Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]
Lees dit artikel: Geen politiek, religie of gezondheid meer in gepersonaliseerde Facebook-reclame Gebruikers van de socialenetwerksites Facebook en Instagram zullen geen gepersonaliseerde reclame meer krijgen over bepaalde gevoelige onderwerpen, zoals seksuele geaardheid en politieke voorkeuren. Dat bericht persbureau Belga. Het gaat om een grote verandering in het advertentiebeleid van Meta – de nieuwe naam van Facebook Inc. “We willen beter beantwoorden aan de veranderende verwachtingen van de […] Lees dit artikel: Geen politiek, religie of gezondheid meer in gepersonaliseerde Facebook-reclame [naar artikel]
Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, riskeert een verbod in de Europese Gemeenschap op het gebruik van persoonlijke gegevens voor gerichte advertenties. Zulke gepersonaliseerde advertenties zijn in strijd met de Europese privacyregels. Dat heeft de Europese privacytoezichthouder beslist. [naar artikel]
Klanten van Proximus kunnen binnenkort gepersonaliseerde reclame te zien krijgen op enkele Franstalige tv-zenders. De telecomoperator heeft daarover een akkoord gesloten met reclameregie RMB (Régie Média Belge), die onder meer reclame verkoopt voor de openbare omroep RTBF en de commerciële zender AB3. Proximus hoopt het aanbond snel uit te breiden naar het hele land. [naar artikel]
In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]
Meta lanceert vanaf volgende maand betalende abonnementen voor reclame-vrije versies van Instagram en Facebook. Abonnees zullen geen advertenties meer zien op de platformen, en hun gegevens zullen ook niet gebruikt worden voor gepersonaliseerde advertenties. Meta start met de abonnementen om naar eigen zeggen te voldoen aan de regels van de Europese Unie. [naar artikel]
17:49 Wie via Proximus televisie kijkt, krijgt vanaf begin volgend jaar bij minstens een deel van de Belgische commerciële zenders gepersonaliseerde reclamespotjes te slikken. [naar artikel]
Politieke advertenties zijn vanaf vrijdag 22 november niet meer toegestaan op Twitter. Het gaat bijvoorbeeld om betaalde reclame waarbij mensen worden opgeroepen tot het meehelpen aan een campagne of het stemmen voor een bepaalde politicus. Topman Jack Dorsey had vorige maand al aangegeven dat hij politieke advertenties in de ban wilde doen. Maar op welke […] Het bericht Politieke advertenties vanaf 22 november niet meer toegestaan op Twitter verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Ted Sarandos, de co-CEO van Netflix, heeft op het Cannes Lions festival meer uitgegeven over de plannen van het streamingdienst om in de toekomst advertenties te tonen. De bedoeling zou daarbij zijn om niets te veranderen aan de bestaande formules, maar een goedkoper abonnement toe te voegen, waarbij gebruikers reclame te zien krijgen. De geruchten […] [naar artikel]
20:47 Gepersonaliseerde politieke reclame ligt aan alle kanten onder vuur. Toch geven de Belgische partijen in 2023 opnieuw een recordbedrag uit aan advertenties op Facebook. [naar artikel]
“Telenet vraagt sinds enkele weken of hun gebruikers gepersonaliseerde reclame willen zien”, vertelt Isabelle Geeraerts, woordvoerder van Telenet. Wij zochten uit wat dat betekent en welke gevolgen dat voor uw reclameblok heeft. [naar artikel]
Heel wat Telenet-klanten krijgen, als ze binnenkort naar de SBS-zenders Vier, Vijf of Zes kijken, gepersonaliseerde reclame voorgeschoteld. Die [naar artikel]
TikTok heeft noodgedwongen enkele belangrijke wijzigingen aangekondigd voor gebruikers uit de Europese Unie. Dat doet de applicatie om in orde te zijn met de Digital Services Act (DSA) van de EU. Met deze aanpassingen wordt het eenvoudiger om illegale content te rapporteren, zullen minderjarigen geen gepersonaliseerde advertenties meer zien en kan je aangeven dat je […] [naar artikel]
Klanten van Proximus TV krijgen vanaf september gepersonaliseerde reclame aangeboden. Dat heeft het bedrijf in een schrijven aan zijn abonnees gemeld. Gepersonaliseerde reclame wordt door de televisiesector bestempeld als een cruciale nieuwe bron van inkomsten. Opgemerkt wordt dat Proximus voortaan de advertenties op televisie zal afstemmen op het profiel van de abonnee, gebaseerd op zijn […] The post Proximus TV gaat reclame aanpassen aan uw kijkgedrag appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Netflix moest het voorbije jaar serieuze klappen verwerken. Klappen die ze moeten opvangen. Ongestoord je favoriete serie bingen? Bij bepaalde abonnementen houd je straks noodgedwongen een pauze. Advertenties zijn overal en straks ook op Netflix. Dat bevestigt het streamingsplatform zelf. [naar artikel]
Spotify zal vanaf begin 2020 geen politieke advertenties meer afspelen. De ban op politieke reclame geldt ook voor originele en exclusieve podcasts. Daarmee wil de streamingdienst zichzelf de tijd geven om een systeem uit te werken dat moet garanderen dat de advertenties in lijn zijn met hun gebruiksvoorwaarden. [naar artikel]
De CEO van reclamebureau Happiness Karen Corrigan heeft in "De afspraak" haarfijn uitgelegd hoe gepersonaliseerde reclame werkt. "Ze experimenteren op dit ogenblik nog met de techniek, maar het is de bedoeling dat de reclame hoe langer hoe gepersonaliseerder wordt", aldus Corrigan. [naar artikel]
Facebook en Instagram mogen in België en de andere Europese landen geen advertenties meer laten zien die zijn gebaseerd op het internetgedrag van gebruikers. Die gepersonaliseerde advertenties zijn in strijd met de Europese privacyregels. Dat heeft de Europese organisatie van privacywaakhonden, de European Data Protection Board (EDPB), besloten. [naar artikel]
Negen Belgische media- en telecomgroepen onderzoeken of ze hun klantendata met elkaar kunnen delen om advertenties almaar persoonlijker te maken.... [naar artikel]
Dit jaar gaat SBS Belgium gepersonaliseerde reclame ook via Proximus aanbieden. Dat heeft Peter Quaghebeur, CEO van de moederholding van de... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.