Alphabet zal binnen de komende twee jaar de software achter cookies herdenken. Dat is een courante trackingmethode voor adverteerders. Adverteerders zullen op Chrome niet langer cookies kunnen planten op websites die zij niet onderhouden. Dat zegt Alphabet, het moederbedrijf van Google en Chrome, op zijn bedrijfsblog. Het nieuwe beleid wordt binnen de twee jaar uitgerold. […] The post Google neemt cookies van adverteerders af appeared first on Business AM. [naar artikel]
Binnenkort zal Alphabet, het moederbedrijf van Google, van zijn adverteerders een identiteit en nationaliteit vragen. De nieuwe regel is een... The post Google wil identiteit van alle adverteerders verifiëren appeared first on Business AM. [naar artikel]
YouTube en Google krijgen steeds meer kritiek van adverteerders die niet willen dat hun reclame bij racistische berichten en haatvideo's staat. In het Verenigd Koninkrijk stoppen de overheid en bedrijven als McDonald's en Audi met hun campagnes via Google. [naar artikel]
Google heeft adverteerders en uitgevers jarenlang misleid bij de veilingen voor zijn advertenties. Dat staat in een aanklacht van meer dan tien Amerikaanse staten, die vrijdag helemaal openbaar is geworden. De zaak speelt al sinds eind 2020. [naar artikel]
Facebook verplicht adverteerders voortaan bekend te maken of ze politieke boodschappen verspreiden. Dit kadert in het onderzoek naar politieke... [naar artikel]
Meta gaat van adverteerders eisen dat ze bekendmaken wanneer advertenties over politieke kwesties met behulp van kunstmatige intelligentie (AI) gemaakt zijn. Het moederbedrijf van Facebook, Instagram en WhatsApp wil zo de verspreiding van nepnieuws voorkomen. The post Meta eist van adverteerders voortaan openheid over gebruik AI appeared first on DataNews. [naar artikel]
Google heeft zijn adverteerders ervan op de hoogte gebracht dat het platform vanaf morgen alle politieke advertenties verbiedt, alsook advertenties die verband houden met de bestorming van het Capitool. De beslissing komt er “als gevolg van de ongeziene gebeurtenissen van de voorbije week en in aanloop naar de aankomende presidentiële inauguratie”, deelt de techreus mee in een e-mail waarover de Amerikaanse nieuwswebsite Axios bericht. [naar artikel]
Google zet een revolutionaire stap in online privacy door het gebruik van cookies in zijn Chrome-browser te beperken. Een verandering met potentieel enorme impact op de digitale advertentiewereld. In het nieuws: Vanaf 4 januari begint Google met een beperkte test waarbij het gebruik van cookies wordt ingeperkt. In een eerste instantie gaat het om 1% […] [naar artikel]
Google gaat het blokkeren van zogenoemde 'tracking cookies' uitstellen tot uiterlijk eind 2023. Eerder was het de bedoeling dat dit begin 2022 zou gebeuren. Google heeft kritiek gekregen van toezichthouders en adverteerders op deze plannen omdat andere bedrijven het moeilijker zouden kunnen krijgen om te concurreren met Google op de markt voor online-advertenties. Google is zelf een grote speler op het gebied van reclames. [naar artikel]
De Duitse concurrentiewaakhond gaat de Amerikaanse internetgigant Alphabet en dochterbedrijf Google strenger controleren. De directeur van de Bundeskartellamt Andreas Mundt, kondigde woensdag aan dat Google een “belangrijk marktoverschrijdend belang” heeft, wat een impact heeft op de concurrentie. Daardoor zal de internetgigant nu onderworpen worden aan een uitgebreide misbruikcontrole door de concurrentieautoriteiten. [naar artikel]
15:51 De internetgigant Google wordt ervan beschuldigd dat hij stiekem persoonlijke data van miljoenen surfers doorgeeft zonder hun toestemming, via een ingenieus systeem van geheime webpagina’s. [naar artikel]
Google gaat maatregelen nemen tegen adverteerders en publicisten die nepnieuws, samenzweringstheorieën en andere verkeerde informatie proberen te... [naar artikel]
Het moederbedrijf van Facebook en Instagram, Meta, zal dit jaar beginnen met het openbaar maken van details over hoe adverteerders zich richten op de gebruikers van beide platformen. De aankondiging van het bedrijf volgt op jaren van kritiek dat sociale media te veel informatie achterhouden over hoe politieke adverteerders deze platformen gebruiken om groepen mensen […] [naar artikel]
Wanneer de stembussen in de Verenigde Staten volgende week sluiten, zal Google alle politieke advertenties op zijn platform weghalen, gezien... The post Google en Facebook bannen politieke reclame nà de presidentsverkiezingen appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Europese Commissie wil strenger gaan optreden tegen grote internetplatforms zoals Google, Twitter en Facebook na nieuwe desinformatiecampagnes... [naar artikel]
Google wordt er in de Verenigde Staten van beschuldigd innovatie van andere bedrijven te hebben gedwarsboomd door een deal met Facebook. Door de overeenkomst lukte het Google om zijn dominante positie op het gebied van onlineadvertenties te behouden terwijl andere adverteerders aan de zijlijn werden gehouden, klagen twee gedupeerde bedrijven in een door hen aangespannen rechtszaak. [naar artikel]
Google gaat maatregelen nemen tegen adverteerders en publicisten die nepnieuws, samenzweringstheorieën en andere verkeerde informatie proberen te... [naar artikel]
Mails meelezen, bijhouden welke filmpjes we op YouTube bekijken en informatie doorsturen naar adverteerders. Google maakt er zich 'schuldig' aan [naar artikel]
Staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld) ‘pikt het niet’ dat internetgigant Google meeleest in onze mails, bijhoudt wat we bekijken op YouTube en die informatie doorverkoopt aan adverteerders. De Backer reageert daarmee op het aangepaste privacybeleid van Google. [naar artikel]
22:27 Alphabet, het moederbedrijf van Google, heeft vorig jaar 30,7 miljard dollar nettowinst geboekt. Met dank ook aan de adverteerders. De marge daalde wel. [naar artikel]
De Europese Commissie wil strenger gaan optreden tegen grote internetplatforms zoals Google, Twitter en Facebook na nieuwe desinformatiecampagnes en manipulatiepogingen tijdens recente verkiezingen op het continent. [naar artikel]
Het Amerikaanse technologiebedrijf Google verkoopt vanaf 2022 geen op de persoon gerichte advertenties meer. Waarom? Wat komt daarvoor in de plaats? En hoe weten die adverteerders eigenlijk dat je een regenjas zocht? [naar artikel]
De publieke opinie lust de politieke benoemingen al lang niet meer. Dat mag niet verbazen. Hoe strenger de politiek wordt voor de burger, hoe strenger diezelfde burger op haar beurt wordt voor de politiek. Postjes verdelen om welke reden dan ook, wordt vandaag bijzonder kritisch bekeken. Want waarom zou daar niet gelden: de beste man/vrouw op de beste plaats? De politieke verdeling van drie gouverneursposten in Vlaanderen - waaronder de aanstelling van Jos Lantmeeters (N-VA) in Limburg- wordt dan ook met gemengde gevoelens onthaald. En dat heeft niets te maken met de personen zelf, uiteraard. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.