Krantenkoppen logoDe Krantenkoppen

Elke minuut geupdate en mobile friendly!

13 August 2020
10:47 uur

Hoe kan ik mij schamen over mijn bedrijfswagen als er geen alternatieven zijn?

VRT NWS

14/01/2020 - 17:15

Consultant Thomas Peeters denkt niet dat de oplossing voor de mobiliteitsknoop zal komen van bestuurders een schaamtegevoel te bezorgen over het gebruik van hun bedrijfswagen. Er moet eerst werkt gemaakt worden van betere alternatieven. Hij reageert daarmee op de opinie van pr-adviseur Arno Creve die, ondanks zijn keuze voor een bedrijfwagen, pleit voor een collectief schaamtegevoel over het afleggen van onnodige kilometers.


LEES VOLLEDIG ARTIKEL OP VRT NWS

Gerelateerde krantenkoppen:

  1. Nieuw Brussels mobiliteitsplan: werknemers moeten twee alternatieven krijgen voor bedrijfswagen (03/06/2017 - Het Belang van Limburg)
    De Brusselse regering heeft donderdag een nieuw mobiliteitsplan goedgekeurd dat de grote bedrijven verplicht hun werknemers twee alternatieven te bieden voor de bedrijfswagen. Dat schrijft L’Echo zaterdag. Een eerdere versie van het mobiliteitsplan lekte begin mei uit en stuitte toen op kritiek van zowel meerderheid als oppositie. Het is nu zo aangepast dat de onderworpen bedrijven geen bijkomende kosten zullen moeten maken, verduidelijkt het kabinet van minister van Leefmilieu Céline Fremault (cdH).
    [naar artikel]
  2. Straks kan u bedrijfswagen inruilen op twee manieren: zo werkt het (16/03/2018 - Het Nieuwsblad)
    Binnenkort krijgen de gebruikers van een bedrijfswagen niet één maar twee alternatieven voorgeschoteld die hen moeten verleiden om minder de auto te gebruiken. De cash-for-car-regeling is gisteren al goedgekeurd in de kamer, vandaag is het de beurt aan het mobiliteitsbudget. Maar hoe werken deze regelingen? En wat krijgt u straks in ruil voor uw bedrijfswagen?
    [naar artikel]
  3. Brusselse bedrijven moeten werknemers alternatieven op bedrijfswagen bieden (03/06/2017 - Het Laatste Nieuws)
    De Brusselse regering heeft eergisteren een nieuw mobiliteitsplan goedgekeurd dat de grote bedrijven verplicht hun werknemers twee alternatieven
    [naar artikel]
  4. Bedrijfswagen is geen heilige graal meer voor jobhoppers (18/07/2017 - Knack)
    Een bedrijfswagen is geen reden meer voor een Belgische werknemer om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Maar hoewel de interesse voor de bedrijfswagen afneemt, steeg het aantal de afgelopen tien jaar met maar liefst 56 procent.
    [naar artikel]
  5. Securex: "Zes op de tien werknemers stappen op als ze geen bedrijfswagen meer krijgen" (10/09/2019 - VRT NWS)
    Zes op de tien Belgen zouden veranderen van job, als ze geen bedrijfswagen meer aangeboden krijgen. Dat blijkt uit een bevraging van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 werknemers. De Belg lijkt dus niet zonder zijn bedrijfswagen te kunnen.
    [naar artikel]
  6. Ex-autohandelaar Karel Cardoen pleit voor alternatieven voor wagen: “Schaf tankkaarten af” (25/02/2019 - Het Belang van Limburg)
    Nu het mobiliteitsbudget er aankomt en werknemers met een bedrijfswagen (mogelijk) de kans gaan krijgen om hun woon-werkverkeer op een andere manier in te vullen, rijst de vraag: is het niet juist de tankkaart die een werknemer aan zijn bedrijfswagen bindt? De Antwerpse ex-autohandelaar Karel Cardoen breekt een lans om de tankkaart te vervangen door een vast forfaitair bedrag.
    [naar artikel]
  7. Ex-autohandelaar Karel Cardoen pleit voor alternatieven voor wagen: “Schaf tankkaarten af” (25/02/2019 - Gazet van Antwerpen)
