Krantenkoppen logoDe Krantenkoppen

Elke minuut geupdate en mobile friendly!

07 June 2020
05:54 uur

AB InBev experimenteert met grotere blikjes Jupiler, maar oogst kritiek: “Dat ze verdorie niet meer zeggen dat ze aan preventie doen”

Het Nieuwsblad

09/10/2019 - 21:29

In de supermarkten biedt AB InBev nu ook blikjes bier aan van 35,5 cl, als extra optie naast de gebruikelijke 33 cl. Dat bevestigt de Belgische brouwer. Of de grotere blikjes een blijver worden, hangt af van een evaluatie. VAD, het Vlaams expertisecentrum voor onder meer alcoholverslavingen, is scherp voor de brouwer. “AB InBev moet nu niet meer zeggen dat het aan preventie doet.”


LEES VOLLEDIG ARTIKEL OP HET NIEUWSBLAD

Gerelateerde krantenkoppen:

  1. AB InBev experimenteert met grotere blikjes Jupiler, maar oogst kritiek (09/10/2019 - Het Belang van Limburg)
    In de supermarkten biedt AB InBev nu ook blikjes bier aan van 35,5 cl, als extra optie naast de gebruikelijke 33 cl. Dat bevestigt de Belgische brouwer. Of de grotere blikjes een blijver worden, hangt af van een evaluatie. VAD, het Vlaams expertisecentrum voor onder meer alcoholverslavingen, is scherp voor de brouwer. “AB InBev moet nu niet meer zeggen dat het aan preventie doet.”
    [naar artikel]
  2. AB InBev experimenteert nu ook met grotere blikjes Jupiler (09/10/2019 - Het Laatste Nieuws)
    In de supermarkten biedt AB InBev nu ook blikjes bier aan van 35,5 cl, in plaats van de gebruikelijke 33 cl. Dat bevestigt de Belgische brouwer. Of...
    [naar artikel]
  3. Grotere blikjes Jupiler op komst (10/10/2019 - Metro)
    In de supermarkten biedt AB InBev nu ook blikjes bier aan van 35,5 cl, als extra optie naast de gebruikelijke 33 cl. Of de grotere blikjes een blijver worden, hangt af van een evaluatie. VAD, het Vlaams expertisecentrum voor onder meer alcoholverslavingen, is scherp voor de brouwer. “AB InBev moet nu niet meer zeggen dat het aan preventie doet.” Het gaat om een tijdelijke promotie, aldus de brouwer, waarbij consumenten 2,5 cl gratis krijgen. De blikjes zullen worden aangeboden in een aantal supermarktketens. Buitenland Volgens AB InBev-woordvoerder Laure Stuyck wordt met het blikje van 35,5 cl een extra optie aangeboden. “Het gaat om een formaat dat in het buitenland gekend is”, aldus Stuyck. Blikken Jupiler zijn nu te verkrijgen in formaten van 25 cl, 33 cl, 35,5 cl en 50 cl. Bij Albert Heijn België zijn zelfs blikjes van 44 cl verkrijgbaar. AB InBev benadrukt dat de blikjes van 33 cl in de markt blijven. Of de blikjes van 35,5 cl in de toekomst een blijvend formaat worden, en of de extra 2,5 cl dan betalend wordt, is nog niet duidelijk. “De toekomst hangt af van meerdere factoren, daar kunnen we niet op vooruit lopen”, zegt de woordvoerster. Bierglas van 30 cl In de cafés heeft AB InBev een bierglas van Jupiler gelanceerd van 30 centiliter. Aanvankelijk ging het om een promotie die werd gelanceerd bij het begin van de zomer. Na de zomer maakte het bedrijf bekend dat het pintje van 30 cl behouden blijft, maar zonder promotieprijs. Maar volgens de woordvoerster kunnen beide promo-acties niet met elkaar worden vergeleken. “De actie in de cafés was nog nooit gebeurd. Maar in de supermarkten zijn dergelijke acties niet ongebruikelijk en is de impact minder groot. Meer aanbod creëren is gebruikelijk in de retailsector. We introduceren regelmatig nieuwe smaken, segmenten, verpakkingen en maten. Zo blijft de consument nieuwsgierig.” Preventie VAD-directeur