Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze samenwerken. Om daar een mouw aan te passen, pleit sp.a er nu voor om de twee bedrijven weer samen te smelten. “Dat zal niet alle problemen in één klap oplossen”, zegt Kamerlid […] Het bericht “Smelt NMBS en Infrabel weer samen” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze samenwerken. Om daar een mouw aan te passen, pleit SP.A er nu voor om de twee bedrijven weer samen te smelten. “Dat zal niet alle problemen in één klap oplossen”, zegt Kamerlid Joris Vandenbroucke. “Maar volgens ons is het een essentiële stap.” [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze samenwerken. Om daar een mouw aan te passen, pleit SP.A er nu voor om de twee bedrijven weer samen te smelten. ‘Dat zal niet alle problemen in één klap oplossen’, zegt Kamerlid Joris Vandenbroucke. ‘Maar volgens ons is het een essentiële stap.’ [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant. “Ze verwittigen ons veel te laat”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Samen met de andere spooroperatoren roept de NMBS Infrabel op eindelijk een coördinatieorgaan op te richten. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant, schrijven de kranten van Mediahuis dinsdag. [naar artikel]
Giel Swijngedouw (foto) had zich het seizoenseinde anders voorgesteld. “Nadat we tegen de toppers punten pakten, is het helaas bergaf gegaan.” [naar artikel]
De NMBS wil op een reeks plekken meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant. “Ze verwittigen ons veel te laat”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Samen met de andere spooroperatoren van ons land roept de NMBS Infrabel op eindelijk een coördinatieorgaan hiervoor op te richten. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet... [naar artikel]
De N-VA wil een hoorzitting in het federaal parlement met de CEO’s van de NMBS en Infrabel. Beide spoorbedrijven botsen opnieuw over de planning van infrastructuurwerken op het spoor. “De spoorbedrijven zitten op ramkoers. De reiziger dreigt verpletterd te worden tussen NMBS en Infrabel”, zegt Kamerlid Tomas Roggeman. [naar artikel]
NMBS, Thalys, Eurostar en de maatschappijen voor goederenvervoer hebben samen een brief gestuurd naar Infrabel met de dringende en dwingende vraag een coördinatieorgaan op te richten voor overleg over werken aan het spoor. Infrabel is beheerder van dat spoorwegennet. Maar de gebruikers ervan willen ook meer inspraak over de planning en het soort werken. Infrabel roept dat comité in november een eerste keer samen. [naar artikel]
Vicepremier Alexander De Croo (Open Vld) houdt in De Tijd en L'Echo een pleidooi voor een privatisering van de Belgische spoorwegen. Die maatregel kan volgens hem een oplossing bieden voor de algemene ontevredenheid over de diensten van de NMBS en Infrabel. [naar artikel]
NMBS en Infrabel moeten samen een "stiptheidsplan" op poten zetten om de dienstverlening voor de reizigers te verbeteren. Minister van Mobiliteit [naar artikel]
De politierechtbank in Brussel heeft de NMBS, Infrabel én de treinbestuurder schuldig verklaard voor de treinramp in Buizingen. Die kostte meer dan 9 jaar geleden het leven aan 19 mensen, 310 anderen raakten gewond. De bestuurder werd schuldig bevonden, maar wordt aanzien als de "laatste schakel in ketting" en krijgt geen straf. De NMBS en Infrabel krijgen elk 550.000 euro boete. Infrabel krijgt de helft met uitstel. [naar artikel]
De federale regering geeft 300 miljoen euro aan de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel om de extra uitgaven en verminderde inkomsten... The post NMBS en Infrabel krijgen 300 miljoen euro aan coronasteun appeared first on Business AM. [naar artikel]
NMBS en Infrabel moeten samen een “stiptheidsplan” op poten zetten om de dienstverlening voor de reizigers te verbeteren. Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) heeft de bedrijven daarvan begin juli via brief op de hoogte gesteld, en zal begin september een vergadering bijeenroepen, klinkt het vrijdag op zijn kabinet. [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) heeft een brief gestuurd naar de bestuurders van de NMBS en Infrabel waarin hij hen vraagt om beter samen te werken voor de stiptheid van de treinen. [naar artikel]
Spoorwegbeheerder Infrabel en de NMBS hopen dat er vanaf maandagochtend 20 november terug treinverkeer mogelijk zal zijn tussen Lichtervelde en Deinze. Door het zware treinongeval van dinsdagmiddag rijden er al enkele dagen geen treinen op het traject. [naar artikel]
ACOD Spoor vraagt om de Belgische spoorwegen opnieuw om te vormen tot één bedrijf. De vakbond doet dat nadat De Tijd en L’Echo vandaag berichtten dat spoorwegnetbeheerder Infrabel aan de NMBS heeft gevraagd van half oktober tot half november dagelijks 100 treinen te schrappen die Brussel doorkruisen. De NMBS hekelt de laattijdige communicatie van Infrabel. […] Het bericht ACOD Spoor vraagt om Belgische spoorwegen weer om te vormen tot één bedrijf verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) heeft een brief gestuurd naar de bestuurders van de NMBS en Infrabel waarin hij hen vraagt om beter samen te werken voor de stiptheid van de treinen. Het is zeldzaam dat een minister bevoegd voor spoorwegen zich rechtstreeks richt naar de bestuurders van beide spoormaatschappijen, schrijft Le Soir donderdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.