Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Proximus waarschuwt voor nieuw keuzemenu bij noodoproep 112: “Controleer of je telefoon nog geschikt is”

19/11/2019 - 03:06
"“Niet alle telefoontoestellen zullen het keuzemenu kunnen bedienen, waarop bellers vanaf 11 februari 2020 belanden als ze het noodnummer 112 bellen”, zo waarschuwt Proximus."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Opgelet: keuzemenu van 112 werkt niet bij oude telefoons (19/11/2019 - Het Belang van Limburg)

‘Niet alle telefoontoestellen zullen het keuzemenu kunnen bedienen, waarop bellers vanaf 11 februari 2020 belanden als ze het noodnummer 112 bellen’, zo waarschuwt Proximus. [naar artikel]


2. “Stokoude” telefoontoestellen kunnen noodcentrale niet bereiken door keuzemenu: proefproject stopgezet (18/01/2019 - Het Laatste Nieuws)

Het proefproject waarbij bellers een keuzemenu krijgen als ze de noodnummers 112, 101 of 100 intikken, is stopgezet. Telecombedrijf Proximus... [naar artikel]


3. Proefproject met keuzemenu voor noodoproepen stopgezet (18/01/2019 - De Morgen)

Het proefproject waarbij bellers een keuzemenu krijgen als ze de noodnummers 112, 101 of 100 intikken, is stopgezet. Telecombedrijf Proximus ontdekte dat “heel oude” telefoontoestellen door het menu de noodcentrales niet konden bereiken.  Dat berichten Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg . [naar artikel]


4. Pierrot (74) zit al bijna een maand zonder tv en internet: “Ik ken het keuzemenu van Proximus al vanbuiten” (15/05/2023 - Het Nieuwsblad)

Door een foutje tijdens straatwerken zit Pierrot Gijsbrechts (74) al bijna een maand zonder tv of internet. Al weken probeert hij via de klantendienst van Proximus een herstelling te regelen, zonder resultaat. “Ik ken hun keuzemenu al vanbuiten” klinkt het ten einde raad. [naar artikel]


5. Binnenkort keuzemenu voor noodnummer 112 en 101, lapmiddel volgens ACV (08/11/2019 - VRT NWS)

Binnenlandse Zaken voert vanaf 11 februari volgend jaar een keuzemenu in voor noodoproepen. Wie dan het noodnummer 112 of 101 belt voor dringende hulp, krijgt een keuzemenu en zal moeten kiezen of hij de brandweer, een ziekenwagen of de politie nodig heeft. Volgens de Christelijke vakbond (ACV) is zo'n keuzemenu alleen maar een manier om het personeelstekort aan te pakken en dat kan niet. [naar artikel]


6. Door keuzemenu kunnen stokoude telefoons niet naar 112 bellen (18/01/2019 - Het Nieuwsblad)

Het proefproject waarbij bellers een keuzemenu krijgen als ze de noodnummers 112, 101 of 100 intikken, is stopgezet. Proximus ontdekte dat ‘heel oude’ telefoontoestellen door het menu de noodcentrales niet konden bereiken. De directie van de centrales evalueert nu het project. Het is niet duidelijk wanneer en of het heropgestart wordt. [naar artikel]


7. Controleer even uw factuur, misschien betaalt u nog iedere maand huur voor een vaste telefoon van Proximus (08/11/2017 - Het Nieuwsblad)

Maandelijks huur betalen voor een verouderd vast telefoontoestel dat afgeschreven en dus waardeloos is. Dat klinkt absurd maar toch zijn er nog veel mensen die het, vaak zonder het te beseffen, doen. Vooral ouderen. “Wij kunnen toch moeilijk onze klanten beginnen opbellen om te vragen of ze de huur niet willen stopzetten. Het staat klaar en duidelijk op hun factuur”, zegt Jan Margot van Proximus. [naar artikel]


8. Proef met keuzemenu op noodnummers stopgezet omdat er nog oude draaischijftelefoons gebruikt worden (18/01/2019 - VRT NWS)

Het proefproject waarbij bellers een keuzemenu krijgen als ze de noodnummers 112, 101 of 100 intikken, is stopgezet. Proximus ontdekte bij de proef in West-Vlaanderen en Namen dat heel oude telefoontoestellen niet overweg konden met het menu. Dat schrijft Het Nieuwsblad en wordt bevestigd aan VRT NWS [naar artikel]


9. ‘U heeft een betalingsachterstand van €6,85’: Proximus waarschuwt voor frauduleuze sms’jes (10/03/2021 - Express)

Door Arno Meijnen Proximus waarschuwt zijn klanten dat er momenteel een phishingcampagne aan de gang is. Het gaat om sms-berichten die zogenaamd van Proximus afkomstig zijn en waarin mensen wordt gevraagd een openstaand bedrag te betalen. De ontvangers van deze sms-berichten zouden een bedrag moeten betalen dat verschuldigd is aan de telecomprovider Proximus. De phishing-sms’en […] The post ‘U heeft een betalingsachterstand van €6,85’: Proximus waarschuwt voor frauduleuze sms’jes appeared first on Business AM. [naar artikel]


