Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

Twaalftal bussen van De Lijn mag Gent niet meer in vanaf 2020

20/11/2019 - 13:35
" In Gent mogen twaalf tot veertien bussen van De Lijn het stadscentrum niet meer in vanaf 2020. Ze zijn te vervuilend voor de lage-emissiezone die op 1 januari van kracht gaat. De Lijn heeft een uitzondering gevraagd, maar het stadsbestuur weigert die. “Ik kan aan de Gentenaars niet vragen om zich in orde te stellen”, […] Het bericht Twaalftal bussen van De Lijn mag Gent niet meer in vanaf 2020 verscheen eerst op Metro."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. De Lijn verkoopt 30 bussen: bieden kan vanaf 450 euro (11/02/2019 - VRT NWS)

De Lijn verkoopt vanaf vandaag dertig lijnbussen via een veilingwebsite. Het gaat om bussen die na veertien jaar en een half miljoen kilometer uit dienst genomen worden. Geïnteresseerden kunnen vanaf 450 euro al een bod uitbrengen. Maar de Lijn verwacht niet dat de bussen nog op de Vlaamse wegen te zien zullen zijn want de bussen zijn verouderd en voldoen niet meer aan de uitstootnormen. [naar artikel]


2. De Lijn vindt geen laadpalen voor elektrische bussen in Gent (19/11/2019 - VRT NWS)

De Lijn zal voorlopig geen elektrische bussen meer laten rijden in Gent. Dat komt volgens de vervoersmaatschappij omdat ze van de stad geen vergunning krijgt om laadpalen te installeren. De Lijn kondigde twee jaar geleden aan dat ze een 20-tal elektrische bussen op proef zou laten rijden in Gent, Leuven en Antwerpen. De eerste bussen zouden nog eind dit jaar ingezet worden, maar dus niet in Gent. [naar artikel]


3. De Lijn stuurt ‘vuile bussen’ naar landelijke gemeenten (19/01/2017 - Gazet van Antwerpen)

In de buurt van Mol, Westerlo en Heist-op-den-Berg gaan meer bussen rondrijden met een hogere uitstoot. Dat is een gevolg van de lage-emissiezone in Antwerpen. Vanaf 1 februari mag De Lijn de meest vervuilende bussen niet meer in de stad gebruiken. Dus worden ze geruild met modernere bussen uit het platteland. [naar artikel]


4. De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen en schrapt elektrische bussen in Gent (19/11/2019 - Metro)

De Lijn vindt geen plaats voor de laadinfrastructuur die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. Een proefproject wordt na twee jaar afgevoerd en de milieuvriendelijke bussen zullen ingezet worden in Leuven en Antwerpen. De Lijn zegt het jammer te vinden dat het Gentse stadsbestuur “niet meer gewicht in de schaal […] Het bericht De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen en schrapt elektrische bussen in Gent verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


5. De Lijn wil tegen 2020 af van cash geld (05/07/2017 - Knack)

De Lijn wil tegen 2019 of ten laatste 2020 al haar voertuigen uitrusten met terminals voor contactloos betalen. Vanaf dan zal cash niet meer aanvaard worden op de bussen en trams van de Vlaams vervoersmaatschappij. [naar artikel]


6. Eigenaar KAA Gent niet opgezet met beslissing van De Lijn: “Er moeten méér bussen naar ons stadion rijden, niet minder” (28/11/2023 - Het Belang van Limburg)

Sam Baro, de nieuwe eigenaar van KAA Gent, wil zo snel mogelijk een vergadering met De Lijn. De vervoersmaatschappij heeft beslist dat er vanaf 6 januari op wedstrijddagen geen bussen meer rijden naar het stadion en dat zint Baro niet. [naar artikel]


7. Deze zomer geen cash meer op bussen van De Lijn (24/12/2019 - Express)

Wie vanaf 1 juli zijn buskaartje met cash wil betalen, is eraan voor de moeite. Dat zal vanaf dan niet meer kunnen. U heeft het misschien al gezien maar de bussen en trams van De Lijn worden de laatste tijd allemaal uitgerust met toestellen waarmee u draadloos kan betalen. Dat past in de nieuwe strategie […] The post Deze zomer geen cash meer op bussen van De Lijn appeared first on Business AM. [naar artikel]


