De Lijn zal 400 elektrische bussen tegen 2025 aankopen. Na de bestelling van 200 e-bussen die De Lijn in december 2020 heeft aangekondigd, volgt er een bijkomende bestelling van minstens nog eens 200 elektrische bussen. [naar artikel]
De Lijn bestelt 92 elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD. Dat heeft de openbaarvervoermaatschappij donderdag aangekondigd. De bestelling is goed voor een investering van ruim 43 miljoen euro. [naar artikel]
De Lijn bestelt 92 standaard elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD. Dat heeft de openbaarvervoermaatschappij donderdag aangekondigd. [naar artikel]
Mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) wil dat de busvloot van De Lijn een pak minder CO2 en fijn stof uitstoot. Daarom bestelt hij bijna 700 nieuwe bussen. Hoeveel elektrische, hybride- en waterstofbussen daar bij zijn, is voorlopig onduidelijk. Heel wat 'groene' bussen die al in het wagenpark zitten, presteerden tot nog toe ondermaats. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn heeft meer dan 180 ‘groene’ bussen besteld, een record. Het gaat vooral om hybride bussen en enkele elektrische. Hoe herkent u zo’n nieuwe bus? “Ze is stiller en stoot minder uit”, zegt directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot. [naar artikel]
Om zijn vloot te vergroenen, bestelt De Lijn voor het eerst elektrische bussen bij BYD. De Chinese constructeur is koploper in elektrische wagens, en in het bijzonder in e-bussen. Toch klinkt er kritiek. “Vergroening kopen in China verzwakt ons land.” [naar artikel]
De Lijn heeft een aanbesteding voor 970 elektrische bussen deze zomer stopgezet, weet De Tijd. De vervoermaatschappij gaat die nu... The post De Lijn zet grote bestelling van bijna 1.000 elektrische bussen stop appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Lijn zal voorlopig geen elektrische bussen meer laten rijden in Gent. Dat komt volgens de vervoersmaatschappij omdat ze van de stad geen vergunning krijgt om laadpalen te installeren. De Lijn kondigde twee jaar geleden aan dat ze een 20-tal elektrische bussen op proef zou laten rijden in Gent, Leuven en Antwerpen. De eerste bussen zouden nog eind dit jaar ingezet worden, maar dus niet in Gent. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn en stroomnetwerkbeheerder Fluvius gaan samenwerken om de omslag naar elektrische bussen mogelijk te maken. Volgens de doelstellingen van de Vlaamse regering moeten in 2035 alle bussen emissievrij rondrijden. Over 5 jaar moet dat al het geval zijn in de Vlaamse stadskernen. Om elektrische bussen op te laden, is er nieuwe infrastructuur nodig en daarvoor is zo'n samenwerking essentieel. [naar artikel]
Vanochtend zijn in Leuven de eerste elektrische bussen van De Lijn voorgesteld door Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters. Vanaf deze maand rijden er in Leuven zes volledig elektrische bussen op het traject van lijn 2, Kessel-Lo – Heverlee. [naar artikel]
19:48 De Lijn wil tegen 2025 400 elektrische bussen kopen, minder dan de helft van wat eerst gepland was. [naar artikel]
De Lijn bestelt 92 standaard elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD. Dat heeft de Vlaamse vervoermaatschappij bekendgemaakt. Het is de eerste keer dat De Lijn grote elektrische bussen bij de Chinese constructeur bestelt. [naar artikel]
17:56 De Vlaamse regering trekt jaarlijks 65 miljoen euro uit om De Lijn duurzamer te maken. De maatschappij heeft amper elektrische bussen in dienst, in tegenstelling tot sectorgenoten. Toch blijft De Lijn... [naar artikel]
De Lijn heeft 92 standaard elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD besteld. Dat heeft de openbaarvervoermaatschappij aangekondigd. [naar artikel]
VDL Bus Roeselare rijft een prestigieuze bestelling van zes volledig elektrische bussen voor De Lijn binnen. Na een klein proefproject in Brugge is het de eerste grote elektrische bestelling die De Lijn plaatst, zo meldt De Tijd vrijdag. De bussen, die vanaf eind volgend jaar in Antwerpen, Gent en Leuven zullen worden ingezet, kunnen 50 minuten rijden en snel opladen aan de begin- of eindhalte. [naar artikel]
04:30 De Lijn heeft de aanbesteding voor 970 elektrische bussen deze zomer stopgezet om ze binnenkort opnieuw uit te schrijven. De cruciale vraag blijft hoe Vlaanderen die factuur van meer dan een miljard e... [naar artikel]
De Lijn gaat in Antwerpen, Gent en Leuven elektrische bussen testen die worden opgeladen aan hun eindpunt. De raad van bestuur van de vervoermaatschappij heeft het licht op groen gezet voor drie keer twee bussen en de bijhorende oplaadinfrastructuur. De Lijn gaat nu op zoek naar mogelijke aanbieders. Als alles vlot verloopt, beginnen de bussen eind 2019 te rijden. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft 60 elektrische bussen besteld bij Van Hool en VDL. Die aankoop maakt deel uit van het vergroeningsprogramma van De Lijn, met een emissievrije vloot en infrastructuur tegen 2035 als eindbestemming. De bestelling wordt eind 2022 geleverd en kost bijna 28 miljoen euro. [naar artikel]
04:00 De Lijn zal haar nieuwe elektrische bussen pas in 2027 - twee jaar later dan gepland - de weg op kunnen sturen. Maar Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) pikt de vertraging van het ... [naar artikel]
De Lijn gaat zes volledig elektrische bussen en bijhorende oplaadinfrastructuur bestellen om te testen op trajecten in Gent, Antwerpen en Leuven. De raad van bestuur van de Vlaamse vervoersmaatschappij heeft daarvoor het licht op groen gezet, zo meldt De Lijn. [naar artikel]
VDL Bus Roeselare rijft een prestigieuze bestelling van zes volledig elektrische bussen voor De Lijn binnen. Na een klein proefproject in Brugge is... [naar artikel]
De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. [naar artikel]
De Lijn blijft ergernis oproepen bij de politiek. In die mate zelfs dat er stemmen opgaan om in de nieuwe beheersovereenkomst met De Lijn striktere doelstellingen op te nemen. De aanleiding is een nieuwe discussie over een proefproject met elektrische bussen in Gent dat De Lijn plots heeft geschrapt. [naar artikel]
23:16 De Belgische busconstructeurs VDL Bus Roeselare en Van Hool mogen 70 bussen aan De Lijn leveren. VDL bouwt de eerste zes elektrische bussen voor Antwerpen, Gent en Leuven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.