Marijs Geirnaert betreurt de campagne van AB InBev. “Ik begrijp dat een brouwer bier wil verkopen, maar nu moet AB InBev verdorie niet meer zeggen dat ze aan preventie doen”, zegt ze in een reactie. Vooral de boodschap dat mensen per week niet meer dan tien glazen bier van 25 cl mogen drinken, wordt op die manier onderuit gehaald. “Nu komt men met blikken van 35,5 cl. Dat is niet meer te begrijpen. Mensen raken in verwarring. Wat is dus het antwoord van de industrie op de standaard van tien glazen per week? Grotere volumes. Dat zorgt voor onduidelijkheid.” Volgens het expertisecentrum is de campagne van Jupiler dan ook “het zoveelste initiatief om het volume te vergroten en mensen dus meer te laten drinken”. Lees ook : Er vloeide meer dan 7 miljoen liter bier tijdens Oktoberfest Het bericht Grotere blikjes Jupiler op komst verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  4. ‘Grotere pinten doen meer drinken, zoals grotere verpakkingen ons ook meer chips doen eten’ (06/06/2019 - De Morgen)
    Een pint van 30 cl in plaats van de gebruikelijke 25 cl, tegen dezelfde prijs. Dat is de zomeractie van biermerk Jupiler in zowat 2.000 deelnemende horecazaken. Ter compensatie levert producent AB Inbev bij cafébazen het vijfde vat gratis. Indien de actie succes kent - wedden voor een bak bier dat dit het geval zal zijn? - kan een pint van 30 cl de nieuwe Jupiler-standaard worden. ‘Fout signaal’, oordeelt het Vlaams expertisecentrum Alcohol en Andere Drugs, want ‘grotere drankeenheden doen ook meer consumeren’.
    [naar artikel]
  5. Aldi wint rechtszaak tegen AB InBev over bier dat op Jupiler lijkt (03/01/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Warenhuisketen Aldi mag zijn pils Buval verkopen in blikjes die lijken op die van het AB InBev-bier Jupiler. Dat schrijft De Tijd vandaag op zijn...
    [naar artikel]
  6. AB InBev experimenteert met wietdrankjes (19/12/2018 - De Tijd)
    22:56 De brouwerijreus AB Inbev gaat samen met het Canadese Tilray onderzoek doen naar niet-alcoholische dranken met THC en CBD, de twee werkzame bestanddelen van cannabis. Of er ook drankjes op de markt ko...
    [naar artikel]
  7. Aldi België wint rechtzaak tegen AB InBev (03/01/2018 - De Tijd)
    18:38 Warenhuisketen Aldi mag zijn pils Buval verkopen in blikjes die lijken op die van het AB InBev-bier Jupiler.
    [naar artikel]
  8. Cafébazen niet opgezet met Jupilerglazen van 30 cl: “Een vergiftigd geschenk, klant wil helemaal niet meer betalen” (04/09/2019 - Het Nieuwsblad)
    Cafébazen worden gedwongen door brouwer AB InBev om Jupiler te schenken in bierglazen van 30 centiliter. De traditionele glazen van 25 cl zijn immers niet meer te verkrijgen. Dat zeggen verscheidene café-uitbaters aan het persagentschap Belga. Maar de brouwer zelf ontkent. “Het is de consument die beslist”, klinkt het bij AB InBev.
    [naar artikel]
  9. “Grotere pinten doen meer drinken, zoals grotere verpakkingen ons ook meer chips doen eten” (06/06/2019 - Het Laatste Nieuws)
    Een pint van 30 cl in plaats van de gebruikelijke 25 cl, tegen dezelfde prijs. Dat is de zomeractie van biermerk Jupiler in zowat 2.000 deelnemende...
    [naar artikel]
  10. Aldi-bier Buval mag weer in rode blikjes verkocht worden (03/01/2018 - VRT NWS)
    Warenhuisketen Aldi mag zijn pils Buval verkopen in blikjes die lijken op die van het AB InBev-bier Jupiler. Dat schrijft De Tijd woensdag op zijn website, op basis van een gerechtelijke uitspraak in beroep.