    Nu het mobiliteitsbudget er aankomt en werknemers met een bedrijfswagen (mogelijk) de kans gaan krijgen om hun woon-werkverkeer op een andere manier in te vullen, rijst de vraag: is het niet juist de tankkaart die een werknemer aan zijn bedrijfswagen bindt? De Antwerpse ex-autohandelaar Karel Cardoen breekt een lans om de tankkaart te vervangen door een vast forfaitair bedrag.
    [naar artikel]
  8. Welke bedrijfswagen krijgt een F1-piloot? (07/05/2019 - Het Belang van Limburg)
    Ook F1-piloten krijgen een zogenaamde 'bedrijfswagen'. Bij het McLaren F1-team namen Lando Norris en Carlos Sainz onlangs hun 'bedrijfswagen' in ontvangst.
    [naar artikel]
  9. Cash for car geen succes: amper 14 op de 10.000 werknemers ruilden bedrijfswagen in (10/09/2019 - Het Belang van Limburg)
    Het ‘cash for car’-systeem, waarmee Belgen hun bedrijfswagen kunnen inruilen voor een vergoeding tot 700 euro netto per maand, is geen succes. Anderhalf jaar na de invoering hebben amper 14 op de 10.000 werknemers hun bedrijfswagen ingeruild voor een geldsom. Dat meldt hr-dienstenbedrijf Acerta dinsdag, naar aanleiding van de week van de mobiliteit, op basis van loongegevens van de werknemers bij meer dan 40.000 werkgevers.
    [naar artikel]
  10. “Geen bedrijfswagen? Zes op de tien werknemers stappen op” (10/09/2019 - Het Laatste Nieuws)
    De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener...
    [naar artikel]
  11. Bedrijfswagen houdt bediende niet langer bij bedrijf (18/07/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Dat ze een bedrijfswagen hebben, is voor bedienden in België geen reden om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van Evy
    [naar artikel]
  12. “Geen bedrijfswagen meer? Zes op de tien werknemers stappen op” (10/09/2019 - Het Laatste Nieuws)
    De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener...
    [naar artikel]
  13. Bedrijfswagen houdt bediende niet langer bij bedrijf (18/07/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Dat ze een bedrijfswagen hebben, is voor bedienden in België geen reden om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van Evy
    [naar artikel]
  14. Bedrijfswagen houdt bediende niet langer bij bedrijf (18/07/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Dat ze een bedrijfswagen hebben, is voor bedienden in België geen reden om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van Evy
    [naar artikel]
  15. “Geen bedrijfswagen meer? Zes op de tien werknemers stappen op” (10/09/2019 - De Morgen)
    De meerderheid van de Belgen houdt nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers.
    [naar artikel]
  16. Geen bedrijfswagen nodig? Neem een bouwbudget (07/02/2019 - Het Laatste Nieuws)
    Werknemers met een bedrijfswagen moeten de keuze kunnen krijgen tussen een wagen- of een bouwbudget. Dat stelt de Confederatie Bouw voor. Met dat...
    [naar artikel]
  17. Zes op tien overweegt andere job als bedrijfswagen verdwijnt (10/09/2019 - De Tijd)
    01:06 De alternatieven voor een salariswagen wekken weinig enthousiasme op, blijkt uit een rondvraag bij 1.500 Belgische werknemers door het hr-bedrijf Securex.
    [naar artikel]
  18. Mobiliteitsbudget doet 90 procent van werknemers niet afzien van bedrijfswagen (12/01/2018 - Het Nieuwsblad)
    Mocht er een mobiliteitsbudget komen, dan zouden negen op de tien werknemers de bedrijfswagen gewoon behouden. Dat blijkt uit onderzoek dat HR-dienstverlener SD Worx en Vacature.com lieten uitvoeren bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. Slechts 5 procent is bereid de bedrijfswagen volledig op te geven in ruil voor andere mobiliteitsoplossingen. Nog eens 5 procent heeft geen idee.
