De Lijn schrapt het proefproject met elektrische bussen in Gent, naar eigen zeggen omdat ze geen geschikte locatie voor laadinfrastructuur vindt. In Gent wordt met ongeloof gereageerd. ‘Ik vraag me echt af wat hier allemaal speelt.’ [naar artikel]
De Lijn schrapt het proefproject met elektrische bussen in Gent, naar eigen zeggen omdat ze geen geschikte locatie voor laadinfrastructuur vindt. In Gent wordt met ongeloof gereageerd. ‘Ik vraag me echt af wat hier allemaal speelt.’ [naar artikel]
Gents schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) wil dat De Lijn alsnog elektrische bussen inzet in Gent. De vervoersmaatschappij schrapt een proefproject omdat ze op het grondgebied geen locatie vond voor de nodige laadpalen. De zaak komt dinsdagavond aan bod op de Gentse gemeenteraad. [naar artikel]
De Lijn schrapt het proefproject met elektrische bussen in Gent, naar eigen zeggen omdat ze geen geschikte locatie voor laadinfrastructuur vindt. In Gent wordt met ongeloof gereageerd. ‘Ik vraag me echt af wat hier allemaal speelt.’ [naar artikel]
06:36 In Gent voert De Lijn een proefproject met elektrische bussen af omdat ze geen plaats vindt voor de laadpalen. [naar artikel]
De Lijn zal voorlopig geen elektrische bussen meer laten rijden in Gent. Dat komt volgens de vervoersmaatschappij omdat ze van de stad geen vergunning krijgt om laadpalen te installeren. De Lijn kondigde twee jaar geleden aan dat ze een 20-tal elektrische bussen op proef zou laten rijden in Gent, Leuven en Antwerpen. De eerste bussen zouden nog eind dit jaar ingezet worden, maar dus niet in Gent. [naar artikel]
De Lijn gaat in Antwerpen, Gent en Leuven elektrische bussen testen die worden opgeladen aan hun eindpunt. De raad van bestuur van de vervoermaatschappij heeft het licht op groen gezet voor drie keer twee bussen en de bijhorende oplaadinfrastructuur. De Lijn gaat nu op zoek naar mogelijke aanbieders. Als alles vlot verloopt, beginnen de bussen eind 2019 te rijden. [naar artikel]
De Lijn gaat zes volledig elektrische bussen en bijhorende oplaadinfrastructuur bestellen om te testen op trajecten in Gent, Antwerpen en Leuven. De raad van bestuur van de Vlaamse vervoersmaatschappij heeft daarvoor het licht op groen gezet, zo meldt De Lijn. [naar artikel]
Sinds vandaag rijden in Gent drie volledig elektrische bussen van De Lijn. Ze worden ingezet op lijn 6. Na een proefproject in Antwerpen en Leuven is Gent nu aan de beurt. Door de technologische vooruitgang hoeven de bussen in Gent niet tussentijds opgeladen te worden. [naar artikel]
De Lijn vindt geen plaats voor de laadinfrastructuur die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. Een proefproject wordt na twee jaar afgevoerd en de milieuvriendelijke bussen zullen ingezet worden in Leuven en Antwerpen. De Lijn zegt het jammer te vinden dat het Gentse stadsbestuur “niet meer gewicht in de schaal […] Het bericht De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen en schrapt elektrische bussen in Gent verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
VDL Bus Roeselare rijft een prestigieuze bestelling van zes volledig elektrische bussen voor De Lijn binnen. Na een klein proefproject in Brugge is het de eerste grote elektrische bestelling die De Lijn plaatst, zo meldt De Tijd vrijdag. De bussen, die vanaf eind volgend jaar in Antwerpen, Gent en Leuven zullen worden ingezet, kunnen 50 minuten rijden en snel opladen aan de begin- of eindhalte. [naar artikel]
De Lijn zal 400 elektrische bussen tegen 2025 aankopen. Na de bestelling van 200 e-bussen die De Lijn in december 2020 heeft aangekondigd, volgt er een bijkomende bestelling van minstens nog eens 200 elektrische bussen. [naar artikel]
23:16 De Belgische busconstructeurs VDL Bus Roeselare en Van Hool mogen 70 bussen aan De Lijn leveren. VDL bouwt de eerste zes elektrische bussen voor Antwerpen, Gent en Leuven. [naar artikel]
De Lijn gaat zes volledig elektrische bussen en bijhorende oplaadinfrastructuur bestellen om te testen op trajecten in Gent, Antwerpen en Leuven. De raad van bestuur van de Vlaamse vervoersmaatschappij heeft daarvoor het licht op groen gezet, zo meldt De Lijn. [naar artikel]
De Lijn blijft ergernis oproepen bij de politiek. In die mate zelfs dat er stemmen opgaan om in de nieuwe beheersovereenkomst met De Lijn striktere doelstellingen op te nemen. De aanleiding is een nieuwe discussie over een proefproject met elektrische bussen in Gent dat De Lijn plots heeft geschrapt. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn heeft meer dan 180 ‘groene’ bussen besteld, een record. Het gaat vooral om hybride bussen en enkele elektrische. Hoe herkent u zo’n nieuwe bus? “Ze is stiller en stoot minder uit”, zegt directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot. [naar artikel]
Meerderheidspartijen CD&V en Open Vld vinden de saga rond de elektrische bussen van De Lijn in Gent beschamend. Dat bleek bij een actualiteitsdebat... [naar artikel]
Er zijn nog drie leveranciers in de running voor de bestelling van zes volledig elektrische bussen van de Lijn, die tegen eind 2019 zouden moeten rijden in Antwerpen, Gent en Leuven. Het gaat om VDL Bus, dat een fabriek in Roeselare heeft, en de Scandinavische busbouwers Linkker (Finland) en Volvo Bus (Zweden). Van Hool uit Koningshooikt was geen kandidaat, zegt De Lijn. [naar artikel]
De Lijn heeft een aanbesteding voor 970 elektrische bussen deze zomer stopgezet, weet De Tijd. De vervoermaatschappij gaat die nu... The post De Lijn zet grote bestelling van bijna 1.000 elektrische bussen stop appeared first on Business AM. [naar artikel]
Om zijn vloot te vergroenen, bestelt De Lijn voor het eerst elektrische bussen bij BYD. De Chinese constructeur is koploper in elektrische wagens, en in het bijzonder in e-bussen. Toch klinkt er kritiek. “Vergroening kopen in China verzwakt ons land.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.