2019 - Het Nieuwsblad)
    De Belgische Transportarbeidersbond plant dinsdag een actie aan het kabinet van federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR), om de problematiek van plaspauzes bij de transportsector aan te kaarten. Volgens de vakbond is er vaak te weinig tijd om de gevraagde ritten uit te voeren waardoor pauzes wegvallen, en is er een gebrek aan veilige parkeerplaatsen en propere sanitaire faciliteiten.
    [naar artikel]
  33. 100 per uur op Brusselse ring? Minder files en minder fijn stof, maar “snelheid moet nog verder omlaag” (09/12/2019 - Het Nieuwsblad)
    Wanneer volgende maand de maximumsnelheid op de Brusselse ring zakt naar 100 km per uur, is dat een goede zaak voor het klimaat én tegen de files. “Maar de maatregel is te onvolledig om op grote schaal effect te hebben: ook op andere plaatsen moet de snelheid omlaag”, zegt professor Johan De Mol.
    [naar artikel]
  34. Kwart van arbeidsovereenkomsten van onbepaalde duur wordt binnen het jaar stopgezet (24/04/2018 - Metro)
    Eén op de vier werknemers met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur, verlaat binnen het jaar na aanwerving alweer zijn werkgever. Dat stelt hr-dienstverlener Acerta dinsdag. Acerta analyseerde 44.000 arbeidsovereenkomsten van onbepaalde duur, die tussen 1 januari 2016 en 31 maart 2017 tot stand waren gekomen. Uit dat onderzoek blijkt dat de samenwerking tussen de werkgever en de werknemer vaak al snel wordt verbroken. Nochtans lijkt het aangaan van een contract van onbepaalde duur aan te geven dat beide partijen met heel wat ambitie van start gaan. Concreet wordt 8,8 procent van de contracten van onbepaalde duur al binnen de negentig dagen stopgezet. Na een jaar is maar liefst 24,8 procent van de contracten beëindigd. De cijfers tonen ook een kloof tussen arbeiders en bedienden aan. Bij de arbeiders worden ongeveer drie op de tien contracten binnen het jaar stopgezet, bij de bedienden zowat twee op de tien. Nog volgens Acerta is het in 32 procent van de gevallen de werknemers die de samenwerking opzegt of verbreekt, terwijl het in 30 procent van de gevallen gaat om een initiatief van de werkgever. Bij nog eens 36 procent is er sprake van een wederzijds akkoord. Hoe kleiner het bedrijf, hoe groter de kans dat een werknemer al binnen het jaar vertrekt, klinkt het nog. bron: Belga   Het bericht Kwart van arbeidsovereenkomsten van onbepaalde duur wordt binnen het jaar stopgezet verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  35. Wat betekenen de hernieuwbare energiedoelstellingen voor de transportsector?   (14/06/2018 - VRT NWS)
    Vandaag kwamen de Europese instellingen, na maanden onderhandelen, tot een akkoord over de hernieuwbare energiedoelstellingen tegen 2030. De richtlijn voor de transportsector is dat het aandeel van biobrandstoffen moet stijgen naar 14 procent tegen 2030. Biobrandstoffen op basis van voedsel worden beperkt en er komt een verbod op het gebruik van palmolie.
    [naar artikel]
  36. Stakingsrecht op helling? (12/04/2019 - De Morgen)
    Een verbod op wilde stakingen. Dat is de kern van een wetsvoorstel dat de Senaatscommissie Financiën en Economie eergisteren heeft goedgekeurd. De tekst is controversieel, want volgens sommige partijen zet die het stakingsrecht op de helling.
    [naar artikel]
  37. Containerterminal Uniport in Rotterdam gaat sluiten – 200 banen bedreigd (24/10/2019 - Metro)
    Containerterminal Uniport in de Rotterdamse Waalhaven sluit komend voorjaar de deuren. Daardoor staan ruim tweehonderd banen op de tocht. Dat bevestigt de Nederlandse vakbond FNV na berichtgeving in diverse media. Volgens vakbondsbestuurder Niek Stam had de terminal al enige tijd last van de schaalvergroting in de haven. Er wordt tegenwoordig met steeds grotere zeeschepen gevaren en die kunnen de Waalhaven niet bereiken. Ze kiezen voor andere terminals dichter bij de zee, waar de vaargeul dieper is. FNV gaat zich er komende tijd hard voor maken dat de medewerkers van Uniport nog elders aan de slag kunnen. Stam benadrukt dat moederconcern Steinweg nog veel meer terminals in de Rotterdamse haven bezit. Daar is volgens hem nog voldoende werk. Bij Uniport zelf was donderdagavond niemand bereikbaar voor commentaar. bron: Belga   Het bericht Containerterminal Uniport in Rotterdam gaat sluiten – 200 banen bedreigd verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  38. Containerterminal Uniport in Rotterdam gaat sluiten – 200 banen bedreigd (25/10/2019 - Metro)
    Containerterminal Uniport in de Rotterdamse Waalhaven sluit komend voorjaar de deuren. Daardoor staan ruim tweehonderd banen op de tocht. Dat bevestigt de Nederlandse vakbond FNV na berichtgeving in diverse media. Volgens vakbondsbestuurder Niek Stam had de terminal al enige tijd last van de schaalvergroting in de haven. Er wordt tegenwoordig met steeds grotere zeeschepen gevaren en die kunnen de Waalhaven niet bereiken. Ze kiezen voor andere terminals dichter bij de zee, waar de vaargeul dieper is. FNV gaat zich er komende tijd hard voor maken dat de medewerkers van Uniport nog elders aan de slag kunnen. Stam benadrukt dat moederconcern Steinweg nog veel meer terminals in de Rotterdamse haven bezit. Daar is volgens hem nog voldoende werk. Bij Uniport zelf was donderdagavond niemand bereikbaar voor commentaar. Bron: Belga   Het bericht Containerterminal Uniport in Rotterdam gaat sluiten – 200 banen bedreigd verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  39. Amper tien dagen na bevalling is dit model al terug op gewicht en daar komt kritiek op (28/01/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Twaalf kilo, zoveel verloor het Britse model Emma McVey in de amper tien dagen na haar bevalling. Dat nieuws deelde ze zelf op Instagram, maar dat kwam haar al snel duur te staan. "Je legt andere mama's onrealistische doelen op", klonk het onder meer in de commentaren.