    [naar artikel]
  19. Regering introduceert mobiliteitsbudget: met bedrijfswagen naar het werk of toch met trein, tram, bus of fiets? (09/03/2018 - Gazet van Antwerpen)
    De regering-Michel waagt zich aan een nieuwe poging om werknemers aan te zetten toch niet voor een bedrijfswagen te kiezen. Via een mobiliteitsbudget kunnen zij straks voor alternatieven zoals de trein kiezen en een extra stukje loon krijgen. Maar aan het voordelig regime voor de bedrijfswagens zelf raakt de regering niet. “Dat moet nochtans dringend gebeuren”, zegt mobiliteitsexpert Johan De Mol (UGent).
    [naar artikel]
  20. Brusselse bedrijven moeten werknemers alternatieven op bedrijfswagen bieden (03/06/2017 - De Morgen)
    https://images4.persgroep.net/rcs/ItvLW7GIiQ7uXmN8-_2AJ2hqA7M/diocontent/72689764/_crop/0/364/5568/3144/_fitwidth/642/?appId=f215d2ebdcdad4aa3dc78550c5970d02&quality=0.90&format=jpg
    [naar artikel]
  21. De groene alternatieven (09/04/2019 - De Morgen)
    Er komt geen nieuwe biomassacentrale in Gent. Vlaanderen moet nu dringend op zoek naar alternatieven om de klimaatdoelen tegen 2020 te halen. Als we daar niet in slagen, dreigen er hoge dwangsommen. Maar geen paniek: er zijn genoeg keuzes voorhanden.
    [naar artikel]
  22. Geen tickets voor TML gescoord? Dit zijn 5 alternatieven (26/01/2019 - Het Laatste Nieuws)
    Grote frustratie, want geen tickets bemachtigd voor Tomorrowland? Dan geven wij 5 alternatieven waar je heen kan gaan.
    [naar artikel]
  23. Geen zin in Rock Werchter? Dit zijn enkele alternatieven (29/06/2017 - De Redactie)
    Dit weekend zijn alle ogen gericht op Rock Werchter. Maar waar kan u naartoe als u geen zin heeft in dit festival? Wij geven een paar alternatieven.
    [naar artikel]
  24. Beke (CD&V) in offensief tegen N-VA rond kernenergie: “De Wever is burgemeester van stad op 15 km van risicovolle kerncentrale” (29/12/2017 - Het Belang van Limburg)
    “Als ik een burgemeester zou zijn met op 15 kilometer van mijn stad een kerncentrale die een potentieel risico betekent voor al mijn inwoners, en ik zie tegelijk een grote consensus om te kijken naar alternatieven, dan zou ik de risico’s wegnemen en naar duurzame alternatieven gaan.” Dat zei CD&V-voorzitter Wouter Beke vrijdag op Radio 1 in reactie op zijn N-VA-collega.
    [naar artikel]
  25. Beke (CD&V) in offensief tegen N-VA rond kernenergie: “De Wever is burgemeester van stad op 15 km van risicovolle kerncentrale” (29/12/2017 - Gazet van Antwerpen)
    “Als ik een burgemeester zou zijn met op 15 kilometer van mijn stad een kerncentrale die een potentieel risico betekent voor al mijn inwoners, en ik zie tegelijk een grote consensus om te kijken naar alternatieven, dan zou ik de risico’s wegnemen en naar duurzame alternatieven gaan.” Dat zei CD&V-voorzitter Wouter Beke vrijdag op Radio 1 in reactie op zijn N-VA-collega.
    [naar artikel]
  26. Zo haal je duizenden auto’s uit de file (24/03/2017 - De Standaard)
    Werknemers niet zomaar een bedrijfswagen voorschotelen, maar hen (financieel) stimuleren om voor alternatieven te kiezen: het kan de auto­verplaatsingen met vijftien procent verminderen.
    [naar artikel]
  27. Inruilen bedrijfswagen levert 200 à 700 euro op (30/06/2017 - De Tijd)
    21:31 Wie van zijn werkgever een bedrijfswagen ter beschikking krijgt, kan die vanaf volgend jaar omzetten in een geldbedrag. Wat brengt het u op?
    [naar artikel]
  28. Zoveel cash krijg je voor je bedrijfswagen (24/10/2016 - Het Laatste Nieuws)
