Krantenkoppen logoDe Krantenkoppen

Elke minuut geupdate en mobile friendly!

10 July 2020
17:05 uur

Insta-beroemd voor enkele euro’s: Belg maakt automaat die nepvolgers verkoopt op sociale media

Het Laatste Nieuws

11/09/2019 - 14:24

Vijftig likes voor 1 euro, honderd volgers voor 3 euro: voor een habbekrats kan je zo een populaire Instagram-account opbouwen, als je tenminste...


LEES VOLLEDIG ARTIKEL OP HET LAATSTE NIEUWS

Gerelateerde krantenkoppen:

  1. Influencers tonen minister Koen Geens bij ‘Gert Late Night’ hoe je ‘insta-famous’ wordt (29/04/2019 - Het Nieuwsblad)
    Minister van Justitie Koen Geens (CD&V) heeft bij Gert Late Night geleerd hoe je een ‘duckface’ opzet. Ook toonden enkele influencers de minister hoe je er ‘Insta-worthy pics’ maakt. “Ben ik nu officieel een influencer?”, vraagt de minister zich af in zijn Insta-stories.
    [naar artikel]
  2. Daar is de Insta-therapeut: psychologen geven advies op sociale media (16/08/2019 - Knack)
    Wie psychologische steun nodig heeft maar niet naar een psycholoog kan of wil stappen, kan vandaag gewoon zijn toevlucht nemen tot sociale media. Want tussen alle selfies en semipoëtische clichés valt daar ook wat zielenheil te rapen.
    [naar artikel]
  3. Nieuwe kok VTM: bekend van Facebook én ‘Iedereen Beroemd’ (14/06/2019 - Het Belang van Limburg)
    VTM heeft een nieuwe kok: Loïc Van Impe, een 25-jarige Brusselaar die erg populair is bij jongeren dankzij zijn filmpjes op sociale media. De kijkers van ‘Iedereen Beroemd’ kennen hem van zijn reis naar Japan met zijn vriendin.
    [naar artikel]
  4. Gouden ijsjes een grote hit op sociale media (27/02/2018 - Metro)
    Eten hoort lekker te zijn, maar in tijden van sociale media wil het oog ook wat.  Daarom verkoopt het Amerikaanse Snowopolis voortaan gouden ijsjes. De trend komt overgewaaid uit Azië.  De gouden delicatesse is al enkele jaren ingeburgerd in Hongkong en Singapore, maar verschijnt sinds kort ook op sociale media en dat komt door het ijssalon Snowopolis in Anaheim. Zij bieden sinds enkele dagen een gouden 24-karaats ijsje aan. Ook het koekje heeft een gouden toets. Alleen geschikt voor decadente lekkerbekken, want je betaalt er maar liefst 14 dollar (omgerekend 11 euro) voor. Imagine eating 24Karat Pure Gold ice cream… We’re making dreams come true this Friday 5pm Anaheim location! #24kgold #disney #zagat #snowopolis A post shared by Snowopolis (@snowopolisco) on Feb 20, 2018 at 3:49pm PST 24 Karat Pure Gold ice cream! Even the waffle cone is pure Gold! Friday 5pm, Anaheim location. Now that’s #24KMagic A post shared by Snowopolis (@snowopolisco) on Feb 21, 2018 at 4:45pm PST
    [naar artikel]
  5. Jambon: "Haatspuiers op sociale media zullen aangepakt worden" (03/01/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Wie naar aanleiding van de dood van een Turkse Belg bij de aanslag in Istanboel haatberichten postte op sociale media, zal daarvoor gestraft
    [naar artikel]
  6. F1-wereldkampioen Lewis Hamilton maakt comeback op sociale media (17/01/2018 - Het Belang van Limburg)
    Lewis Hamilton heeft opnieuw iets gepost op zijn Instagram. Tot voor enkele weken geleden zou dat niets wereldschokkends geweest zijn maar de Britse F1-wereldkampioen was de voorbije weken compleet van de sociale media verdwenen.