    [naar artikel]
  11. AB InBev brengt alcoholvrije Jupiler op de markt (26/10/2016 - Express)
    Brouwer AB Inbev brengt een alcoholvrije versie van zijn pilsbier Jupiler op de markt. Dat heeft de Belgisch bierproducent bekend gemaakt. De Jupiler 0,0% wordt een alcoholvrij bier dat wordt geproduceerd met dezelfde ingrediënten die ook bij de traditionele Jupiler worden gebruikt. De lancering van het nieuwe product kadert in de strategie van AB InBev om tegen het midden van volgend decennium ongeveer één vijfde van de verkochte volumes te halen uit bieren waarin geen of slechts in beperkte mate alcohol kan worden aangetroffen. De Jupiler 0,0% wordt begin december op de markt gebracht. Met de nieuwe strategie wil AB InBev naar eigen zeggen inspelen op een duidelijke mentaliteitsverandering bij het publiek. Vooral jonge volwassenen zouden meer openstaan voor alcoholvrije dranken dan vroegere generaties. Volwaardige optie “Terwijl alcoholvrij bier in het verleden weinig bijval genoot, is het product steeds meer een volwaardige optie geworden voor consumenten die wel een bierervaring wensen, maar niet noodzakelijk liefhebber zijn van alcohol,” wordt bij de brouwer opgemerkt. Op termijn wil AB InBev naar eigen zeggen ook alcoholvrije varianten van andere Belgische bieren uit zijn gamma ontwikkelen. Ook onder meer Stella Artois, Leffe, Hoegaarden en Belle-Vue behoren tot de Belgische portfolio van AB InBev. AB InBev wijst erop dat de Jupiler 0,0% op gebied van smaak superieur is aan de alcohol-arme Jupiler NA, die een alcoholpercentage van 0,5 procent had en dan ook uit het aanbod zal worden teruggetrokken. Op dit ogenblik vertegenwoordigen alcoholarme en alcoholvrije producten ongeveer 9 procent van de totale productie bij AB InBev. De Jupiler 0,0% omvat 87,5 calorieën per glas van 25 centiliter. Bij de traditionele Jupiler is er sprake van 107,5 calorieën. Stella Artois komt aan 113 calorieën. Bij Leffe Blond loopt dat cijfer verder op tot 190 calorieën. (mah) The post AB InBev brengt alcoholvrije Jupiler op de markt appeared first on Express [NL].
    [naar artikel]
  12. Jupiler vergroot pint deze zomer van 25 naar 30 cl: ‘Fout signaal’ (06/06/2019 - De Morgen)
    Een pint van 30 cl in plaats van de gebruikelijke 25 cl, tegen dezelfde prijs. Dat is de zomeractie van biermerk Jupiler in zowat 2.000 deelnemende horecazaken. Ter compensatie levert producent AB Inbev bij cafébazen het vijfde vat gratis. Indien de actie succes kent - wedden voor een bak bier dat dit het geval zal zijn? - kan een pint van 30 cl de nieuwe Jupiler-standaard worden. ‘Fout signaal’, oordeelt het Vlaams expertisecentrum Alcohol en Andere Drugs, want ‘grotere drankeenheden doen ook meer consumeren’.
    [naar artikel]
  13. Aldi wint rechtszaak tegen AB InBev over Buval-bier (03/01/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Warenhuisketen Aldi mag zijn pils Buval verkopen in blikjes die lijken op die van het AB InBev-bier Jupiler. Dat schrijft De Tijd woensdag op zijn website, op basis van een gerechtelijke uitspraak in beroep.
    [naar artikel]
  14. Aldi wint rechtszaak tegen AB InBev over Buval-bier (03/01/2018 - Het Belang van Limburg)
    Warenhuisketen Aldi mag zijn pils Buval verkopen in blikjes die lijken op die van het AB InBev-bier Jupiler. Dat schrijft De Tijd woensdag op zijn website, op basis van een gerechtelijke uitspraak in beroep.
    [naar artikel]
  15. N-VA oogst kritiek met nieuwe houding rond statiegeld (20/03/2018 - De Tijd)
    11:39 Regeringspartij N-VA verzet zich tegen de invoering van statiegeld op blikjes en PET-flessen. De oppositie maar ook minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (CD&V) reageren scherp.
