Als het van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) afhangt, springen we tegen 2040 voor meer dan 30 procent van onze verplaatsingen op de fiets. ‘Zolang ambities niet concreet worden gemaakt, zullen moordstrookjes blijven bestaan’, zegt Wies Callens van de Fietsersbond. [naar artikel]
Als het van de Vlaamse regering afhangt dan mag de bebouwde ruimte in Vlaanderen vanaf 2040 niet meer uitbreiden. De betonmolen blijkt vooral tussen 1985 en 2000 duchtig te hebben gedraaid en doet dat nog steeds. De vraag is dan ook of er tegen 2040 überhaupt nog open ruimte zal overblijven. [naar artikel]
Hoe moet Limburg er over 20 jaar uitzien? Met het Ruimtepact 2040 trekt de provincie de grenzen. Zo is er tegen 2030 nood aan 26.500 nieuwe woningen en kan 466 ha industriegebied open ruimte worden. [naar artikel]
Tegen 2040 moeten Vlamingen meer dan 30 procent van de verplaatsingen met de fiets afleggen. Dat staat in het nieuwe fietsbeleidsplan dat Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) dinsdag voorstelt. Peeters wil daarvoor een jaarlijks investeringsritme van minstens 300 miljoen euro aanhouden. [naar artikel]
Tegen 2040 moeten Vlamingen meer dan 30 procent van de verplaatsingen met de fiets afleggen. Dat staat in het nieuwe fietsbeleidsplan dat Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) dinsdag voorstelt. Peeters wil daarvoor een jaarlijks investeringsritme van minstens 300 miljoen euro aanhouden. [naar artikel]
Wordt Koning Auto dit voorjaar verdreven door Koningin Fiets? In onze provincie neemt een op de twee de fiets naar het werk. De gouden regel voor ex-wielerprof Ludo Dierckxsens (56) uit Geel: “Je fiets moet in orde zijn, voor welk gebruik dan ook.” Hoe je je stalen ros uit zijn winterslaap haalt, toont hij in zeven stappen. [naar artikel]
Als het van de Europese Commissie afhangt, dringt de Europese Unie haar uitstoot van broeikasgassen tegen 2040 terug met 90 procent, ten opzichte van 1990. Concrete wetgeving om dat doel te bereiken, zal pas na de verkiezingen, en dus in de volgende legislatuur, worden voorgesteld. [naar artikel]
Tegen 2040 moeten Vlamingen meer dan 30 procent van de verplaatsingen met de fiets afleggen. Dat staat in het nieuwe fietsbeleidsplan dat Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) dinsdag voorstelt. Peeters wil daarvoor een jaarlijks investeringsritme van minstens 300 miljoen euro aanhouden. [naar artikel]
Bijna de helft van de werknemers in de provincie Antwerpen gebruikt voor minstens een deel van hun woon-werkverplaatsingen de fiets. Eén op de vijf gebruikt uitsluitend de fiets om naar het werk te rijden en er is een sterke stijging in de combinatie auto-fiets. In geen enkele andere provincie in ons land is de fiets zo populair voor woon-werkverkeer. [naar artikel]
Fietsenwinkelketen Wildiers, die vier vestigingen heeft in de provincie Antwerpen, pakt uit met een opmerkelijke actie: de keten biedt klanten de mogelijkheid om hun auto in te ruilen voor een fiets van minstens 2.000 euro. Als de wagen meer waard is dan de fiets, krijgt de klant er dus geld bij. [naar artikel]
Tegen 2040 zal het goederenverkeer met een kwart stijgen. Dat heeft het Federaal Planbureau berekend en staat vandaag in De Tijd. De auto blijft ook veruit het populairste vervoermiddel. Maar meer auto's en meer vrachtwagens betekenen ook meer files. Gemiddeld zullen we zo'n 2% minder snel kunnen rijden, maar in Antwerpen kan dat oplopen tot zo'n 13% . [naar artikel]
Niet de auto, maar de fiets moet de koning van de weg worden. Onderzoek een slimme kilometerheffing voor auto’s. Laat De Lijn alleen nog schone bussen kopen. Maak een afbouwscenario voor verwarmingsketels op steenkool en stookolie en het ontmoedig verwarming op aardgas. Zorg dat het ruimtebeslag voor bouwprojecten afneemt. Deze aanbevelingen voor de Vlaamse regering staan in de resolutie die het Vlaams Parlement woensdagavond heeft goedgekeurd. [naar artikel]