    [naar artikel]
  7. Olivia Culpo: "Nee, ik ben niet alleen maar beroemd omdat ik beroemd ben" (26/11/2017 - VRT NWS)
    Aan de ene kant celebrity, nadat ze 5 jaar geleden tot Miss Universe gekroond werd. Aan de andere kant meer dan 2,2 miljoen volgers op Instagram. En dus wordt de intussen 25-jarige Olivia Culpo als een van de meest toonaangevende "influencers" op het internet genoemd. "Influencers" proberen volgers van hun sociale media te verleiden tot het kopen van een product dat zij dan tegen (forse) betaling zo onopvallend mogelijk aanprijzen. Daardoor is Culpo een van de weinige Miss Universe-winnaressen die zich in de wereldwijde schijnwerpers wist te handhaven. Toch vindt ze zichzelf meer dan "beroemd, omdat ze beroemd is".
    [naar artikel]
  8. Nieuw in ons land: de pizza-automaat (28/03/2018 - De Standaard)
    In het station van Mechelen staat een pizza-automaat die voor de reiziger vier verschillende pizza’s binnen de drie minuten kan klaarmaken. De automaat is een proefopstelling, waarna de automaten in meerdere stations gelanceerd zouden kunnen worden.
    [naar artikel]
  9. Beringenaar blikt films voor sociale media in voor NBA en Michael Phelps (04/01/2019 - Het Belang van Limburg)
    NBA-ster Kevin Durant, recordzwemmer Michael Phelps, Juventus Turijn, voetbaltopper Harry Kane… Het zijn maar enkele klanten voor wie Mitchel Elsen (36) uit Beringen films voor sociale media maakt. “Zo willen de sterren de band met hun fans versterken”, zegt hij. Het leverde Elsens bedrijf Hype Empire onlangs in Genève de titel Sports Agency of The Year op.
    [naar artikel]
  10. Nieuwe aardbeienautomaat al meteen gekraakt: 700 euro buit (07/06/2019 - Het Belang van Limburg)
    Met trots kondigde aardbeiteler Wim Stassaert uit Galgenstraat in Duras op 22 mei nog aan dat de beste aardbeien van de wereld nu ook in de automaat op de Tiensesteenweg verkrijgbaar waren. Helaas is een populaire automaat ook een geliefde prooi voor dieven, want amper 14 dagen na de opening is de eerste inbraak een feit.
    [naar artikel]
  11. Nieuw in ons land: de pizza-automaat (28/03/2018 - De Standaard)
    In het station van Mechelen staat een pizza-automaat die voor de reiziger vier verschillende pizza’s binnen de drie minuten kan klaarmaken. De automaat is een eerste test vooraleer de automaten in verschillende stations zullen gelanceerd worden.
    [naar artikel]
  12. Antwerpse start-up maakt autopiloot voor sociale media (22/04/2019 - De Tijd)
    12:44 Sociale media zijn ideaal om als zelfstandige of kmo naambekendheid op te bouwen. Het Antwerpse Contento schreef een algoritme dat het bloggen en posten automatiseert. Onder meer Imec gelooft in het c...
    [naar artikel]
  13. Belg verstuurt steeds meer kerstwensen via sociale media (25/12/2016 - Het Laatste Nieuws)
    De Belgen versturen hun kerstwensen steeds meer via sociale media als Facebook, WhatsApp, Instagram en Twitter. Dat blijkt uit cijfers van de
    [naar artikel]
  14. ‘De Belg moet chauvinistischer consumeren’ (13/06/2019 - De Morgen)
    Vijf bekende handelaars kondigden op sociale media en met stickers op hun winkelramen aan dat ze hun winkel gingen sluiten. Enkele uren later bleek het een actie van Unizo, die wil dat de Belg gaat ‘winkelhieren’. ‘De mensen moeten beseffen wat de impact zou zijn als hun favoriete winkel moet sluiten’, zegt gedelegeerd bestuurder van Unizo Danny Van Assche.
