De Nederlanders drukken straks het gaspedaal wat minder hard in. De regering heeft er beslist dat de maximale snelheid op snelwegen er overdag zal zakken tot 100 kilometer per uur. De Belgische snelwegen – van de gevaarlijkste in heel Europa – zouden er volgens experten wel bij varen, mochten wij het Nederlandse voorbeeld volgen. [naar artikel]
Uit een studie van verkeersinstituut Vias blijkt dat heel wat meer bestuurders zich aan de maximale snelheid houden in schoolomgevingen als er gebruik wordt gemaakt van een verplaatsbare superflitspaal. Bij een analyse aan een basisschool in Edegem bleek dat zonder flitspaal maar 21 procent zich aan de maximale snelheid hield. Mét de flitspaal steeg dat naar 53 procent. De gemiddelde snelheid daalde met zo’n 10 kilometer per uur. [naar artikel]
Het Belgische verkeersinstituut Vias is voorstander om op onze snelwegen de snelheid van 120 kilometer per uur naar 100 terug te dringen. [naar artikel]
De Nederlanders drukken straks het gaspedaal wat minder diep in. De regering heeft er beslist dat de maximale snelheid op snelwegen overdag zal zakken tot 100 km/u. Ook de Belgische snelwegen – van de gevaarlijkste in heel Europa – zouden er volgens experten wel bij varen. [naar artikel]
Mag je binnenkort weer een hele dag 130 kilometer per uur rijden op de Nederlandse snelwegen? De vier formerende partijen bekijken of ze de maximumsnelheid opnieuw kunnen verhogen, meldt de krant Algemeen Dagblad. [naar artikel]
In de strijd tegen stikstof gaat de snelheid op de Nederlandse snelwegen overal omlaag naar 100 kilometer. Op wegen waar een maximumsnelheid geldt van 130, mag straks alleen tussen 19 uur en 6 uur zo hard worden gereden. Het Belgisch verkeersinstituut Vias wil de maximumsnelheid ook in ons land naar 100 kilometer per uur terugbrengen. [naar artikel]
Na een proefproject flitsen voortaan alle verkeerscamera’s op Vlaamse snelwegen vanaf 129 kilometer per uur. Wie sneller rijdt zal dus altijd een boete krijgen. Eind augustus zal dat op alle Belgische snelwegen het geval zijn. Dat moet de verkeersveiligheid ten goede komen, schrijft De Zondag. [naar artikel]
Na een proefproject werken alle verkeerscamera’s op Vlaamse snelwegen altijd: wie 129 kilometer per uur of meer rijdt, zal dus altijd een boete krijgen. Eind augustus zal dat op alle Belgische snelwegen het geval zijn. Dat moet de verkeersveiligheid ten goede komen, schrijft De Zondag. [naar artikel]
Na een proefproject werken alle verkeerscamera’s op Vlaamse snelwegen altijd: wie 129 kilometer per uur of meer rijdt, zal dus altijd een boete krijgen. Eind augustus zal dat op alle Belgische snelwegen het geval zijn. Dat moet de verkeersveiligheid ten goede komen, schrijft De Zondag. [naar artikel]
Na een proefproject werken alle verkeerscamera’s op Vlaamse snelwegen altijd: wie 129 kilometer per uur of meer rijdt, zal dus altijd een boete krijgen. Eind augustus zal dat op alle Belgische snelwegen het geval zijn. Dat moet de verkeersveiligheid ten goede komen, schrijft De Zondag. [naar artikel]
De drie bevoegde ministers uit de Vlaamse en Brusselse regering hebben vrijdag een van de nieuwe verkeersborden onthuld die binnenkort de snelheidsbeperking tot 100 kilometer per uur op de Brusselse ring aangeven. Vanaf 1 september geldt die beperking op alle wegvakken die onder Vlaams of Brussels beheer vallen, tenzij de maximale snelheid er vandaag al lager ligt. [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot wil op onze snelwegen een systeem invoegen waarbij het mogelijk is om de maximaal toegelaten snelheid te laten aanpassen aan de omstandigheden van het verkeer. [naar artikel]
Na een proefproject werken alle verkeerscamera's op Vlaamse snelwegen altijd: wie 129 kilometer per uur of meer rijdt, zal dus altijd een boete krijgen. Eind augustus zal dat op alle Belgische snelwegen het geval zijn. Dat moet de verkeersveiligheid ten goede komen, schrijft De Zondag. [naar artikel]
Vanwege te hoge concentraties fijn stof in de lucht geldt vanaf morgenochtend 6 uur smogalarm in heel het land. Dat betekent dat de maximaal toegelaten snelheid op grote delen van de autosnelwegen en ringwegen tijdelijk beperkt wordt tot 90 kilometer per uur. De snelheidsbeperking zal duidelijk worden aangegeven via vaste en dynamische verkeersborden. Ook zaterdag zal je op veel snelwegen niet sneller dan 90 kilometer per uur mogen rijden. [naar artikel]
Na een proefproject werken alle verkeerscamera's op Vlaamse snelwegen altijd: wie 129 kilometer per uur of meer rijdt, zal dus altijd een boete krijgen. Eind augustus zal dat op alle Belgische snelwegen het geval zijn. Dat moet de verkeersveiligheid ten goede komen, schrijft De Zondag. [naar artikel]
Het verkeer in Parijs moet zich voortaan in vrijwel heel de stad houden aan een nieuwe maximale snelheid van 30 kilometer per uur. De regel, die eerder al op 60 procent van de wegen gold, moet de leefbaarheid in de Franse hoofdstad ten goede komen. De snelheidsverlaging komt er na een bevraging door de stad. [naar artikel]
In Parijs wordt vanaf december de snelheid van de elektrische step voortaan automatisch beperkt tot 10 kilometer per uur. Dat heeft het stadsbestuur donderdag aangekondigd. Die maatregel geldt voor heel Parijs, behalve op grote verbindingswegen. [naar artikel]
In Duitsland doen politici in de aanloop naar verkiezingen er goed aan zich verre te houden van het 'T-woord': een 'Tempo-limit' of maximale snelheid op de snelwegen valt bij de achterban niet goed. [naar artikel]
Op zeven snelwegen in ons land gaan de verkeerscamera's voortaan sneller flitsen wanneer een bestuurder te snel rijdt. Het is het eerste proefproject na de beslissing van minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open VLD) in juli om de verkeersveiligheid te verhogen. Hij wil dat doen door flitscamera's en trajectcontroles altijd actief te maken, en door tolerantiemarges voor boetes af te schaffen. Wie 129 kilometer per uur of meer rijdt, krijgt een boete. [naar artikel]
Tegen de zomer zouden snelheidscontroles op snelwegen altijd actief moeten zijn zonder tolerantiemarges. Dat kondigt minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open VLD) aan na een succesvol proefproject op zeven snelwegen. Op dit moment werken flitsers niet altijd of wordt er pas geflitst als de snelheid veel hoger ligt dan de toegelaten snelheid. Dat komt omdat er te weinig mensen zijn bij de parketten om alle verkeersovertredingen te vervolgen. [naar artikel]
Na een proefproject werken alle verkeerscamera's op Vlaamse snelwegen altijd: wie 129 kilometer per uur of meer rijdt, zal dus altijd een boete krijgen. Eind augustus zal dat op alle Belgische snelwegen het geval zijn. Dat moet de verkeersveiligheid ten goede komen, schrijft De Zondag. [naar artikel]
Verkeersexperts pleiten voor een maximum snelheid van 70 kilometer per uur op alle verkeerswisselaars op snelwegen. Dat is veiliger en [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.