    Vanaf april kunnen werknemers hu bedrijfswagen inruilen voor cash. De regering Michel wil zo de werknemers uit hun bedrijfswagen krijgen. Dat kan
    [naar artikel]
  29. Zoveel cash krijg je voor je bedrijfswagen (24/10/2016 - Het Laatste Nieuws)
    Vanaf april kunnen werknemers hu bedrijfswagen inruilen voor cash. De regering Michel wil zo de werknemers uit hun bedrijfswagen krijgen. Dat kan
    [naar artikel]
  30. Hoewel ik net mijn eerste bedrijfswagen kreeg, is het toch tijd voor meer "bedrijfswagen­schaamte" (13/01/2020 - VRT NWS)
    Pr-adviseur Arno Creve (25) krijgt binnenkort zijn eerste bedrijfswagen. Maar hij beseft dat het dagelijks gebruik van die wagen niet bijdraagt aan oplossingen voor het fileleed in ons land of de klimaatverandering. Hij pleit ervoor dat mensen niet meer zonder nadenken in de door het werk gesponsorde wagen kruipen, maar juist met een gezonde dosis schaamte. Een soort van collectieve "bedrijfswagenschaamte" kan volgens hem een sterk politiek draagvlak creëren om gedurfde en effectieve mobiliteitsbeslissingen te nemen.
    [naar artikel]
  31. Cash for car? Een fictieve bedrijfswagen is ook goed (04/09/2018 - De Standaard)
    Ook werknemers die vandaag geen bedrijfswagen hebben, zullen een nettovergoeding kunnen krijgen als ze de ‘fictieve’ wagen, waar ze recht op hebben, inruilen voor cash.
    [naar artikel]
  32. Cash for car? Een fictieve bedrijfswagen is ook goed (04/09/2018 - De Standaard)
    Ook werknemers die vandaag geen bedrijfswagen hebben, zullen een nettovergoeding kunnen krijgen als ze de ‘fictieve’ wagen, waar ze recht op hebben, inruilen voor cash.
    [naar artikel]
  33. Poll: Bedrijfswagen of nettoloon? (25/10/2016 - De Tijd)
    01:00 Bent u alvast fan van het mobiliteitsbudget, of houdt u straks gewoonweg uw bedrijfswagen?
    [naar artikel]
  34. Het einde van de bedrijfswagen? Dit zeggen de politieke partijen (30/04/2019 - Het Laatste Nieuws)
    Eindeloze files, te veel fijn stof en een moeilijk te temmen CO2-uitstoot. Het zijn drie vaak gehoorde argumenten om de populaire bedrijfswagen van...
    [naar artikel]
  35. “Zes op de tien werknemers stappen op als werkgever hen geen bedrijfswagen meer aanbiedt” (10/09/2019 - Metro)
    De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt dinsdag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. Van de respondenten met een bedrijfswagen geeft 59 procent aan bereid te zijn van werk te veranderen indien zijn werkgever geen wagens meer zou aanbieden. Vooral werknemers jonger dan 50 zijn hiertoe bereid (66 procent). Behalve de liefde voor de bedrijfswagen heerst er volgens Securex ook een afkeer voor de alternatieven. Gevraagd naar het feit of ze bereid zijn hun wagen in te ruilen voor een kleinere wagen samen met alternatieve vervoersmiddelen (fiets, step, abonnement, deelwagen,…), geven twee op de drie Belgische werknemers aan hier niet voor open te staan. “Opvallend, er is geen verschil tussen mannen en vrouwen, noch in leeftijd of woonplaats van de werknemers”, aldus Securex. Wat wel impact heeft op de cijfers, is de flexibiliteit die de werknemer al dan niet geniet in plaats en tijd naar en van het werk. Werknemers die kunnen kiezen wanneer ze werken (glijdende uren), overwegen meer (44 procent versus 23 procent) om hun bedrijfswagen in te ruilen voor een klein(er) model en die te combineren met alternatief vervoer als hun werkgever dat aanbiedt. Bij werknemers die kunnen kiezen waar ze werken (telewerk) is het verschil nog groter (45 procent versus 23 procent). Als gekeken wordt naar hoe belastend de Belg zijn woon-werkverkeer