De lokale afdeling van de Fietsersbond in Asse heeft een volstrekt onwetenschappelijke wedstrijd georganiseerd: de fiets, de auto en het openbaar vervoer namen het vier keer tegen elkaar op. Met een afgetekende overwinning van de fiets als gevolg. Als de motor niet meedoet. [naar artikel]
U hebt een bedrijfswagen voor de deur, maar ziet een autorit naar het werk in de file vandaag niet zitten. Dus u neemt een keer de fiets? U bent niet alleen. Payrollbedrijf Acerta merkte dat bij zijn klanten maar liefst een kwart van de werknemers de auto met de fiets afwisselt. Tegelijk stijgt het aantal bedrijfswagens opnieuw. [naar artikel]
Vanaf 2040 zullen de Britten in eigen land geen nieuwe auto's meer kunnen kopen die rijden op benzine of diesel. Dat heeft minister van Milieu Michael Gove aangekondigd. Hij hoopt dat die auto's tegen 2050 van de Britse wegen zullen verdwijnen. [naar artikel]
Tegen 2040 komen er in Limburg ruim 41.000 huishoudens bij. Met dat perspectief in het achterhoofd gaat de provincie de gemeenten ondersteunen in hun woonbeleid. “We willen de kernen versterken in plaats van bijkomende ruimte aan te snijden.” [naar artikel]
Bent u ermee akkoord hoe Limburg er volgens het provinciebestuur tegen 2040 moet uitzien? Van 17 februari tot 17 mei loopt het openbaar onderzoek naar dat ‘Ruimtepact 2040’ en kan u opmerkingen of bezwaren indienen. [naar artikel]
De provincie Vlaams-Brabant heeft een klimaatactieprogramma voor 2020-2025 uitgewerkt dat kadert in de ambitie om tegen 2040 de CO2-uitstoot met minstens 80 procent te verminderen in vergelijking met 2011. De vermindering zal jaarlijks worden gemonitored teneinde indien nodig de doelstellingen en acties bij te sturen. [naar artikel]
De helft van alle woon-werkverplaatsingen in de provincie Antwerpen vond vorig jaar plaats met de fiets, of met de fiets in combinatie met een ander vervoersmiddel. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta. In geen enkele andere provincie fietsen ze vaker naar het werk. [naar artikel]
Het dilemma waar iedereen wel eens mee worstelt: ga ik met de auto naar het werk, of neem ik de fiets? Ik neem de fiets, want dat is beter voor het milieu en ik doe aan lichaamsbeweging. Of toch maar met de auto, want dat is sneller en ik kom niet bezweet aan op het werk. Het Duitse Twike denkt een eind te kunnen maken aan al die keuzestress en brengt binnenkort een nieuwe versie uit van zijn voertuigje, de Twike: een combinatie tussen een elektrische auto en een fiets. [naar artikel]
Het aantal geboortes zal, volgens de prognoses, de komende jaren blijven dalen in Limburg. Toch gaan we als provincie nog enkele jaren groeien, de piek wordt verwacht in 2040 wanneer we met 899.662 Limburgers zullen zijn. [naar artikel]
08:06 De Europese Commissie eist dat de vrachtwagenbouwers de CO2-uitstoot van hun trucks tegen 2040 met 90 procent reduceren. [naar artikel]
Ruimtepact 2040: Met het nieuwe Beleidsplan Ruimte voor Limburg toont de provincie haar ambitie voor een duurzame ruimtelijke ontwikkeling van Limburg richting 2040. “De provincie wil de troeven van Limburg versterken en uitspelen. Maar ze kijken niet over de gemeentegrenzen heen. In Herstappe hebben we niet veel om te veranderen. Er is geen industriezone dus die kan niet uitgebreid worden”, zegt burgemeester Marlutje. [naar artikel]
Als het van de sector afhangt, krijgt iedere fiets een Velo-Pass. De registratie moet helpen in de strijd tegen diefstal. [naar artikel]
De Amerikaanse dranken- en voedingsgroep PepsiCo wil de netto-uitstoot van broeikasgassen in zijn toeleveringsketen tegen 2040 terugbrengen tot nul. Dat meldt het bedrijf vandaag in een persbericht. De maker van onder meer Doritos en Tropicana heeft aangekondigd dat het in eerste instantie de uitstoot van broeikasgassen met 75 procent wil verminderen tegen 2030, en met […] The post PepsiCo mikt op nuluitstoot tegen 2040 appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.