Van alle Europese partijen en politici adverteren de Vlaamse het meeste op Facebook, zelfs zonder verkiezingen. Met dank aan de tientallen miljoenen euro die ze zichzelf jaarlijks uitkeren. [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar samen al meer dan 2,5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. N-VA en Vlaams Belang zijn de absolute koplopers. Als de uitgaven zich in dezelfde trend voortzetten zullen alle Belgische partijen samen aan het einde van dit jaar de ruim 5 miljoen euro, die vorig jaar nog werd uitgegeven aan online reclame, ver overstijgen. [naar artikel]
N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. N-VA spendeerde vorig jaar ruim 1,7 miljoen euro aan advertenties aan Facebook en Instagram, allebei eigendom van Meta, het bedrijf van Mark Zuckerberg. Gevolgd door ruim 1,1 miljoen euro van Vlaams Belang. Beide partijen gaven zo ook nog eens ettelijke honderdduizenden euro meer uit dan […] The post Partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media appeared first on Knack. [naar artikel]
08:04 De politieke partijen gaven in 2023 6 miljoen euro uit aan politieke advertenties op Facebook en Instagram. Vlaams Belang wipt over N-VA als grootste adverteerder. [naar artikel]
In totaal krijgen alle Vlaamse politieke partijen dit jaar 41 miljoen euro belastinggeld. 13,4 miljoen daarvan was voor N-VA, de winnaar van de verkiezingen. Vlaams Belang dook 1 miljoen euro de dieperik in tot 2,5 miljoen euro. [naar artikel]
Vlaams Belang en zijn kopstukken blijven volop investeren in propaganda op Facebook. In totaal gaat het al over meer dan 100.000 euro in één maand tijd. Dat schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en het Belang van Limburg zaterdag. De partij, die de account “Vlaams Belang” en “Tom Van Grieken” beheert, spendeerde de afgelopen dertig dagen […] Het bericht Vlaams Belang pompt nog eens 100.000 euro in onlinepropaganda verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Ook maanden na de verkiezingen blijft Vlaams Belang de advertentiemotor op Facebook voeden. De voorbije drie maanden spendeerde de partij 145.000 euro aan advertenties op Instagram en Facebook. Tellen we de uitgaven van alle andere partijen op, stranden zij op ongeveer 100.000 euro. [naar artikel]
3,2 miljoen euro. Zoveel gaf Vlaams Belang uit aan de kiescampagne in de aanloop naar 26 mei. Een grote gok, als je weet dat de partij 4,5 miljoen euro in kas had. Dat becijferde het onderzoeksinstituut Vives (KU Leuven), schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg vandaag. “Vlaams Belang […] Het bericht Vlaams Belang gaf meer dan ooit uit aan campagne verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen verdiende Facebook 81 miljoen dollar aan de advertenties van Hillary Clinton en Donald Trump. En ook de Vlaamse partijen adverteren op Facebook, terwijl de campagne nog moet beginnen. [naar artikel]
De politieke partijen gaven in 2023 in totaal 6 miljoen euro uit aan politieke advertenties op Meta (Facebook en Instagram), een miljoen meer dan het jaar voordien. Zo blijkt uit het jaarlijkse AdLens-rapport. Vlaams Belang wipt over N-VA als grootste adverteerder met 1.688.244 euro (+44%) of ruim 8.000 euro meer dan N-VA, die 2 procent minder uitgaf dan in 2022. Op 3 staat PVDA met een uitgave van 637.752 euro (+43%) in Vlaanderen en 179.682 euro (-28%) in Franstalig België. De partij voert de rangschikking aan Franstalige kant aan. [naar artikel]
6 miljoen euro, zoveel geld gaven alle Belgische politieke partijen in 2023 samen uit aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat is een record. Vlaams Belang is koploper, op de voet gevolgd door de N-VA. [naar artikel]
Na Facebook zet Vlaams Belang nu ook WhatsApp in om tegen de verkiezingen in 2024 een trouwe achterban op te bouwen. De gesloten berichtendienst biedt partijen grote voordelen, maar is niet zonder gevaar. [naar artikel]
De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een analyse van de online tool inzicht.io. Die maakt gebruik van de gegevens die Facebook zelf sinds kort beschikbaar stelt. Dat schrijven De Tijd en De Standaard. Tussen 15 maart en 14 mei gaven de […] Het bericht Partijen besteden kwart miljoen aan Facebook verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Vlaamse partijen gebruiken massaal advertenties op Facebook en Google om kiezers te overtuigen, dat blijkt uit cijfers van de twee bedrijven. Vooral Vlaams Belang investeert fors, sinds begin maart heeft de partij meer dan 400.000 euro uitgegeven aan Facebook-advertenties. [naar artikel]
Opnieuw geven Belgische partijen veel geld uit aan politieke advertenties op Facebook en Instagram. Ze gaven in 2023 zo’n 6 miljoen euro uit, 1 miljoen meer dan in 2022. Dit blijkt uit onderzoek van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. Vlaams Belang en N-VA zijn samen goed voor de helft van alle uitgaven. [naar artikel]
Sinds begin maart zijn de Facebook-advertenties van de partijen al meer dan vijftig miljoen keer bekeken. Vooral Vlaams Belang en SP.A besteden aanzienlijke budgetten. [naar artikel]
Wie een link heeft met Marokko of Tunesië krijgt op Facebook en Instagram geen advertenties van Vlaams Belang te zien. Wie met een diesel rondrijdt en naar MNM luistert net wel. Groen blijft dan weer weg van boksers die met een oldtimer of vorkheftruck rijden, en richt zich op mensen die met duurzame landbouw en vrijwilligerswerk bezig zijn. Het zijn enkele opmerkelijke vaststellingen, nu Facebook meer inzicht geeft in de betaalde advertenties van politieke partijen. Expert Reinout Van Zandycke legt uit waarom Vlaams Belang op MNM-luisteraars mikt, waarom N-VA nauwelijks doelgroepen specificeert en hoe ù minder politieke advertenties te zien krijgt. [naar artikel]
Vlaams Belang heeft in de maand mei meer dan 100.000 euro uitgegeven aan publiciteit op Facebook. Dat blijkt uit het verslag van de betaalde... [naar artikel]
De verkiezingen zijn ondertussen twee maanden geleden. De formatie is allesbehalve op stoom, maar op Facebook hebben de Vlaamse partijen de voorbije weken niet stilgezeten. Dat blijkt uit cijfers van het socialemediabedrijf zelf. [naar artikel]
09:40 Van alle Vlaamse partijen heeft het Vlaams Belang de meeste fans op de sociale netwerken Facebook en Instagram. Die koppositie komt er voor een deel uit noodzaak. [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen en hun voorzitters gaven de laatste twee maanden al minstens 205.300 euro uit om kiezers via Facebook te overtuigen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.