Hoeveel auto’s niet meer binnen mogen in Gent of Antwerpen na invoering van de lage-emissiezones? Er werd de afgelopen maanden heel wat over... [naar artikel]
Sinds 1 januari zijn de nieuwe regels van de Lage Emissie Zone (LEZ) van kracht. Dat betekent dat een pak auto’s die zone niet meer mogen binnenrijden. Ondanks de vele informatiecampagnes van de stad Antwerpen, zijn er nog steeds een heleboel mensen die niet weten hoe of waar ze kunnen controleren of hun auto nog binnen mag. Gazet van Antwerpen helpt een handje en toont je waar je zelf kan zien of je auto nog de LEZ in mag, of niet. [naar artikel]
De Brusselaars laten de auto aan de kant, ten voordele van de tram of bus. Dat blijkt uit de jaarlijkse ‘samenvatting van Brussel’ die de stad uitgeeft. 46 procent van de gezinnen in Brussel doet het tegenwoordig zonder auto. Dat is een stijging van ongeveer 10 procent gedurende het laatste decennium, weet de statistische dienst […] The post Bijna helft Brusselaars doet het zonder auto appeared first on Business AM. [naar artikel]
De stad Brussel gaat alle straten binnen de Kleine Ring, de zogenaamde Vijfhoek, omvormen tot woonerf. In een woonerf mogen auto's en fietsen maar 20 kilometer per uur rijden, voetgangers hebben er voorrang. “We willen de Brusselaars tijdens deze coronacrisis meer ruimte geven”, klinkt het bij de bevoegde schepen. [naar artikel]
Gaan ongevaccineerde Brusselaars massaal voor hun prik, nu ze weten dat ze zonder coronapas straks geen café of sportzaal meer binnen mogen? Het enthousiasme lijkt eerder klein. ‘De meest gehoorde reactie? Dan maar geen zaalvoetbal meer.’ [naar artikel]
De Lijn wil binnenkort de oudere bussen inzetten op het platteland omdat ze straks de stad Antwerpen niet meer in mogen. Over 2 weken wordt Antwerpen een Lage Emissie Zone en dan mogen zo'n zeventig bussen de stad niet meer in. Die zullen buiten Antwerpen rijden maar daar zijn de gemeenten zoals Heist-op-den-berg en Tremelo niet mee opgezet. [naar artikel]
Gaan ongevaccineerde Brusselaars massaal voor hun prik, nu ze weten dat ze zonder coronapas straks geen café of sportzaal meer binnen mogen? Het enthousiasme lijkt eerder klein. “De meest gehoorde reactie? Dan maar geen zaalvoetbal meer.” [naar artikel]
Gaan ongevaccineerde Brusselaars massaal voor hun prik, nu ze weten dat ze zonder coronapas straks geen café of sportzaal meer binnen mogen? Het enthousiasme lijkt eerder klein. ‘De meest gehoorde reactie? Dan maar geen zaalvoetbal meer.’ [naar artikel]
Wie z'n auto laat keuren zal op het keuringsbewijs ook een waarschuwing zien als de auto bepaalde lage emissiezones niet meer binnen mag. Dat zegt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). Uit een bevraging van mobiliteitsvereniging VAB bleek dat heel wat automobilisten niet wisten of ze met hun auto de lage emissiezones van Antwerpen of Brussel binnen mogen. [naar artikel]
De meest vervuilende auto’s mogen vanaf morgen het stadscentrum van Antwerpen niet meer binnen. Antwerpen is de eerste Belgische stad die zo’n zone invoert. [naar artikel]
Binnenkort mogen vuile dieselwagens de stad Antwerpen niet meer in, en daar staan zware boetes op. Maar heel wat mensen weten niet of ze nu met zo'n vervuilende auto rondrijden. Met de nieuwste spitstechnologie behoedt ‘De Ideale Wereld’-reporter Luc Haekens de onwetende burger voor mogelijke boetes. [naar artikel]
07:33 Van alle dieselwagens die op op dit moment in België rond rijden, zullen er binnen acht jaar anderhalf miljoen de stadscentra niet meer binnen mogen, berekende de VAB. [naar artikel]
De stad Brussel gaat zware vrachtwagens van meer dan 7,5 ton weren uit de vijfhoek, het gebied binnen de Brusselse kleine ring. Brussels schepen van Mobiliteit Els Ampe (Open Vld) wil hiermee de verkeersveiligheid in het centrum verbeteren en de kleine straten sparen die lijden onder het vrachtverkeer. “Het Middeleeuws centrum bestaat uit heel wat […] [naar artikel]