    [naar artikel]
  15. Solvay verkoopt Amerikaanse fosforfabriek aan Lanxess (15/11/2017 - De Tijd)
    07:57 Solvay verkoopt zijn fabriek in Charleston (South Carolina) die producten maakt op basis van fosforderivaten. Koper van het bedrijf met een omzet van 65 miljoen euro is het Duitse fijnchemiebedrijf La...
    [naar artikel]
  16. Automaat helpt wielertoerist de klok rond aan materiaal: “Geen bier, maar tubes en gaspatronen voor fietsers” (17/07/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Desserten, koekjes, halve kippen, broodbeleg, pralines: noem het en je kunt het in Zandhoven uit de automaat draaien. Maar een automaat voor wielertoeristen bestond nog niet. Speciaalzaak Wilier Punto Rosso in Dorp in Pulderbos vult die behoefte nu in.
    [naar artikel]
  17. John de mol verkoopt productiehuis dat 'The Voice' maakt (12/04/2019 - De Morgen)
    De Britse televisiezender ITV telt 500 miljoen euro neer voor het Nederlandse productiehuis Talpa Media. Een deal die eigenaar John de Mol de vrijheid geeft te doen wat hij het liefste doet: televisieprogramma's bedenken.
    [naar artikel]
  18. Deze pizza-automaat in Mechelen maakt je eten op drie minuten (28/03/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Het station van Mechelen pakt uit met een primeur. In de stationshal staat sinds gisteren een automaat die in drie minuten verse pizza serveert....
    [naar artikel]
  19. "Je maakt een seksobject van je kind": Jenna krijgt forse kritiek omdat ze haar dochter (7) kost wat kost beroemd wil maken (02/08/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Duizenden euro's heeft Jenna Eastland al uitgegeven om de grote droom van haar 7-jarige dochter waar te maken: beroemd worden. En om dat doel te
    [naar artikel]
  20. Zoekrobot van 22 miljoen euro speurt mee naar terreurdreiging op sociale media (26/08/2016 - Het Laatste Nieuws)
    De inlichtingendiensten van ons land kunnen binnenkort gebruik maken van een nieuwe zoekrobot om sociale media te screenen op sporen van
    [naar artikel]
  21. Man veroordeeld voor racistische haatboodschap na dood Belgisch-Turkse jongeman (16/10/2018 - VRT NWS)
    De man had een racistisch bericht verspreid op sociale media, nadat een 24 jarige Belg van Turkse afkomst was omgekomen bij een aanslag. Hij krijgt daarvoor zes maanden effectieve gevangenisstraf en een boete van 4.000 euro.
    [naar artikel]
  22. Pakistaanse lookalike van ‘Game of Thrones’-acteur is nu zélf beroemd (04/05/2019 - Het Laatste Nieuws)
    De 26-jarige Rozi Khan uit Pakistan is een lokale beroemdheid sinds de zoon van zijn baas een foto van de jonge ober op sociale media plaatste....
    [naar artikel]
  23. "Mensen in elkaar slaan is een rage geworden op sociale media" (28/08/2017 - VRT NWS)
    Een knokpartij filmen en dan delen via sociale media: het blijkt een nieuw fenomeen te zijn. De politie van Brugge is een onderzoek gestart naar zo'n filmpje dat online is geplaatst. Daarin is te zien hoe een jongen van 14 jaar in elkaar wordt geslagen door andere jongeren.  Dat soort filmpjes is tegenwoordig dagelijkse kost op sociale media, vertellen enkele jongeren in "Het journaal".