    [naar artikel]
  40. Amper tien dagen na bevalling is dit model al terug op gewicht en daar komt kritiek op (28/01/2018 - Het Belang van Limburg)
    Twaalf kilo, zoveel verloor het Britse model Emma McVey in amper tien dagen na haar bevalling. Dat nieuws deelde ze zelf op Instagram, maar dat kwam haar al snel duur te staan. "Je legt andere moeders onrealistische doelen op", klonk het onder meer in de commentaren.
    [naar artikel]
  41. Monsterfiles leiden tot nog meer vrachtwagens op de weg (30/11/2016 - De Redactie)
    De transportsector trekt aan de alarmbel. Door de groeiende files en de verplichte rij- en rusttijden, moeten transportfirma's nog meer vrachtwagens inzetten om hetzelfde aantal leveringen uit te voeren.
    [naar artikel]
  42. Vakbond roept arbeiders transportsector op om op 27 maart in Brussel te betogen tegen sociale dumping (19/02/2019 - Het Laatste Nieuws)
    De vakbond UBT (Union Belge du Transport)-FGTB roept alle arbeiders in de transportsector op om op 27 maart in Brussel te betogen tegen de plaag...
    [naar artikel]
  43. Transportsector voortaan grootste vervuiler in VS (05/12/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Energiecentrales zijn niet langer de grootste vervuilers in de Verenigde Staten. Die twijfelachtige eer komt nu de transportsector toe. Het is voor...
    [naar artikel]
  44. De zelfrijdende auto: dé oplossing voor alle files? En hoeveel jobs gaan erdoor verloren? (28/11/2018 - VRT NWS)
    Gaat de zelfrijdende auto de files oplossen of net langer maken? Is het haalbaar dat we allemaal zo’n auto in huis halen? De autonome auto kan veel jobs in de transportsector kosten, maar kan tegelijk ons leven veel aangenamer maken. In Gent bijvoorbeeld zou een ruimte kunnen vrijkomen van 400 keer het Sint-Pietersplein. In deze derde en laatste aflevering van onze reeks bekijken we de mogelijk enorme maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto.
    [naar artikel]
  45. Minister Schauvliege heeft miljoenenclaim aan haar been voor lawaaierige containerterminal (17/10/2018 - Het Belang van Limburg)
    Al langere tijd is het lawaai van de containerterminal Antwerp East in Grobbendonk een ergernis van enkele buurtbewoners. Maatregelen daartegen maken de terminal minder verdienstelijk dan voorzien, wat Vlaams minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V) een dagvaarding oplevert. Er is sprake van een claim van tientallen miljoenen euro.
    [naar artikel]
  46. Europese Commissie pakt wantoestanden in transportsector aan (31/05/2017 - Gazet van Antwerpen)
    De Europese Commissie wil iets doen aan de wantoestanden in de transportsector. Truckers die internationale transporten uitvoeren of die in een ander land op de binnenlandse markt actief zijn, moeten sneller volgens de plaatselijke loonvoorwaarden worden vergoed. Het is ook de bedoeling dat de chauffeurs hun wettelijk voorgeschreven rust in betere omstandigheden kunnen opnemen. Staatssecretaris Philippe De Backer reageert positief.
    [naar artikel]
  47. Europese Commissie pakt wantoestanden in transportsector aan (31/05/2017 - Het Belang van Limburg)
    De Europese Commissie wil iets doen aan de wantoestanden in de transportsector. Truckers die internationale transporten uitvoeren of die in een ander land op de binnenlandse markt actief zijn, moeten sneller volgens de plaatselijke loonvoorwaarden worden vergoed. Het is ook de bedoeling dat de chauffeurs hun wettelijk voorgeschreven rust in betere omstandigheden kunnen opnemen. Staatssecretaris Philippe De Backer reageert positief.
    [naar artikel]
  48. 'Transportsector dreigt weg op te gaan van horeca' (24/03/2020 - De Tijd)
    20:35 Ook de transportsector kreunt onder de coronacrisis. Al lijkt dat niet zo. 'Als de toestand nog drie weken aanhoudt, belanden we in hetzelfde schuitje als de horeca.'
    [naar artikel]
  49. Files ontwijken met apps als Waze? Het kan u duur te staan komen (22/09/2018 - De Standaard)
    Steeds meer Vlaamse gemeenten, zoals het Vlaams-Brabantse Kortenberg, gebruiken slimme camera’s om sluipverkeer tegen te gaan. Wie er toch rijdt, riskeert een GAS-boete.
    [naar artikel]

Voor informatie mail naar [email protected]. Disclaimer.