8. Minister Peeters wil massa LEZ-boetes voor De Lijn vermijden: “Liever investeren in e-bussen” (20/04/2023 - Het Belang van Limburg)

Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters wil er alles aan doen om te vermijden dat De Lijn vanaf 2026 massaal boetes moet betalen in de lage-emissiezones (LEZ) in Antwerpen en Gent. Vanaf dan dreigt De Lijn naar schatting 30 miljoen euro aan boetes te moeten betalen omdat Euro 6-bussen dan niet meer toegelaten zijn. [naar artikel]


9. De Lijn zet extra bussen in: dit verandert er voor u in Antwerpen (28/09/2018 - Gazet van Antwerpen)

De Lijn gaat extra bussen inzetten op heel wat lijnen in Vlaanderen, zodat het bedrijf in 2020 de vergelijking met de privésector kan doorstaan. Het aanbod op de drukste verbindingen in provincie Antwerpen, de Vlaamse Rand en regio Gent werd al uitgebreid sinds september: vanaf begin 2019 komt er ook extra aanbod in andere regio’s. [naar artikel]


10. Eerste drie volledig elektrische bussen rijden uit in Gent zonder tussentijds bijladen (01/03/2022 - VRT NWS)

Sinds vandaag rijden in Gent drie volledig elektrische bussen van De Lijn. Ze worden ingezet op lijn 6. Na een proefproject in Antwerpen en Leuven is Gent nu aan de beurt. Door de technologische vooruitgang hoeven de bussen in Gent niet tussentijds opgeladen te worden. [naar artikel]


11. Al vier incidenten op een week tijd op bussen van en naar Blaarmeersen, stad Gent plant groot overleg (23/05/2022 - VRT NWS)

De stad Gent plant morgen een overleg met De Lijn, NMBS, de spoorwegpolitie en de Gentse politie na aanhoudende incidenten op bussen van De Lijn, van en naar de Blaarmeersen in Gent. Ze willen bekijken of er extra maatregelen nodig zijn. Ook gisteren zijn er 2 gevallen van agressie gemeld, op 2 bussen van en naar recreatiedomein Blaarmeersen. Ook zaterdag en vorige week waren er al 2 incidenten op dezelfde lijn. De Lijn wil politietoezicht op de bussen. [naar artikel]


12. De Lijn gaat elektrische bussen testen in Antwerpen, Gent en Leuven (20/04/2017 - Het Nieuwsblad)

De Lijn gaat in Antwerpen, Gent en Leuven elektrische bussen testen die worden opgeladen aan hun eindpunt. De raad van bestuur van de vervoermaatschappij heeft het licht op groen gezet voor drie keer twee bussen en de bijhorende oplaadinfrastructuur. De Lijn gaat nu op zoek naar mogelijke aanbieders. Als alles vlot verloopt, beginnen de bussen eind 2019 te rijden. [naar artikel]


13. De Lijn belooft stadskernen emissievrij te bedienen met 400 elektrische bussen tegen 2025 (07/01/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Lijn zal 400 elektrische bussen tegen 2025 aankopen. Na de bestelling van 200 e-bussen die De Lijn in december 2020 heeft aangekondigd, volgt er een bijkomende bestelling van minstens nog eens 200 elektrische bussen. [naar artikel]


14. Opnieuw geen bussen en trams in Gent na 20 uur (03/01/2020 - Metro)

Op de laatste van vijf dagen staking door de socialistische vakbond bij De Lijn, is de hinder aanzienlijk. In een nieuwe update zegt de vervoersmaatschappij dat er na 20 uur opnieuw geen bussen en trams meer zullen rijden in Gent. De grootste hinder is er in de provincie Antwerpen, waar de hele dag nagenoeg geen […] Het bericht Opnieuw geen bussen en trams in Gent na 20 uur verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