10. Groene stroom zonder telefoon (14/10/2019 - Het Belang van Limburg)

PELTKevin Pinxten liet het telefoonnummer van zijn bedrijf overzetten naar een nieuw adres. Dat zou makkelijker zijn, dacht hij. Maar de overzetting leidde bij Proximus tot een stopzetting, tot vier weken zonder telefoon, en tot een niet te overzien verlies. [naar artikel]


11. Nieuw-Zeelandse politie reageert geweldig op aandoenlijke noodoproep van jongetje (4) over zijn speelgoed (21/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

De politie van Nieuw-Zeeland is in actie gekomen na een uiterst schattige noodoproep. Een agent bezocht het huis van een vierjarig jongetje om te checken of zijn speelgoed inderdaad zo cool was als hij had beweerd. [naar artikel]


12. Noodnummers 112 en 101 werken voortaan met keuzemenu (10/02/2020 - Het Belang van Limburg)

Wie de 112 of 101 belt bij een noodgeval, krijgt vanaf dinsdag een keuzemenu te horen. Voor een ziekenwagen of de brandweer drukt u dan op 1, voor de politie op 2. [naar artikel]


13. Politie waarschuwt voor oplichting per telefoon (05/04/2019 - De Morgen)

De federale politie waarschuwt voor een oplichtersbende die via de telefoon bankgegevens probeert te ontfutselen. De oplichters doen zich voor als een werknemer van een bank, kredietkaartmaatschappij of internetprovider. [naar artikel]


14. Vandaal zet duizenden Proximus-klanten zonder internet, telefoon en televisie (19/11/2017 - Het Nieuwsblad)

In Henegouwen en Namen zitten duizenden Proximus-klanten zondagochtend zonder internet, telefoon en televisie na daden van vandalisme. Dat heeft een woordvoerder van het telecombedrijf bevestigd. [naar artikel]


15. Keuzemenu bij noodnummer: 'Hartaanval? Druk 2' (10/04/2019 - De Morgen)

Om valse bellers af te remmen, wil minister Jan Jambon (N-VA) het gebruik van een keuzemenu uittesten bij het noodnummer 112. 'Zullen mensen in grote paniek dat wel kunnen?', werpen spoedartsen op. [naar artikel]


16. Keuzemenu bij noodnummer 112 'kan mensenlevens kosten' (12/04/2019 - De Morgen)

'Een keuzemenu voor wie het noodnummer 112 belt, zal vooral voor problemen zorgen met gewone gsm's of smatphones', klinkt het bij de noodcentrales. 'Het intikken van keuzes vereist handelingen die je in een noodsituatie moeilijk kunt doen.' [naar artikel]


17. “Voor brandweer, kies 1": noodnummers 112 en 101 voortaan met keuzemenu (10/02/2020 - Het Laatste Nieuws)

Wie naar een van de noodnummers 112 en 101 belt, krijgt vanaf dinsdag eerst een keuzemenu te horen. Daar zal de beller moeten kiezen of hij belt... [naar artikel]


18. Grote storing bij Proximus: problemen met internet, digitale televisie en telefoon (08/01/2018 - VRT NWS)

Verschillende Proximus-klanten melden op sociale media problemen met hun internetverbinding, digitale tv en telefoonlijn. De storingen zouden zich over heel Vlaanderen verspreiden en ook de website van Proximus ligt plat. De eerste storingen werden gemeld rond iets voor 20 uur.  [naar artikel]


19. Grote storing zet Proximus-klanten zonder telefoon, tv en internet (08/01/2018 - Gazet van Antwerpen)

Er is een grote storing bij telecomoperator Proximus. Klanten uit heel Vlaanderen melden op sociale media problemen met televisie, internet én telefonie. Ook de website van Proximus doet het momenteel niet. [naar artikel]


20. Overheid werkt aan één noodnummer met keuzemenu (07/06/2019 - Het Belang van Limburg)

Riemst De overheid wil voor­taan nog maar één noodnummer promoten in plaats van de huidige 101, 112 en 1722. Mét keuzemenu: 1 voor brandweer of ambulance, 2 voor dringende politiehulp. [naar artikel]


21. Belg krijgt factuur van bijna 5.500 euro, Proximus waarschuwt klanten (16/04/2019 - De Standaard)

Een Waalse blogger heeft van Proximus een gigantische factuur gekregen voor internetgebruik via WiFi op een vlucht naar Dubai. Hij moet nu in totaal 5.463,17 euro betalen. De telecomoperator waarschuwt klanten. [naar artikel]


22. Zwaargewonde vrouw aangetroffen na noodoproep (28/01/2017 - Het Laatste Nieuws)

Hulpdiensten kregen deze ochtend rond 7 uur een noodoproep voor een woning aan de Oplintersesteenweg in Tienen. Bij aankomst troffen de [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!