    [naar artikel]
  16. Aldi wint rechtszaak tegen AB InBev over Buval-bier (03/01/2018 - Metro)
    Warenhuisketen Aldi mag zijn pils Buval verkopen in blikjes die lijken op die van het AB InBev-bier Jupiler. Dat schrijft De Tijd woensdag op zijn website, op basis van een gerechtelijke uitspraak in beroep. Aldi verkocht zijn pils tot begin 2016 in een blikje dat erg leek op dat van Jupiler, en dat zinde diens eigenaar AB InBev niet. In eerste aanleg besliste de rechter dat Aldi zijn verpakking moest aanpassen. De warenhuisketen verving de rode steunkleur door een goudkleurige, maar tekende ook beroep aan tegen de uitspraak. De beroepsrechter geeft Aldi nu gelijk, aldus De Tijd. De keten mag zijn bier weer in de rode verpakking verkopen. Volgens de beroepsrechter is de naam en niet het uiterlijk doorslaggevend. Klanten kunnen zien dat een blikje Buval geen blikje Jupiler is. Ook het feit dat Jupiler niet verkocht wordt door Aldi is een valabel argument voor de rechter. Aldi heeft nog niet beslist of het zijn verpakking weer naar de oorspronkelijke staat zal wijzigen, bevestigt de woordvoerder aan De Tijd. AB InBev van zijn kant weet nog niet of het in cassatie gaat. De multinational reageert wel verbaasd op de gerechtelijke uitspraak. bron: Belga  
    [naar artikel]
  17. Gentse cafébazen niet gelukkig met Jupiler van 30 cl (03/09/2019 - VRT NWS)
    Gentse cafébazen worden naar eigen zeggen door brouwer AB InBev gedwongen om Jupiler te schenken in bierglazen van 30 centiliter. De traditionele glazen van 25 cl zijn immers niet meer te verkrijgen. De brouwer ontkent en zegt dat het de consument is die beslist.
    [naar artikel]
  18. 'Belgium' moet tanend Jupiler verkoopboost geven (20/02/2018 - De Tijd)
    16:21 Zeker bij jongeren wordt Jupiler steeds minder populair. Met een grote marketingcampagne probeert eigenaar AB InBev het tij te keren. 'Het is een gedurfd plan, maar met weinig kans op slagen', zeggen ...
    [naar artikel]
  19. 6.000 koeien per jaar worden ziek of sterven door blikjes (27/02/2018 - VRT NWS)
    Per jaar zijn er ongeveer 6.000 koeien in ons land die ziek worden of zelfs sterven door blikjes die in hun maag terechtkomen. Dat zeggen de Vlaamse veeboeren. De blikjes worden door voorbijgangers in de weide gegooid. Een magneet in de koeienmaag kan een oplossing zijn. Maar het zou natuurlijk nog beter zijn als mensen geen blikjes meer weggooien in de natuur.
    [naar artikel]
  20. AB Inbev brengt alcoholvrije Jupiler op de markt (25/10/2016 - Gazet van Antwerpen)
    Brouwerij AB Inbev brengt begin december een alcoholvrije versie van het bekende biermerk Jupiler op de markt. Dat maakt de bierreus dinsdag bekend. ‘Jupiler 0,0 %’ is een alcoholvrij pilsbier dat gemaakt wordt met dezelfde ingrediënten als het klassieke Jupiler-pintje. Het nieuwe non-alcoholische pilsje past in de bredere strategie van de bierreus om tegen 2025 een vijfde van het wereldwijde volume in laag en niet-alcoholhoudende bieren te realiseren.
    [naar artikel]
  21. AB Inbev brengt alcoholvrije Jupiler op de markt (25/10/2016 - Het Belang van Limburg)
    Brouwerij AB Inbev brengt begin december een alcoholvrije versie van het bekende biermerk Jupiler op de markt. Dat maakt de bierreus dinsdag bekend. ‘Jupiler 0,0 %’ is een alcoholvrij pilsbier dat gemaakt wordt met dezelfde ingrediënten als het klassieke Jupiler-pintje. Het nieuwe non-alcoholische pilsje past in de bredere strategie van de bierreus om tegen 2025 een vijfde van het wereldwijde volume in laag en niet-alcoholhoudende bieren te realiseren.
    [naar artikel]
  22. AB InBev plant grote aankondiging: verdwijnt merk Jupiler? (19/02/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Aan de brouwerij van Jupille, waar Jupiler gebrouwen wordt, zijn alle verwijzingen naar het bekende biermerk van de gevel verwijderd. AB InBev weigert voorlopig alle commentaar, maar La Dernière Heure vernam van insiders dat het merk Jupiler in maart van de markt zou kunnen verdwijnen. Al zijn er ook nog andere scenario’s denkbaar.