    [naar artikel]
  24. Belg vindt werk op ouderwetse manier: sociale media in opmars maar hinken nog stuk achter op klassieke kanalen (10/10/2019 - De Morgen)
    Belgen gebruiken steeds vaker zoekmachine Google en sociale media om een (nieuwe) job te zoeken en te vinden, maar dat gaat niet ten koste van de traditionele jobkanalen. Dat blijkt uit een studie van hr-dienstverlener Randstad. Daarmee springt ons land uit de internationale trend.
    [naar artikel]
  25. Leon Bailey zal voortaan twee keer nadenken voor hij bokser uitlacht op sociale media (02/04/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Wie een bokser belachelijk maakt op sociale media, komt daar niet zomaar mee weg. Vraag dat maar aan Leon Bailey. In de Basic Fit filmde het
    [naar artikel]
  26. Er wordt flink gelachen met deze peperdure flipflops van Hermès (03/09/2019 - Het Belang van Limburg)
    De flipflops die het Franse modehuis Hermès verkoopt, hebben heel wat weg van een gewoon paartje dat je pakweg in de supermarkt zou kunnen vinden. Alleen hangt er een prijskaartje aan van 330 euro en dat leidt tot heel wat hilariteit op sociale media.
    [naar artikel]
  27. Belg kiest voor social media om nieuwjaarswensen te versturen (02/01/2017 - Knack)
    De Belgen kiezen steeds meer voor sociale media als Facebook, Twitter en apps zoals WhatsApp en Instagram om nieuwjaarswensen over te maken.
    [naar artikel]
  28. Pakistaanse lookalike van ‘Game of Thrones’-acteur is nu beroemd in eigen land (04/05/2019 - Het Laatste Nieuws)
    De 26-jarige Rozi Khan uit Pakistan is een lokale beroemdheid sinds de zoon van zijn baas een foto van de jonge ober op sociale media plaatste....
    [naar artikel]
  29. Bewezen: sociale media leiden niet tot depressie of isolatie (06/03/2018 - Metro)
    Tegenstrijdig aan wat je zou denken, maken sociale media ons niet depressief of asociaal. Dat bewijst een Amerikaanse studie. Of het nu via Facebook is of op een andere manier, het belangrijkste blijft het contact.   Het is voer voor veel discussie: gebruiken mensen sociale media om directe conversaties te vervangen? Wel, onderzoek van The University of Missouri toont nu aan dat het gebruik van sociale media geen negatieve invloed heeft op face-to-face contact. Volgens de wetenschappers kunnen sociale media je sociaal leven juist een duwtje in de rug geven. “Dat mensen hun tijd spenderen aan sociale media die face-to-face contacten vervangen, wil alles behalve zeggen dat ze er een slechte invloed op hebben”, luidt het besluit. Lees ook : Dit gebeurt er als je ’s ochtends je sociale media niet meer checkt
    [naar artikel]
  30. Opnieuw problemen aan station van Brugge: oproep op sociale media om te vechten (23/11/2017 - VRT NWS)
    Aan het station van Brugge hebben opvoeders van enkele scholen in de buurt maar net een vechtpartij tussen enkele jongeren kunnen vermijden. Ze hadden op sociale media een boodschap gevonden waarin opgeroepen werd om te vechten. De politie werd verwittigd en uiteindelijk kon alles rustig blijven.
    [naar artikel]
  31. Proefproject met automaat met vuilniszakken blijkt geen succes (03/11/2017 - Het Belang van Limburg)
    De automaat met vuilniszakken die afgelopen zomer in het VrijeTijdsPunt in de bibliotheek van Ham geplaatst werd, verdwijnt weer. Het ging om een proefproject van Limburg.net. “Op deze manier leverde de automaat niet de voordelen op die we voor ogen hadden”, vertelt Ilse Luypaerts van Limburg.net. “Maar we bekijken of zulke automaten buiten kunnen staan.”
    [naar artikel]
  32. “Verhoogd bod van Talpa op TMG maakt geen enkele kans” (01/03/2017 - Het Belang van Limburg)
    Talpa verhoogt het overnamebod op Telegraaf Media Groep (TMG) van 5,90 euro naar 6,35 euro per aandeel. Dat maakte het investeringsbedrijf van John de Mol woensdag bekend.
