De autokeuring wordt nog maar eens strenger. Nadat eerder dit jaar werd beslist dat een barst of kras op je voorruit tot een rood keuringsbewijs leidt, wordt nu ook de controle op de verlichting fel verstrengd. Zelfs voor een controlelampje op je dashboard dat niet naar behoren werkt, moet je terugkeren. [naar artikel]
Binnenkort geen verrassingen meer voor wie naar de autokeuring trekt. Een website moet duidelijk maken waarop controleurs letten en welke... [naar artikel]
De Vlaamse autokeuringscentra gaan een aantal gebreken aan de lichten en reflectoren strenger beoordelen vanaf 1 december. Dat melden de Vlaamse... [naar artikel]
De autokeuring wordt nog maar eens strenger. Dit keer wordt ook de controle op de verlichting aangepakt: zelfs voor een controlelampje op het dashboard dat niet naar behoren werkt, moet u voortaan terugkeren. [naar artikel]
BRUSSEL De overheid heeft in zeven weken tijd meer dan 15.500 euro aan schadevergoedingen moeten terugbetalen aan mensen die onterecht een rode kaart kregen bij de autokeuring. Er komt nu een nieuwe website die moet duidelijk maken waarop de controleurs mogen letten en wat de regelgeving is. De keurders mogen niet strenger zijn dan wat Europa voorschrijft. [naar artikel]
Binnenkort geen verrassingen meer voor wie naar de autokeuring trekt. Een website moet duidelijk maken waarop controleurs letten en welke... [naar artikel]
De autokeuring is sinds 1 oktober gevoelig strenger geworden. Een aantal gebreken die tot nu toe door de vingers werden gezien, leiden voortaan onverbiddelijk tot een rode kaart voor je vierwieler. Waar moet je extra op letten voor je naar de keuring rijdt? “De inspecteur “ van Radio 2 zocht uit hoe je een herkeuring kan voorkomen. [naar artikel]
De autokeuring wordt nog maar eens strenger. Nadat eerder dit jaar werd beslist dat een barst of kras op je voorruit tot een rood keuringsbewijs leidt, wordt nu ook de controle op de verlichten fel verstrengd. Zelfs voor een controlelampje op je dashboard dat niet naar behoren werkt, moet je terugkeren. [naar artikel]
Binnenkort geen verrassingen meer voor wie naar de autokeuring trekt. Een website moet duidelijk maken waarop controleurs letten en welke regelgeving er heerst. Bovendien mogen die keurders niet strenger zijn dan wat Europa voorschrijft. [naar artikel]
Binnenkort geen verrassingen meer voor wie naar de autokeuring trekt. Een website moet duidelijk maken waarop controleurs letten en welke regelgeving er heerst. Bovendien mogen die keurders niet strenger zijn dan wat Europa voorschrijft. Dat schrijven Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg donderdag. [naar artikel]
De autokeuring is sinds december vorig jaar strenger voor krassen en barsten in de voorruit. Dat zegt Vlaams Ombudsman Bart Weekers, die daarover verschillende klachten kreeg. [naar artikel]
Wie naar de autokeuring trekt, kan binnenkort op een website bekijken waarop de controleurs letten en welke regelgeving er heerst. De keurders mogen bovendien niet strenger zijn dan wat Europa voorschrijft. De maatregels komen er nadat de overheid meer dan 15.500 euro aan schadevergoedingen moest terugbetalen aan mensen die onterecht een rode kaart kregen. [naar artikel]
Vanaf 1 oktober worden de regels voor de autokeuring strenger. Gebreken waarvoor je nu nog een groen keuringsbewijs mét waarschuwing krijgt, zullen vanaf dan meteen een rood keuringsbewijs opleveren. Om welke gebreken gaat het? Waarvoor worden voertuigen nu het vaakst afgekeurd? En wat kan je zelf controleren op voorhand? [naar artikel]
De autokeuring is sinds december vorig jaar plots strenger voor krassen en barsten in de voorruit. Dat zegt Vlaams Ombudsman Bart Weekers, die daarover verschillende klachten kreeg. [naar artikel]
Een rode kaart op de autokeuring? Vanaf volgend jaar moet je voor een hele reeks gebreken niet meer speciaal terug voor een herkeuring. Erkende garagisten mogen namelijk na een herstelling zelf een groene kaart afleveren. Omgekeerd zal de autokeuring bepaalde kleine euvels meteen ter plaatse mogen verhelpen. Dit is alles wat je moet weten over de nieuwe regeling die de autokeuring veel klantvriendelijker moet maken. [naar artikel]
Op dit moment is de autokeuring niet in staat om dieselwagens met defecte of weggehaalde roetfilters op te sporen. Daar komt verandering in: op 1 juli 2022 wordt een deeltjestellertest (PN-meting) ingezet tijdens de jaarlijkse autokeuring voor dieselwagens (personenwagens en lichte vracht). Dat meldt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters zondagochtend. [naar artikel]
De autokeuring is sinds december vorig jaar plots strenger voor krassen en barsten in de voorruit. Dat zegt Vlaams Ombudsman Bart Weekers, die daarover verschillende klachten kreeg. [naar artikel]
Is je Tesla al enkele jaren oud en kreeg je een uitnodiging voor de technische controle? Dan is er een punt waar je extra op moet letten. Een kleinigheid, maar die kan er wel voor zorgen dat je nog eens moet terugkeren. [naar artikel]
Tientallen auto-eigenaars krijgen geld terug van de autokeuring omdat ze, na een autokeuring, hun voorruit lieten vervangen terwijl dat eigenlijk niet nodig was. De keuringscentra controleerden strenger dan wat de Europese regels voorschrijven. Ze betalen nu de nodeloos gemaakte kosten terug. [naar artikel]
Vanaf 1 oktober worden de regels voor de autokeuring strenger. Gebreken waarvoor je nu nog een groen keuringsbewijs mét waarschuwing krijgt, zullen vanaf dan meteen een rood keuringsbewijs opleveren. Om welke gebreken gaat het? Waarvoor worden voertuigen nu het vaakst afgekeurd? En wat kan je zelf controleren op voorhand? [naar artikel]
Vanaf 1 oktober worden de regels voor de autokeuring strenger. Gebreken waarvoor je nu nog een groen keuringsbewijs mét waarschuwing krijgt, zullen vanaf dan meteen een rood keuringsbewijs opleveren. Om welke gebreken gaat het? Waarvoor worden voertuigen nu het vaakst afgekeurd? En wat kan je zelf controleren op voorhand? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.