    [naar artikel]
  23. AB InBev plant grote aankondiging: verdwijnt merk Jupiler? (19/02/2018 - Het Belang van Limburg)
    Aan de brouwerij van Jupille, waar Jupiler gebrouwen wordt, zijn alle verwijzingen naar het bekende biermerk van de gevel verwijderd. AB InBev weigert voorlopig alle commentaar, maar La Dernière Heure vernam van insiders dat het merk Jupiler in maart van de markt zou kunnen verdwijnen. Al zijn er ook nog andere scenario’s denkbaar.
    [naar artikel]
  24. Scherp taalgebruik Geert Bourgeois oogst kritiek (11/07/2016 - De Tijd)
    08:12 'Vlamingen spuwen daarop'. Met één scherpe zin oogst Vlaams minister-president Geert Bourgeos op 11 juli felle kritiek bij oppositie én coalitiepartners.
    [naar artikel]
  25. Model oogst storm van kritiek na zwempartijtje in ‘heilige bron’, maar hebben criticasters wel gelijk? (23/04/2019 - Het Laatste Nieuws)
    Cleo Codrington deelde vorige week naar eigen zeggen het perfecte idyllische plaatje op Instagram, maar de respons was niet zoals ze verwachtte....
    [naar artikel]
  26. Grotere oogst kiwibessen verwacht: “Onbekend, maar echte smaakbommetjes” (09/08/2018 - Gazet van Antwerpen)
    De nieuwe oogst van kiwibessen ligt eind deze maand in de winkels. Dat is iets vroeger dan andere jaren. Op een aantal plaatsen kan je de vruchten ook degusteren.
    [naar artikel]
  27. InBev houdt bier kunstmatig duur op Belgische markt (30/11/2017 - Express)
    Anheuser-Busch InBev heeft zijn machtspositie op de Belgische markt volgens de Europese Commissie misbruikt. Het bedrijf zou sinds 2009 de invoer van het eigen bier uit goedkopere buurlanden belemmerd hebben. Ze deden dat door de prijs van hun bier in België kunstmatig duur te houden. AB InBev beperkt sinds 2009 de concurrentie door goedkopere invoer van zijn Jupiler- en Leffebier uit Nederland en Frankrijk naar België te belemmeren. Dat staat in een voorlopig oordeel van de Europese Commissie. De brouwer krijgt nu de kans op de bezwaren in te gaan.Jupiler en Leffe zijn goedkoper in onze buurlanden, omdat AB InBev daar moet afrekenen met scherper geprijsde concurrenten. Volgens de Europese Commissie voert AB InBev een bewuste strategie om te beletten dat supermarkten en groothandelaren zowel Jupiler als Leffe goedkoper inkopen in Nederland en Frankrijk en vervolgens zouden invoeren in België. Zo is in Nederland de Franstalige tekst van de blikjes gehaald en in Frankrijk de Nederlandstalige tekst, om te vermijden dat ze worden verkocht in respectievelijk Franstalig en Nederlandstalig België. Margrethe “Belgische consumenten hebben mogelijk meer moeten betalen voor hun favoriete bieren”, zegt EU-commissaris van mededinging Margrethe Vestager. De Deense is de vrouw die eerder al achter onder meer Facebook, Google en Apple ging. Met succes. AB InBev kwam in 2007 al in opspraak vanwege verboden prijsafspraken met Heineken, Grolsch en Bavaria. Die drie brouwers kregen miljoenenboetes, maar AB InBev ontsprong de dans door het kartel te verklikken. InBev laat in een reactie weten dat de verklaring van de commissie van vandaag een “procedurele stap is betreft in het vorig jaar juni gestarte onderzoek”. Het bedrijf zegt constructief mee te werken met de Europese Commissie en het navolgen van de regels “zeer serieus” te nemen. AB InBev vindt het niet gepast om nu meer commentaar te geven. The post InBev houdt bier kunstmatig duur op Belgische markt appeared first on Express [NL].
    [naar artikel]
  28. Primark experimenteert met genderneutrale kleedkamers (18/03/2019 - Het Belang van Limburg)
    Primark heeft in twee van zijn vestigingen in het Verenigd Koninkrijk genderneutrale kleedkamers ingevoerd. Dat wil zeggen dat er geen aparte hokjes meer zijn voor mannen en vrouwen. Het initiatief wordt op gejuich, maar ook op kritiek onthaald.
