Terwijl Nederland de maximumsnelheid op autosnelwegen verlaagt naar 100 kilometer per uur, circuleert in ons land het wetsvoorstel om op snelwegen de minimumsnelheid op te trekken van 70 naar 80 kilometer per uur. “Beter voor de verkeersveiligheid”, klinkt het. Iets wat experts beamen. [naar artikel]
Regio’s in Frankrijk, Nederland en Duitsland tellen minder nieuwe coronagevallen per inwoner dan Vlaanderen. Zijn we dus veiliger in het buitenland? En doen buitenlandse toeristen er wel goed aan te komen? [naar artikel]
Eén manier om geld uit te sparen nu de benzineprijzen recordhoogtes halen, is om je voet minder zwaar te maken. Verkeersinstituut Vias berekende dat wie een jaar lang geen 130, maar 90 km/uur op de autosnelweg rijdt, tot 264 euro kan besparen. De berekening geldt voor een gemiddelde afgelegde afstand op de autosnelweg van 1.000 km per maand, meldt Sudinfo. [naar artikel]
De luchtvaart was met minder fatale ongelukken en minder dodelijke slachtoffers in 2019 veiliger dan in 2018. Dat maakte brancheorganisatie IATA... [naar artikel]
Wie straks op de autosnelweg in de file staat, zal spontaan meer aan de kant moeten rijden. Op die manier moeten hulpdiensten in geval van nood een reddingsstrook krijgen en kunnen ze altijd makkelijk door. De bevoegde Kamercommissie heeft daarover een wetsvoorstel goedgekeurd. [naar artikel]
Minder kans op besmetting tussen volledig gevaccineerden. Minder risico om toch nog op intensieve zorgen te belanden. Studies leveren steeds meer inzichten op over het coronavirus en -vaccin, maar hoeveel veiliger ben je echt na vaccinatie? Een overzicht van de recente cijfers en conclusies. [naar artikel]
Geen voetgangerslicht meer aan de overkant van de straat, maar vlak bij de plaats waar je wil oversteken: dat moet het verkeer op kruispunten fors veiliger maken. De nieuwe regeling zou zelfs tot minder verkeersagressie tegen voetgangers leiden, schrijven Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen donderdag. [naar artikel]
Een dagje op cursus, en een doorsnee trucker verbruikt al snel tot zes procent minder brandstof, maakt minder brokken en verslijt z’n truck minder snel. Meer en meer transportbedrijven hebben begrepen dat ze het geld voor die opleiding heel snel terug verdienen. En truckers die veiliger rijden zijn nog goed voor het firma-imago ook. [naar artikel]
Regio’s in Frankrijk, Nederland en Duitsland tellen minder nieuwe coronagevallen per inwoner dan Vlaanderen. Zijn we dus veiliger in het buitenland? En doen buitenlandse toeristen er wel goed aan te komen? [naar artikel]
De Nederlanders drukken straks het gaspedaal wat minder diep in. De regering heeft er beslist dat de maximale snelheid op snelwegen overdag zal zakken tot 100 km/u. Ook de Belgische snelwegen – van de gevaarlijkste in heel Europa – zouden er volgens experten wel bij varen. [naar artikel]
Na jarenlang aandringen van het BIVV richt mobiliteitsminister Jacqueline Galant (MR) een Instituut voor Accidentologie op. Verkeersexperts krijgen straks alle ruimte om ongevallen van naaldje tot draadje te analyseren en zo ons rijgedrag, onze wegen en onze voertuigen veiliger te maken. [naar artikel]
De situatie bij McLaren F1 team is volgens Fernando Alonso bijzonder frustrerend. Zowat ieder raceweekend ondervinden Alonso en onze landgenoot Stoffel Vandoorne problemen met de Honda-motor. Die situatie is niet alleen enorm frustrerend maar stilaan ook quasi onhoudbaar te noemen. [naar artikel]
Nieuwe, veiliger nadarhekken en robots die controleren op koorts en het juist dragen van het mondmasker. Dat is waarmee de E3 Saxo Bank Classic, beter bekend als de E3 Harelbeke, straks uitpakt. “Alles voor de veiligheid”, klinkt het. De robots gaan zelfs dienst doen als bloemenmeisje. [naar artikel]