Zowel in Antwerpen, Gent als Brussel geldt er op dit moment een lage emissiezone (LEZ). De meest vervuilende voertuigen mogen de binnenstad daar dus niet meer binnen. Maar hoe weet je of jouw auto nog binnen mag? En wat zijn de boetes als je toch gepakt wordt? Verkeersinstituut VIAS zet de regelgeving in alle steden op een rij. [naar artikel]
Hoeveel auto’s niet meer binnen mogen in Gent of Antwerpen na invoering van de lage-emissiezones? Er werd de afgelopen maanden heel wat over... [naar artikel]
Meer dan driekwart (77%) van de Brusselaars zegt een verbeterde luchtkwaliteit te hebben gevoeld tijdens de lockdown en wil niet terugkeren naar de vervuilingsniveaus van voor de coronacrisis. Dat leert de peiling YouGov van het burgercollectief ‘Les chercheurs d’air’ in de kranten van L’Avenir. Om een terugkeer naar de oude situatie te voorkomen, geeft 74% […] Het bericht Zo ervoeren Brusselaars de luchtkwaliteit tijdens de lockdown verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Halse binnenstad wordt binnenkort één grote fietsstraat. Dat betekent dat auto's fietsers niet meer mogen inhalen. In het centrum van de stad geldt nu al een snelheidsbeperking tot 30 kilometer per uur. [naar artikel]
Fietsorganisatie Bike for Brussels polst bij de Brusselaars naar hun suggesties om van Brussel een betere stad te maken. Bedoeling is om aan te tonen dat de fiets een antwoord kan bieden op de vele problemen waar de hoofdstad mee te maken heeft Drie Brusselse fietsers ontvingen inmiddels al de tweewieler van hun dromen nadat […] Het bericht Bike for Brussels peilt bij Brusselaars naar hun visie voor betere stad verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De ongevaccineerde Brusselaars gaan maar niet overstag. Zonder coronapas kunnen ze straks geen café of sportzaal meer binnen, toch stijgen de vaccinatiecijfers niet. Prikken zetten vraagt in Brussel veel tijd. Tijd die de hoofdstad niet heeft. [naar artikel]
Een akkoord over hoe het Oosterweelvraagstuk aangepakt zal worden, heeft Bart De Wever (N-VA) nog niet bereikt. Maar over het autogebruik binnen de stad zijn de onderhandelaars het al wel eens: de stad moet autoluwer worden, zonder de auto te bannen. [naar artikel]
Kan er straks opnieuw in het stadion gesupporterd worden? Als de burgemeesters het licht op groen zetten, dan mogen een paar honderden en in... [naar artikel]
Brussels burgemeester Philippe Close (PS) en zijn schepen voor Burgerparticipatie Arnaud Pinxteren (Ecolo-Groen) hebben vandaag samen met enkele Brusselaars en vertegenwoordigers van de wijkcomités het eerst Charter voor Burgerparticipatie ondertekend. De inwoners van de hoofdstad zullen voortaan beter betrokken worden bij de politieke besluitvorming. De maatregelen van het actieplan werden vandaag meteen voorgesteld en besproken […] Het bericht Stad Brussel ondertekent het eerste Charter voor Burgerparticipatie verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De tijd dat u met uw trouwe vierwieler elke Europese stad binnen kon kachelen, is tot spijt van wie het benijdt voorbij. Milieuvignetten en uitstootbelastingen zijn stilaan gemeengoed. Wie straks naar een Europese stad rijdt voor een citytrip, kan dus maar beter even onderstaande kaart raadplegen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Dieselwagens mogen Brussel niet meer binnen vanaf 2030 Het Brussels Gewest kondigt een stapsgewijs verbod op diesel- en benzinewagens aan. Vanaf 2030 mogen dieselwagens de hoofdstedelijke regio niet meer binnen en vanaf 2035 worden ook benzinewagens verbannen. “We stappen af van verbrandingsmotoren in Brussel: dieseluitstap in 2030 en benzine-uitstap in 2035!”, zo twittert Brussels minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo). Het gaat om […] Lees dit artikel: Dieselwagens mogen Brussel niet meer binnen vanaf 2030 [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.