    [naar artikel]
  29. AB InBev vervangt Jupiler door 'Belgium' tijdens WK (20/02/2018 - De Tijd)
    12:25 Tijdens het WK voetbal in Rusland moeten liefhebbers van het AB InBev-pilsbier Jupiler op zoek naar de merknaam 'Belgium'. Een stunt die de brouwer in de VS ook al eens probeerde met Budweiser, met be...
    [naar artikel]
  30. Hoe AB Inbev ons weer meer bier wil doen drinken (04/03/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Vorig jaar slaagde AB InBev er opnieuw niet in om meer bier te verkopen. De groei was verwaarloosbaar. De volumekrimp van het jaar ervoor is weliswaar tenietgedaan, maar de biermarkt ligt al jarenlang op apegapen. Daar wil ’s werelds grootste brouwer een einde aan maken.
    [naar artikel]
  31. Hoe AB Inbev ons weer meer bier wil doen drinken (04/03/2018 - Het Belang van Limburg)
    Vorig jaar slaagde AB InBev er opnieuw niet in om meer bier te verkopen. De groei was verwaarloosbaar. De volumekrimp van het jaar ervoor is weliswaar tenietgedaan, maar de biermarkt ligt al jarenlang op apegapen. Daar wil ’s werelds grootste brouwer een einde aan maken.
    [naar artikel]
  32. Proefproject met terugbrengpremie voor weggegooide blikjes in Brussel (08/04/2019 - VRT NWS)
    Brussel experimenteert met een terugbrengpremie voor weggegooide blikjes. Op drie plaatsen in het Brussels gewest staan automaten waar je voor elk leeg blikje 5 eurocent ontvangt in de vorm van een waardebon. Het is vooral de bedoeling om zwerfvuil aan te pakken op openbare plaatsen.
    [naar artikel]
  33. Europa tikt AB InBev op de vingers (30/11/2017 - Metro)
    De Leuvense bierreus AB InBev heeft zijn dominante positie op de Belgische biermarkt misbruikt om de invoer van zijn eigen bier uit goedkopere buurlanden te belemmeren. Dat stelt Eurocommissaris Margrethe Vestager. Volgens de eurocommissaris voor Mededinging beperkt AB InBev al zeker sinds 2009 de concurrentie door invoer van Jupiler en Leffe uit Nederland en Frankrijk naar ons land te belemmeren. De twee populaire biermerken zijn goedkoper in onze buurlanden omdat ze daar moeten afrekenen met de lagere prijzen van de concurrenten. Belgische consument betaalt meer “Belgische consumenten hebben mogelijk meer moeten betalen voor hun favoriete bieren”, zegt de Deense Vestager. Volgens haar gaat het om een “bewuste strategie” om te beletten dat supermarkten en groothandelaren Leffe en Jupiler inkopen in Nederland en Frankrijk en ze vervolgens invoeren in ons land. Concreet zou AB InBev bijvoorbeeld de blikjes in Nederland hebben aangepast. De Franstalige tekst werd ervan gehaald. In Frankrijk werd de Nederlandstalige tekst dan weer verwijderd, om te vermijden dat ze verkocht kunnen worden in ons land  “Constructief meewerken” De Europese Commissie opende in juni vorig jaar het onderzoek naar de activiteiten van AB InBev op de Belgische markt, maar het is nog niet afgerond. De brouwer krijgt nu de kans om de documenten te onderzoeken en schriftelijk te reageren. De bierreus liet al weten constructief mee te werken aan het onderzoek. “De naleving van de regels is heel belangrijk voor AB InBev. Integriteit en ethiek zijn deel van onze kernwaarden en zijn vervat in onze bedrijfscultuur”, klinkt het.