15. De Lijn investeert in hybride bussen (25/10/2017 - VRT NWS)

Openbaar vervoersmaatschappij De Lijn investeert 130 miljoen euro in 145 nieuwe bussen en trams. De Lijn wil hierdoor zijn wagenpark moderniseren én milieuvriendelijker maken. Het gaat over een levering van 24 kusttrams en 121 bussen. Meer dan de helft van die bussen zijn hybride bussen.   [naar artikel]


16. Bussen van De Lijn stoppen aan Rogierplein, niet langer aan het Noordstation (06/05/2019 - VRT NWS)

De bussen van De Lijn rijden vanaf vandaag niet meer tot aan het Noordstation in Brussel. De chauffeurs willen er niet meer stoppen door aanhoudende problemen met de hygiëne en de veiligheid. [naar artikel]


17. De Lijn plaatst eerste grote bestelling elektrische bussen (25/05/2018 - Het Belang van Limburg)

VDL Bus Roeselare rijft een prestigieuze bestelling van zes volledig elektrische bussen voor De Lijn binnen. Na een klein proefproject in Brugge is het de eerste grote elektrische bestelling die De Lijn plaatst, zo meldt De Tijd vrijdag. De bussen, die vanaf eind volgend jaar in Antwerpen, Gent en Leuven zullen worden ingezet, kunnen 50 minuten rijden en snel opladen aan de begin- of eindhalte. [naar artikel]


18. De Lijn schrapt elektrische bussen in Gent, Watteeuw reageert verbaasd (19/11/2019 - De Standaard)

De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. [naar artikel]


19. Grote hinder bij De Lijn in heel Vlaanderen (17/05/2018 - De Standaard)

Door een staking rijden niet alle bussen van De Lijn vandaag. Bussen blijven binnen in Antwerpen, Gent, Limburg en Vlaams-Brabant. [naar artikel]


20. De Lijn lanceert proefproject met elektrische bussen in Gent, Antwerpen en Leuven (20/04/2017 - Het Belang van Limburg)

De Lijn gaat zes volledig elektrische bussen en bijhorende oplaadinfrastructuur bestellen om te testen op trajecten in Gent, Antwerpen en Leuven. De raad van bestuur van de Vlaamse vervoersmaatschappij heeft daarvoor het licht op groen gezet, zo meldt De Lijn. [naar artikel]


21. De Lijn bestelt bussen bij Chinese busbouwer BYD (04/01/2024 - Kanaal Z)

De Lijn bestelt 92 standaard elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD. Dat heeft de openbaarvervoermaatschappij donderdag aangekondigd. [naar artikel]


22. Brussel-Noord – Maandag vanaf 10.00 uur weer bussen De Lijn onder Brussel-Noord (19/05/2019 - Metro)

Als alles goed gaat, zullen de bussen van De Lijn maandag vanaf 10.00 uur weer reizigers laten in- en uitstappen onder het Brusselse Noordstation. Dat meldt de Vlaamse vervoersmaatschappij zondagavond. De Lijn besliste onlangs om niet meer halt te houden onder het Noordstation. De chauffeurs klaagden al maanden over onveilige en onhygiënische omstandigheden, gelinkt aan […] Het bericht Brussel-Noord – Maandag vanaf 10.00 uur weer bussen De Lijn onder Brussel-Noord verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


23. Bussen De Lijn stoppen opnieuw aan Noordstation, maar situatie lijkt niet verbeterd: veel afval, urinegeur en amper politie (30/11/2018 - Het Nieuwsblad)

De bussen van De Lijn vertrekken vanaf vrijdagochtend opnieuw vanaf het Brusselse Noordstation. De vervoersmaatschappij wilde er eerder niet meer stoppen omwille van de onveiligheid en het gebrek aan netheid. Intussen zijn afspraken gemaakt om dat te verhelpen, al staat de netheid nog niet op punt. “Dat alles in één klap ideaal is, kan helaas niet. Maar we volgen de situatie op de voet”, zegt woordvoerder Sonja Loos van De Lijn. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!