Met een knip in de Dokter Willemstraat en straks de wijzigingen aan de Diesterpoort, zijn er weer twee ‘stadspoorten’ waar steeds minder verkeer passeert. De Capucienestraat wordt ook de eerste secundaire schoolstraat. [naar artikel]
Nieuwe, veiliger nadarhekken en robots die controleren op koorts en het juist dragen van het mondmasker. Dat is waarmee de E3 Saxo Bank Classic, beter bekend als de E3 Harelbeke, straks uitpakt. “Alles voor de veiligheid”, klinkt het. De robots gaan zelfs dienst doen als bloemenmeisje. [naar artikel]
Mogen we binnenkort 130 kilometer per uur rijden op de autosnelweg? Veel chauffeurs hopen erop, nu federaal minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) een studie heeft besteld over de variabele snelheidslimiet. Maar experts willen ons juist trager zien rijden. [naar artikel]
Het kruispunt van de Kiezelweg (N78) met de Berenhofstraat en Strodorp in Veldwezelt zal straks een stuk veiliger worden, in de eerste plaats voor de zwakke weggebruikers. In opdracht van het Agentschap Wegen en Verkeer Limburg krijgen de oversteekplaatsen op dit ogenblik een opvallende verlichting. [naar artikel]
De A76-autosnelweg in Stein - net voor de grens in Boorsem - is afgesloten na een zwaar verkeersongeval. Een auto botste daar op een vrachtwagen. De automobilist is overleden. Omdat nog onderzocht wordt hoe het ongeval gebeurde, blijft de autosnelweg richting België afgesloten. [naar artikel]
Autisme. ADHD. Anderstalig. Vermoedens van dyslexie. Te zwak in rekenen. Te sterk in rekenen. Nog maar negen dagen les gehad dit schooljaar. Welkom in het derde leerjaar van juf Melissa Stremersch (31). 22 leerlingen heeft ze. 11 van hen hebben extra zorg nodig. “Door alle – terechte – aandacht voor zorgleerlingen is er minder tijd voor de anderen”, zegt Melissa. “En dat is frustrerend.” [naar artikel]
Een microrobot die een laserstraal met grote snelheid en over een grote oppervlakte kan bewegen zou minimaal invasieve chirurgie preciezer kunnen maken. Dat concluderen onderzoekers van het Wyss Institute aan Harvard University, een instituut dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van apparaten voor onder andere de gezondheidszorg. Minimaal invasieve chirurgie is een verzamelnaam voor chirurgische […] The post ‘Microrobot maakt minimaal invasieve chirurgie preciezer’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Terwijl Nederland de maximumsnelheid op autosnelwegen verlaagt naar 100 km per uur circuleert in ons land het wetsvoorstel om op snelwegen de minimumsnelheid op te trekken van 70 naar 80 km per uur. Dat schrijven Gazet van Antwerpen, Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg. Autosnelwegen kennen volgens de Belgische Wegcode zowel een maximum- als […] Het bericht “Minstens 80 per uur op autosnelweg” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Vlaamse Overheid gaat de afrit van de E40-autosnelweg in Affligem in 2023 vernieuwen. De verkeerslichten op het einde van de afrit voor het verkeer, dat vanuit Brussel komt, verdwijnen dan. Ze worden vervangen door een keerpunt. Dat moet voorkomen dat er op de afrit nog files ontstaan die tot op de autosnelweg reiken. [naar artikel]
Frustrerend moeilijke games zijn hot. Bloodborne, Dark Souls, Sekiro,… Het lijkt wel alsof we ons als gamers met plezier de virtuele afgrond... [naar artikel]
De Nederlanders drukken straks het gaspedaal wat minder hard in. De regering heeft er beslist dat de maximale snelheid op snelwegen er overdag zal zakken tot 100 kilometer per uur. De Belgische snelwegen – van de gevaarlijkste in heel Europa – zouden er volgens experten wel bij varen, mochten wij het Nederlandse voorbeeld volgen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.