    [naar artikel]
  34. Je pintje Jupiler wordt deze zomer 5 centiliter groter (06/06/2019 - Metro)
    Tijdens de zomer gaat er niets boven een frisse pint op het terras van je lievelingscafé. Voor je het weet is de zon al onder en zit je nog steeds op dezelfde plek, met je zoveelste pintje in hand. Deze zomer kan je nog langer genieten van je bier, want Jupiler laat weten 5 centiliter toe te voegen aan je pintje. Elk jaar komt AB Inbev met een zomeractie en deze keer is die extra leuk. Tijdens de zomermaanden zal je geen pintje van 25 centiliter, maar een van 30 centiliter voorgeschoteld krijgen. En dat zonder prijsverhoging. 30 centiliter voor de prijs van 25 “Elk jaar organiseren we grote zomeracties rond onze merken en dit keer schenken we Jupilerfans een grotere pint. Cafés kunnen op vrijwillige basis inschrijven via hun salesverantwoordelijke of een online formulier invullen. Ze krijgen dan nieuwe – grotere – bierglazen. AB Inbev biedt hen daarnaast per vier vaten een vijfde gratis aan. We gaan er dan van uit dat ze geen prijsverhoging zullen doorrekenen aan de klanten”, aldus woordvoerster Laure Stuyck van AB Inbev aan Het Laatste Nieuws. Omdat cafébazen zelf hun prijzen kunnen bepalen, is het wel mogelijk dat enkele van hen alsnog hun prijzen zullen verhogen. Permanent? En er is nog meer goed nieuws. Als de actie aanslaat, zou het zelfs kunnen dat de pintjes van 30 centiliter een vaste waarde worden op café. “Als we horen van de café-uitbaters dat de actie succesvol is en dat de klanten er ook echt naar vragen, zullen we bekijken wat we kunnen doen. Het kan. Maar voorlopig ligt dat niet op tafel”, laat Stuyck weten. Wij hopen alvast dat mensen massaal naar een groter pintje vragen, zodat we er ook daarna van kunnen blijven genieten. Schol! Lees ook : Dankzij deze broeksriem drink je je pintje handsfree Het bericht Je pintje Jupiler wordt deze zomer 5 centiliter groter verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  35. Preview AB InBev: Groei in Brazilië, herstel in Amerika (25/07/2018 - De Tijd)
    16:02 De bierreus AB InBev zal donderdag aankondigen dat hij 1,3 procent meer bier heeft verkocht, zeggen beursanalisten.
    [naar artikel]
  36. Jupiler pakt uit met ‘1+1 gratis’-actie, maar niet iedereen is er even gelukkig mee (15/01/2020 - Het Laatste Nieuws)
    AB InBev heeft het nieuwe jaar ingezet met een stevige promotieactie. Wie een bak Jupiler koopt (24x33cl), krijgt er een bak gratis bovenop. Niet...
    [naar artikel]
  37. "Zuur" filmpje van Comeos tegen statiegeld oogst kritiek (06/06/2018 - De Morgen)
    Een video en een website van de supermarkten tegen statiegeld oogsten heel wat kritiek bij voorstanders van statiegeld op plastic flessen en blikjes. Dat schrijft De Standaard. In een filmpje van Comeos laat acteur Rik Verheye het verschil zien tussen de blauwe zak en verpakkingen terugbrengen naar de winkel. Een gemakkelijke oplossing versus tijdverlies, klinkt het bij de handelsfederatie.
    [naar artikel]
  38. “Terugvorderen schooltoelagen niet effectief, beter inzetten op preventie” (01/06/2017 - Het Belang van Limburg)
    Vlaams parlementslid en onderwijsspecialist Kathleen Helsen (CD&V) deelt de kritiek van Vlaams Ombudsman Bart Weekers op het terugvorderen van schooltoelagen bij afwezigheid op school. “Ik zeg al langer dat die maatregel niet effectief is om spijbelgedrag aan te pakken. Mijn mening is op dat vlak niet veranderd. Daarom zet het actieplan tegen schooluitval ook meer in op preventie. Ik ben ervan overuigd dat die aanpak meer loont”, aldus Helsen in een reactie aan Belga.
    [naar artikel]
  39. AB InBev geeft zware korting op Jupiler: “Een slechte zaak” (15/01/2020 - Het Belang van Limburg)
    Biergigant AB Inbev komt met een nooit geziene promotie op Jupiler pils. In meerdere supermarkten kan je een bak Jupiler (33 cl) kopen en krijg je er de tweede gratis bij. Dat komt neer op 1,01 euro voor een liter bier. “Een slechte zaak”, vindt Marijs Geirnaert van het Vlaams expertisecentrum Alcohol en andere drugs (VAD). “De prijs is doorslaggevend als het gaat om de consumptie van alcohol.”