    [naar artikel]
  33. Christian Benteke schittert in nieuwe hype op sociale media, bekijk hier de beste #10YearsChallenge van sporters (16/01/2019 - Het Belang van Limburg)
    Heeft u al gehoord van de #10YearsChallenge? Het concept op sociale media is simpel: post een foto van jezelf van 2009 en daarnaast eentje van 2019. En dat leverde enkele pareltjes op.
    [naar artikel]
  34. Dit was 2017 in het Belgische voetbal: de cola-automaat van Weiler, de slapende reus die na 13 jaar ontwaakt, de straffe reeks van Club en de mega-stunt van Coucke (28/12/2017 - Het Laatste Nieuws)
    René Weiler die Anderlecht kampioen maakt en vervolgens zijn zwanenzang beleeft aan een cola-automaat. De slapende reus genaamd RAFC die na 13 jaar...
    [naar artikel]
  35. Vluchtmisdrijven zijn mentaliteitsprobleem bij de Belg: "Meer aandacht voor hebben in sociale opvoeding op school" (21/08/2018 - VRT NWS)
    België maakt een slechte beurt wanneer het gaat over verkeersongevallen met vluchtmisdrijf. Volgens Ludo Kluppels van VIAS Institute heeft de Belg een verkeerde mentaliteit, en zijn er dus specifieke maatregelen nodig, zo zei hij in "Terzake". Hij denkt aan een beter sociale opvoeding, zowel op school als thuis.
    [naar artikel]
  36. Belgen raakten al 400.000 euro kwijt door nepadvertenties op sociale media (10/12/2019 - VRT NWS)
    Oplichters hebben Belgen de afgelopen twee jaar al minstens 400.000 euro afhandig gemaakt via nepadvertenties. Dat blijkt uit cijfers die CD&V opvroeg bij Nathalie Muylle, de federale minister van Consumentenzaken. Deze advertenties worden verspreid via sociale media zoals Facebook en misbruiken namen en foto's van BV's om mensen te verleiden hun bankgegevens achter te laten.
    [naar artikel]
  37. Slaaptekort door sociale media is groter probleem voor mentale gezondheid tieners dan sociale media zelf (14/08/2019 - Het Laatste Nieuws)
    Ouders maken zich al langere tijd zorgen over de impact die sociale media zouden hebben op de mentale gezondheid van hun kinderen. Maar nieuw...
    [naar artikel]
  38. Te koop: beroemd huis van Belgische toparchitect (15/12/2016 - Het Belang van Limburg)
    De Belgische architect Georges Vandenbussche (87) verkoopt zijn villa in Tielt. De Amerikaanse krant The New York Times wijdde er onlangs een artikel aan en beschrijft het pand als een ‘modernistisch meesterwerk’. Dat staaltje toparchitectuur in de West-Vlaamse stad kan het jouwe zijn voor 2,5 miljoen euro.
    [naar artikel]
  39. Ontsnapt schaap kiest het hazenpad en is hit op sociale media (03/09/2017 - Gazet van Antwerpen)
    Een filmpje van een ontsnapt schaap in de straten van Antwerpen duikt opnieuw op en zorgt voor grote hilariteit op sociale media. Enkele voorbijgangers konden de spurt richting de vrijheid filmen, terwijl het dier zich ging verstoppen in een plaatselijke Carrefour.
    [naar artikel]
  40. Parkeerticketje verloren? Da's dan 88 euro (18/01/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Als je een parkeerticket van Parking Kursaal 1 verliest, moet je aan de automaat 88 euro betalen. In de zomer zelfs 136 euro. Maar wat veel
    [naar artikel]
  41. Egypte zet speler uit selectie voor Africa Cup omdat hij vrouwen lastig viel via sociale media (26/06/2019 - Het Belang van Limburg)
    Middenvelder Amr Warda maakt geen deel meer uit van de Egyptische selectie op de Africa Cup. Meerdere vrouwen dienden klacht tegen hem in omdat hij hen zou lastigvallen op sociale media.
