Samen met Vlaanderen een afgeslankte versie van de kilometerheffing invoeren, waarbij het platteland wordt gespaard. Dat ultiem voorstel lanceert Brussels mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen) vrijdag in De Morgen. Vlaams minister Lydia Peeters (Open VLD) zegt dat ze bereid is om te luisteren. [naar artikel]
Samen met Vlaanderen een afgeslankte versie van de kilometerheffing invoeren, waarbij het platteland wordt gespaard. Dat ultiem voorstel lanceert Brussels mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen) vrijdag in De Morgen. Vlaams minister Lydia Peeters (Open VLD) zegt dat ze bereid is om te luisteren. [naar artikel]
Samen met Vlaanderen een afgeslankte versie van de kilometerheffing invoeren, waarbij het platteland wordt gespaard. Dat ultiem voorstel lanceert Brussels mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen) in De Morgen. Vlaams minister Lydia Peeters (Open Vld) zegt dat ze bereid is om te luisteren. “Ik hoor dat minister Peeters geen kilometerheffing wil omdat mensen geen alternatieven […] Het bericht Ultiem plan van Hoofdstedelijk Gewest moet Vlaanderen verleiden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Samen met Vlaanderen een afgeslankte versie van de kilometerheffing invoeren, waarbij het platteland wordt gespaard. Dat ultiem voorstel lanceert... [naar artikel]
Samen met Vlaanderen een afgeslankte versie van de kilometerheffing invoeren, waarbij het platteland wordt gespaard. Dat ultiem voorstel lanceert Brussels mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen). ‘Ik ben bereid te luisteren’, reageert Vlaams minister Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
In Brussel een afgeslankte versie van de kilometerheffing invoeren, waarbij automobilisten die geen alternatief hebben gespaard blijven. Dat voorstel lanceert Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) in de krant De Morgen. De minister wil dit alleen doen als heel België, en dus ook Vlaanderen, meestapt in het systeem. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) is bereid om te luisteren, “maar een kilometerheffing is voorlopig niet aan de orde". [naar artikel]
Het Brussels gewest was en is steeds bereid te luisteren over het dossier van het nationaal stadion. Het heeft de voorbije vijf jaar tevergeefs gewacht op het federale niveau. De piste die vicepremier Didier Reynders vandaag naar voren schuift, is voorlopig enkel die van een minister uit de MR-N-VA-regering en is niet concreet. Dat stelt […] Het bericht Brussels gewest steeds bereid te luisteren, zegt Vervoort verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Brussel gaat door met de kilometerheffing, of Vlaanderen nu wil of niet. ‘We kunnen niet nog eens vijf jaar aanmodderen’, zegt Brussels mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen). Al doet ze met een ‘kilometerheffing light’ wel een toegeving. [naar artikel]
Samen met Vlaanderen een afgeslankte versie van de kilometerheffing invoeren, waarbij het platteland wordt gespaard. Dat ultiem voorstel lanceert... [naar artikel]
Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) breekt een lans voor een Brusselse stadstol voor alle automobilisten. Ze is niet bereid om te wachten op Vlaanderen om die kilometerheffing in te voeren. 'Voorbarig', zegt coalitiepartner Open VLD nu. [naar artikel]
Wie Brussel met de wagen binnenrijdt, moet daar straks voor betalen, ook de Vlaamse pendelaars. Het Brussels Gewest voert nog deze legislatuur een variant in op de omstreden kilometerheffing. Mobiliteitsexperte Cathy Macharis (VUB) vindt het een goed idee. ‘Eigenlijk zou Vlaanderen dit ook moeten invoeren.’ [naar artikel]
08:29 De Brusselse mobiliteisminister lanceert een voorstel om samen met Vlaanderen een afgeslankte versie van de kilometerheffing in te voeren. [naar artikel]