    [naar artikel]
  40. AB InBev geeft zware korting op Jupiler: “Een slechte zaak” (15/01/2020 - Het Nieuwsblad)
    Biergigant AB Inbev komt met een nooit geziene promotie op Jupiler pils. In meerdere supermarkten kan je een bak Jupiler (33 cl) kopen en krijg je er de tweede gratis bij. Dat komt neer op 1,01 euro voor een liter bier. “Een slechte zaak”, vindt Marijs Geirnaert van het Vlaams expertisecentrum Alcohol en andere drugs (VAD). “De prijs is doorslaggevend als het gaat om de consumptie van alcohol.”
    [naar artikel]
  41. Jupiler Force: uitgekiende marketingzet van InBev (11/04/2019 - De Morgen)
    Een gebrouwen, bruisende frisdrank met gerst, hop, appel- en citroensap. Jupiler Force is volgens brouwerijketen AB InBev een dorstlessende drank voor de volwassen man. ‘Het is ontstaan op vraag van de klant’, zegt Eric Lauwers, algemeen directeur Benelux en Frankrijk. ‘Wij geloven dan ook dat het een groot succes wordt.’
    [naar artikel]
  42. Hoe Jupiler duurder werd voor Belgen door trucs van AB InBev (13/05/2019 - Het Belang van Limburg)
    ’s Werelds grootste bierbrouwer moet van Europa 200 miljoen euro boete betalen. AB InBev hield via allerhande trucs tegen dat er Jupiler-bier uit Nederland – dat daar goedkoper wordt verkocht - aan die lagere prijzen in de Belgische winkelrekken belandde.
    [naar artikel]
  43. PREVIEW: Minder bier, meer omzet voor AB InBev (08/05/2018 - De Tijd)
    18:16 De bierverkoop van AB InBev stond volgens analisten onder druk in het eerste kwartaal. Maar CEO Brito zou de omzet en de winst wel hebben doen stijgen.
    [naar artikel]
  44. 'Lelijke' fietsenstalling oogst bakken kritiek: "Het lijkt hier wel het Oostblok" (15/05/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Een stalling voor duizend fietsen op het Stationsplein, die er zo'n tien jaar zal staan, oogst bakken kritiek. Omdat het lelijk is. "Het lijkt
    [naar artikel]
  45. Limburgse cafés weigeren dertigers van Jupiler (23/01/2020 - Het Belang van Limburg)
    AB Inbev stopt met de productie van de 25 centiliter glazen van Jupiler en wil de focus volledig leggen op de pinten van 30 centiliter. Maar dat is buiten de horeca gerekend. Uit een rondvraag van onze redactie blijkt dat veel Limburgse cafébazen daar niet mee akkoord zijn. Ze worden op die manier gedwongen de prijs te verhogen. Volgens de caféhouders willen de klanten niet drinken uit een vaas. AB Inbev wil op deze manier de horeca net een duwtje in de rug geven, omdat de sector onder druk staat. Zo laat de woordvoerder weten.
    [naar artikel]
  46. “AB InBev doet niks aan preventie” (10/10/2019 - Het Belang van Limburg)

    [naar artikel]
  47. Europa wil AB Inbev beboeten wegens te dure Jupiler en Leffe in ons land (21/09/2018 - De Morgen)
    De concurrentiewaakhonden van de Europese Unie willen biergigant AB Inbev beboeten in een zaak rond machtsmisbruik op de Belgische markt. Dit ondanks pogingen van AB Inbev om de zaak in der minne te regelen. Dat meldt persagentschap Reuters op last van ingewijden.
    [naar artikel]
  48. Opmerkelijke passage van dj oogst zowel lof als kritiek op Tomorrowland: “Ganacci houdt iedereen een spiegel voor” (30/07/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Salvatore Ganacci kroont zich tot meest besproken dj van de veertiende editie van Tomorrowland. Zijn opmerkelijke passage vorige week oogst lof en kritiek. Afgelopen zaterdag was de dj annex clown opnieuw aan zet.
    [naar artikel]
  49. De Belg dronk ook vorig jaar minder Jupiler (24/03/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Jupiler haalt niet langer 1 miljard dollar omzet voor AB InBev. Het bier is nog altijd de marktleider in België, maar werd vorig jaar duidelijk
    [naar artikel]

Voor informatie mail naar [email protected]. Disclaimer.