De Lijn zal voorlopig geen elektrische bussen meer laten rijden in Gent. Dat komt volgens de vervoersmaatschappij omdat ze van de stad geen vergunning krijgt om laadpalen te installeren. De Lijn kondigde twee jaar geleden aan dat ze een 20-tal elektrische bussen op proef zou laten rijden in Gent, Leuven en Antwerpen. De eerste bussen zouden nog eind dit jaar ingezet worden, maar dus niet in Gent. [naar artikel]
06:36 In Gent voert De Lijn een proefproject met elektrische bussen af omdat ze geen plaats vindt voor de laadpalen. [naar artikel]
De Lijn vindt geen plaats voor de laadinfrastructuur die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. Een proefproject wordt na twee jaar afgevoerd en de milieuvriendelijke bussen zullen ingezet worden in Leuven en Antwerpen. De Lijn zegt het jammer te vinden dat het Gentse stadsbestuur “niet meer gewicht in de schaal […] Het bericht De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen en schrapt elektrische bussen in Gent verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De openbare vervoersmaatschappij MIVB zal tegen 2024 zes nieuwe laadpalen installeren om elektrische gelede bussen mee op te laden. Die komen nabij Westland Shopping. Dankzij de laadpalen zal MIVB lijnen 46, 53 en 89 volledig kunnen uitbaten met elektrische bussen. [naar artikel]
De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. [naar artikel]
De Lijn schrapt het proefproject met elektrische bussen in Gent, naar eigen zeggen omdat ze geen geschikte locatie voor laadinfrastructuur vindt. In Gent wordt met ongeloof gereageerd. ‘Ik vraag me echt af wat hier allemaal speelt.’ [naar artikel]
De Lijn schrapt het proefproject met elektrische bussen in Gent, naar eigen zeggen omdat ze geen geschikte locatie voor laadinfrastructuur vindt. In Gent wordt met ongeloof gereageerd. ‘Ik vraag me echt af wat hier allemaal speelt.’ [naar artikel]
De Lijn schrapt het proefproject met elektrische bussen in Gent, naar eigen zeggen omdat ze geen geschikte locatie voor laadinfrastructuur vindt. In Gent wordt met ongeloof gereageerd. ‘Ik vraag me echt af wat hier allemaal speelt.’ [naar artikel]
De Lijn onderzoekt twee alternatieve locaties voor laadpalen in Gent. Dat meldt het kabinet van Vlaams minister Lydia Peeters (Open Vld). Vorige week werd duidelijk dat De Lijn een proefproject met elektrische bussen had stopgezet. Maar na overleg met directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn en het Gentse stadsbestuur wordt een nieuwe zoektocht gestart naar […] Het bericht De Lijn onderzoekt twee alternatieve locaties voor laadpalen in Gent verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
De elektrische revolutie heeft nu ook De Lijn bereikt. De stelplaats in Winterslag (Genk) krijgt als een van de eerste drie in Vlaanderen laadpalen. Eind dit jaar komen de eerste 20 elektrische bussen. [naar artikel]
Sinds vandaag rijden in Gent drie volledig elektrische bussen van De Lijn. Ze worden ingezet op lijn 6. Na een proefproject in Antwerpen en Leuven is Gent nu aan de beurt. Door de technologische vooruitgang hoeven de bussen in Gent niet tussentijds opgeladen te worden. [naar artikel]
De Lijn gaat in Antwerpen, Gent en Leuven elektrische bussen testen die worden opgeladen aan hun eindpunt. De raad van bestuur van de vervoermaatschappij heeft het licht op groen gezet voor drie keer twee bussen en de bijhorende oplaadinfrastructuur. De Lijn gaat nu op zoek naar mogelijke aanbieders. Als alles vlot verloopt, beginnen de bussen eind 2019 te rijden. [naar artikel]
De Brusselse openbaarvervoersmaatschappij MIVB lanceert op 1 juni de nieuwe lijn 33, die de Brusselse bovenstad met de benedenstad verbindt. Op die lijnen zullen de nieuwe elektrische bussen rijden die de MIVB onlangs aanschafte. Vandaag stelden de MIVB en Brussels mobiliteitsminister Pascal Smet het eerste exemplaar van deze midibussen voor. Deze bussen zijn iets kleiner […] Het bericht Vanaf 1 juni rijden nieuwe elektrische bussen op nieuwe MIVB-lijn verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Vlaamse regering wil de aankoop en het gebruik van elektrische auto’s aanmoedigen en investeert tegen 2020 in de plaatsing van 2.500 nieuw laadpalen. Dit jaar verschijnen de eerste 750 publieke laadpalen in het straatbeeld, ook in elke Kempense gemeente. Bert Vangenechten uit Rijkevorsel kocht twee jaar geleden een elektrische auto en zou geen gewone auto meer willen hebben. [naar artikel]
Vrachtwagenbouwers Daimler Truck, Traton (de vrachtwagendochter van Volkswagen) en Volvo gaan samen een Europees netwerk van minstens 1.700 laadpalen aanleggen voor elektrische vrachtwagens en bussen. [naar artikel]
Geen mens die het weet, maar wie in Gent een elektrische wagen op straat parkeert, hoeft geen parkeerticket te kopen. Open VLD-raadslid Christiaan Van Bignoot pleit voor stickers op alle laadpalen om automobilisten hierop attent te maken. Mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) ziet de wet liever aangepast. [naar artikel]
De brug langs de Nieuwevaart ligt al bijna tien jaar klaar, maar nu is de aanvraag voor de bouw van een nieuwe bus- en tramstelplaats dan toch ingediend. Gent moet hiermee meteen het grootste aantal elektrische bussen van heel Vlaanderen kunnen stallen. Lees hier welke plannen er op stapel staan. [naar artikel]
De Lijn gaat zes volledig elektrische bussen en bijhorende oplaadinfrastructuur bestellen om te testen op trajecten in Gent, Antwerpen en Leuven. [naar artikel]
In Gent mogen twaalf tot veertien bussen van De Lijn het stadscentrum niet meer in vanaf 2020. Ze zijn te vervuilend voor de lage-emissiezone die op 1 januari van kracht gaat. De Lijn heeft een uitzondering gevraagd, maar het stadsbestuur weigert die. “Ik kan aan de Gentenaars niet vragen om zich in orde te stellen”, […] Het bericht Twaalftal bussen van De Lijn mag Gent niet meer in vanaf 2020 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk “Charge.Brussels” zijn vandaag in Evere officieel ingehuldigd door de Brusselse ministers van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a) en van Leefmilieu Céline Fremault (cdH), Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS) en Erik Kemink, CEO van PitPoint. De concessie voor de plaatsing en uitbating van de laadpalen tot in […] Het bericht Eerste vier elektrische laadpalen van gewestelijk Brussels netwerk ingehuldigd verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het mobiele laadpalenbedrijf ‘Uze’ is hot in Antwerpen. Het concept? Een roze bolderkar die een batterij vervoert waarmee je elektrische auto’s kan opladen. Zo kan je op gelijk welke locatie je wagen opladen. Daarbovenop komt nog eens dat de mobiele laadpalen van ‘Uze’ snelladers zijn, iets wat vrij zeldzaam is bij gewone laadpalen. Voorlopig rukt ‘Uze’ enkel uit voor deelwagens, maar het plan is dat elke Antwerpenaar vanaf het najaar gebruik kan maken van het mobiele laadpalenplatform. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Koploper is Antwerpen dat 314 laadpalen moet plaatsen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.