Brussels minister-president Rudi Vervoort is niet van plan om het werkschema voor het project SmartMove in vraag te stellen. SmartMove voorziet de invoering van een slimme kilometerheffing na overleg met een aantal actoren en de andere regeringen. "Ik staat borg voor het regeerakkoord en het is in die context dat ik mijn functie als minister-president uitoefen", zei Vervoort vanmiddag tijdens het vragenuurtje in het Brussels Parlement. [naar artikel]
Wie Brussel binnenrijdt moet over afzienbare tijd een kilometerheffing betalen. Dat heeft de Brusselse regering aangekondigd op een persconferentie. De nieuwe heffing past binnen een hervorming van de Brusselse verkeersfiscaliteit en heet SmartMove. De Brusselse regering heeft het plan al goedgekeurd en wil nu met de andere gewesten overleggen. [naar artikel]
Brussel laat zich niet in een hoek duwen na de kritiek vanuit Vlaanderen en Wallonië op het voorstel om vanaf 2022 een slimme kilometerheffing in te voeren. Voor Vlaams minister van Financiën Mathias Diependaele (N-VA) gaat het om een pure belastingmaatregel. Brussels staatssecretaris Pascal Smet (SP.A-One.Brussels) ontkent dat en zegt dat over het Brusselse voorstel kan worden gepraat. In "Terzake" roept hij Diependaele op om de "onrechtvaardige verkeersbelasting" in Vlaanderen af te schaffen en die ook door een slimme kilometerheffing te vervangen. [naar artikel]
Minder files, een stevige economische bonus en een meer leefbare stad. Dat wil het Brussels gewest bereiken met SmartMove, zijn slimme kilometerheffing. Maar wat betekent dit nu concreet voor mijn portefeuille? Wat betekent dit voor de pendelaar uit Vlaanderen? Moet ik als Brusselaar extra betalen? En wat als ik één dag per jaar naar Brussel wil? Wij leggen het voor u uit aan de hand van enkele vragen en simulaties. [naar artikel]
Minder files, een stevige economische bonus en een meer leefbare stad. Dat wil het Brussels gewest bereiken met SmartMove, zijn slimme kilometerheffing. Maar wat betekent dit nu concreet voor mijn portefeuille? Wat betekent dit voor de pendelaar uit Vlaanderen? Moet ik als Brusselaar extra betalen? En wat als ik één dag per jaar naar Brussel wil? Wij leggen het voor u uit aan de hand van enkele vragen en simulaties. [naar artikel]
Na maandenlang geheim topoverleg over het geplande winkelcomplex Uplace ligt een ultiem plan op tafel om het project van de ondergang te redden. Dat bericht De Tijd vrijdag. [naar artikel]
De piloten bij Brussels Airlines brengen de komende dagen hun stem uit over een ultiem voorstel van de directie inzake lonen en pensioenen. Als het... [naar artikel]
Wie Brussel binnenrijdt, zal nog deze legislatuur een stadstol betalen. Toch als het van Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) afhangt, want zij wil niet eindeloos wachten op een gemeenschappelijke kilometerheffing met Vlaanderen. Al lijkt het er sterk op dat Van den Brandt solo slim speelt, want coalitiepartner Open VLD staat meteen stevig op de rem. [naar artikel]
Vanaf zaterdag 1 juli 2023 gelden in Vlaanderen, Brussel en Wallonië nieuwe tarieven voor de kilometerheffing. In Vlaanderen en Brussel gaat het om een indexaanpassing. In Wallonië werden de tarieven op 1 januari geïndexeerd, maar wordt de kilometerheffing aangepast op 1 juli. Dat meldt Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. Er komen op 1 juli geen betalende tolwegen bij in de drie gewesten. [naar artikel]
De slimme kilometerheffing die het Brussels gewest wil doorvoeren, komt er volgens PS-voorzitter Paul Magnette niet voor 2024. Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS) is het daar niet mee eens. [naar artikel]
De kilometerheffing die de Vlaamse regering vanaf 2024 of 2025 wil invoeren, moet op alle wegen in Vlaanderen betaald worden. Een cruciale... [naar artikel]
Na maandenlang geheim topoverleg over het geplande winkelcomplex Uplace ligt een ultiem plan op tafel om het project van de ondergang te redden. Dat bericht De Tijd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.