Meerderheidspartijen CD&V en Open Vld vinden de saga rond de elektrische bussen van De Lijn in Gent beschamend. Dat bleek bij een actualiteitsdebat... [naar artikel]
Meerderheidspartijen CD&V en Open Vld vinden de saga rond de elektrische bussen van De Lijn in Gent beschamend. Dat bleek vandaag bij een actualiteitsdebat in het Vlaams Parlement. “Samenwerking is cruciaal om schaamtelijke toestanden zoals we die vandaag kennen uit de wereld te helpen”, zei Robrecht Bothuyne van CD&V. N-VA zag grote problemen bij het […] Het bericht Vlaamse meerderheidspartijen vinden saga rond elektrische bussen in Gent beschamend verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. [naar artikel]
De Lijn gaat zes volledig elektrische bussen en bijhorende oplaadinfrastructuur bestellen om te testen op trajecten in Gent, Antwerpen en Leuven. De raad van bestuur van de Vlaamse vervoersmaatschappij heeft daarvoor het licht op groen gezet, zo meldt De Lijn. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn en stroomnetwerkbeheerder Fluvius gaan samenwerken om de omslag naar elektrische bussen mogelijk te maken. Volgens de doelstellingen van de Vlaamse regering moeten in 2035 alle bussen emissievrij rondrijden. Over 5 jaar moet dat al het geval zijn in de Vlaamse stadskernen. Om elektrische bussen op te laden, is er nieuwe infrastructuur nodig en daarvoor is zo'n samenwerking essentieel. [naar artikel]
De Lijn zal voorlopig geen elektrische bussen meer laten rijden in Gent. Dat komt volgens de vervoersmaatschappij omdat ze van de stad geen vergunning krijgt om laadpalen te installeren. De Lijn kondigde twee jaar geleden aan dat ze een 20-tal elektrische bussen op proef zou laten rijden in Gent, Leuven en Antwerpen. De eerste bussen zouden nog eind dit jaar ingezet worden, maar dus niet in Gent. [naar artikel]
De Lijn gaat zes volledig elektrische bussen en bijhorende oplaadinfrastructuur bestellen om te testen op trajecten in Gent, Antwerpen en Leuven. De raad van bestuur van de Vlaamse vervoersmaatschappij heeft daarvoor het licht op groen gezet, zo meldt De Lijn. [naar artikel]
VDL Bus Roeselare heeft een prestigieuze bestelling van zes volledig elektrische bussen voor De Lijn binnengereven. Na een klein proefproject in Brugge is het de eerste grote elektrische bestelling die De Lijn plaatst, zo meldt De Tijd. De bussen, die vanaf eind volgend jaar in Antwerpen, Gent en Leuven zullen worden ingezet, kunnen 50 minuten […] Het bericht De Lijn plaatst eerste grote elektrische busbestelling verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Lijn vindt geen plaats voor de laadinfrastructuur die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. Een proefproject wordt na twee jaar afgevoerd en de milieuvriendelijke bussen zullen ingezet worden in Leuven en Antwerpen. De Lijn zegt het jammer te vinden dat het Gentse stadsbestuur “niet meer gewicht in de schaal […] Het bericht De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen en schrapt elektrische bussen in Gent verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Lijn gaat in Antwerpen, Gent en Leuven elektrische bussen testen die worden opgeladen aan hun eindpunt. De raad van bestuur van de vervoermaatschappij heeft het licht op groen gezet voor drie keer twee bussen en de bijhorende oplaadinfrastructuur. De Lijn gaat nu op zoek naar mogelijke aanbieders. Als alles vlot verloopt, beginnen de bussen eind 2019 te rijden. [naar artikel]
17:56 De Vlaamse regering trekt jaarlijks 65 miljoen euro uit om De Lijn duurzamer te maken. De maatschappij heeft amper elektrische bussen in dienst, in tegenstelling tot sectorgenoten. Toch blijft De Lijn... [naar artikel]
Sinds vandaag rijden in Gent drie volledig elektrische bussen van De Lijn. Ze worden ingezet op lijn 6. Na een proefproject in Antwerpen en Leuven is Gent nu aan de beurt. Door de technologische vooruitgang hoeven de bussen in Gent niet tussentijds opgeladen te worden. [naar artikel]
De Lijn zal 400 elektrische bussen tegen 2025 aankopen. Na de bestelling van 200 e-bussen die De Lijn in december 2020 heeft aangekondigd, volgt er een bijkomende bestelling van minstens nog eens 200 elektrische bussen. [naar artikel]
De Lijn bestelt 92 standaard elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD. Dat heeft de Vlaamse vervoermaatschappij bekendgemaakt. Het is de eerste keer dat De Lijn grote elektrische bussen bij de Chinese constructeur bestelt. [naar artikel]
De Lijn blijft ergernis oproepen bij de politiek. In die mate zelfs dat er stemmen opgaan om in de nieuwe beheersovereenkomst met De Lijn striktere doelstellingen op te nemen. De aanleiding is een nieuwe discussie over een proefproject met elektrische bussen in Gent dat De Lijn plots heeft geschrapt. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft 60 elektrische bussen besteld bij Van Hool en VDL. Die aankoop maakt deel uit van het vergroeningsprogramma van De Lijn, met een emissievrije vloot en infrastructuur tegen 2035 als eindbestemming. De bestelling wordt eind 2022 geleverd en kost bijna 28 miljoen euro. [naar artikel]
Deze week zijn op de parking van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) in Edegem de werkzaamheden begonnen voor de aanleg van een laadlocatie voor elektrische bussen. Tegen april wil De Lijn in Antwerpen de eerste groene bussen laten rijden. In Leuven vinden nog dit najaar proefritten plaats, Gent is vanwege plaatsgebrek uit de boot gevallen. [naar artikel]
De Lijn bestelt 92 standaard elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD. Dat heeft de openbaarvervoermaatschappij donderdag aangekondigd. [naar artikel]
VDL Bus Roeselare rijft een prestigieuze bestelling van zes volledig elektrische bussen voor De Lijn binnen. Na een klein proefproject in Brugge is het de eerste grote elektrische bestelling die De Lijn plaatst, zo meldt De Tijd vrijdag. De bussen, die vanaf eind volgend jaar in Antwerpen, Gent en Leuven zullen worden ingezet, kunnen 50 minuten rijden en snel opladen aan de begin- of eindhalte. [naar artikel]
De Lijn schrapt het proefproject met elektrische bussen in Gent, naar eigen zeggen omdat ze geen geschikte locatie voor laadinfrastructuur vindt. In Gent wordt met ongeloof gereageerd. ‘Ik vraag me echt af wat hier allemaal speelt.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.