    [naar artikel]
  42. Matthew (31) maakt grote sier op sociale media, maar zit nu vast wegens 300 kg coke (14/09/2019 - Het Laatste Nieuws)
    Aan de grote sier die een Australiër op sociale media maakte, is abrupt een einde gekomen. Matthew James Doyle (31) en zijn vrouw Kelsea kochten...
    [naar artikel]
  43. Gokbedrijven zetten ‘influencers’ in op sociale media: “Je kan je afvragen of dat ethisch wel oké is” (23/06/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Nu het WK iedereen bezighoudt, vinden gokkantoren hun weg op sociale media. Zo is ex-miss België Joke van de Velde ‘ambassadrice’ van gokbedrijf Ladbrokes op Instagram. Geen probleem, vindt ze. Bedenkelijk, oordeelt de Kansspelcommissie. Want sociale media zijn bij uitstek het terrein van minderjarigen.
    [naar artikel]
  44. Sociale media of sociaal contact? Zelfs datingapp wordt in de verkiezingsstrijd gegooid (28/09/2018 - De Standaard)
    Nooit eerder werd de verkiezingscampagne zo fel online gevoerd als nu. De opmars van sociale media maakt dat we nog meer dan anders overstelpt worden met verkiezingspropaganda. “Maar sociaal contact blijft toch cruciaal”, zegt Tremelonaar Pol Vandyck.
    [naar artikel]
  45. Sociale media of sociaal contact? Zelfs datingapp wordt in de verkiezingsstrijd gegooid (28/09/2018 - De Standaard)
    Nooit eerder werd de verkiezingscampagne zo fel online gevoerd als nu. De opmars van sociale media maakt dat we nog meer dan anders overstelpt worden met verkiezingspropaganda. “Maar sociaal contact blijft toch cruciaal”, zegt Tremelonaar Pol Vandyck.
    [naar artikel]
  46. Kip met appelmoes uit de automaat (16/09/2017 - Gazet van Antwerpen)
    In Zandhoven en Oelegem kun je sinds kort een vers gebraden kip uit de automaat draaien. Het gaat om een initiatief van Kip & Co uit Zoersel. Binnenkort volgen er nog twee automaten.
    [naar artikel]
  47. Doorsnee Belg toch niet zo ‘social’ op online media als wordt gedacht (29/11/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Uit een grootschalig marktonderzoek blijkt dat amper 69 procent van de Belgen zijn sociale media wekelijks checkt. Vaak wordt dat percentage hoger...
    [naar artikel]
  48. Maken filters en effectjes u ook cooler en mooier op sociale media? (25/01/2019 - VRT NWS)
    Een selfie nemen op Snapchat of Instagram met een filter of met allerlei effectjes is bijzonder populair op sociale media. Dikwijls helpen die filters om er beter uit te zien. Op zich niks mis mee, maar toch moeten we er een beetje mee opletten, zegt expert sociale media Mariek Vanden Abeele. "Door jezelf op sociale media anders voor te stellen dan je bent, bestaat het gevaar dat je je echte ik, de ik zonder filters, als lelijk of fout gaat zien." Hoe gaan kinderen om met het beeld van zichzelf op sociale media? Ons jongerenmagazine "Karrewiet" vroeg het hen. Bekijk de reportage hierboven.
    [naar artikel]
  49. John de Mol verkoopt belang Telegraaf Media Groep aan Mediahuis (01/12/2017 - Het Laatste Nieuws)
    De overnamestrijd rond de Telegraaf Media Groep (TMG) is eindelijk afgerond. De Nederlandse mediatycoon John de Mol verkoopt zijn minderheidsbelang...
    [naar artikel]

Voor informatie mail naar [email protected]. Disclaimer.