ervaart, blijkt vooral de Brusselse pendelaar (van wie de werkgever zich in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest bevindt) het lastig te hebben. De helft (49 procent) van deze pendelaars vindt zijn woon-werk verkeer belastend. In Vlaanderen is dit 38 procent van de werknemers en in Wallonië 36 procent. De afgelopen tien jaar ziet Securex wel een sterke stijging in de mate waarin de Belgische werknemers het woon-werkverkeer belastend vinden. Bij de Vlaamse (+13 procent) en Brusselse (+11,2 procent) pendelaars is de stijging het grootst. In Wallonië lijkt dit te stabiliseren (+1,4 procent). Bron: Belga   Het bericht “Zes op de tien werknemers stappen op als werkgever hen geen bedrijfswagen meer aanbiedt” verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  36. Werknemers zonder bedrijfswagen de dupe van nieuwe maatregel (24/10/2016 - Het Belang van Limburg)
    Werknemers kunnen vanaf april hun bedrijfswagen inruilen voor cash. Dat kan al snel een paar honderd euro extra per maand opleveren. Blijven in de kou: al wie geen auto van het werk heeft. Die werk­nemers krijgen niets.
    [naar artikel]
  37. Bedrijfswagen en aan de slag in Brussel, gratis bedrijfsfiets of openbaar vervoer (05/05/2017 - Knack)
    Wie in Brussel werkt en een bedrijfswagen heeft, krijgt daarbovenop ook zijn treinabonnement terugbetaald of een fiets cadeau.
    [naar artikel]
  38. En toen kreeg ook de poetsvrouw haar bedrijfswagen (29/09/2017 - Het Laatste Nieuws)
    2.500 huishoudhulpen van Het Poetsbureau krijgen een bedrijfswagen, nog eens 5.000 anderen een elektrische fiets. Een noodzaak, vindt CEO Jo...
    [naar artikel]
  39. Zes op de tien werknemers stappen op als bedrijfswagen wegvalt (10/09/2019 - Metro)
    De meerderheid van de Belgen houdt nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. Van de respondenten met een bedrijfswagen geeft 59% aan bereid te zijn van werk te veranderen indien zijn werkgever geen wagens meer zou aanbieden. Vooral werknemers jonger dan 50 zijn hiertoe bereid (66%). Behalve de liefde voor de bedrijfswagen heerst er volgens Securex ook een afkeer voor de alternatieven. Als de deelnemers gevraagd werden of ze bereid zijn hun wagen in te ruilen voor een kleinere wagen samen met alternatieve vervoersmiddelen (fiets, step, abonnement, deelwagen…), geven twee op de drie Belgische werknemers aan hier niet voor open te staan. “Opvallend, er is geen verschil tussen mannen en vrouwen, noch in leeftijd of woonplaats van de werknemers”, aldus Securex. Telewerk Wat wel impact heeft op de cijfers, is de flexibiliteit die de werknemer al dan niet geniet in plaats en tijd naar en van het werk. Werknemers die kunnen kiezen wanneer ze werken (glijdende uren), overwegen meer (44% versus 23%) om hun bedrijfswagen in te ruilen voor een klein(er) model en die te combineren met alternatief vervoer als hun werkgever dat aanbiedt. Bij werknemers die kunnen kiezen waar ze werken (telewerk) is het verschil nog groter (45% versus 23%). Als gekeken wordt naar hoe de Belg zijn woon-werkverkeer ervaart, blijkt vooral de Brusselse pendelaar (van wie de werkgever zich in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest bevindt) het lastig te hebben. De helft (49%) van deze pendelaars vindt zijn woon-werkverkeer belastend. In Vlaanderen is dit 38% van de werknemers en in Wallonië 36%. De afgelopen tien jaar ziet Securex wel een sterke stijging in de mate waarin de Belgische werknemers het woon-werkverkeer belastend vinden. Bij de Vlaamse (+13%) en Brusselse (+11,2%) pendelaars is de stijging het grootst. In Wallonië lijkt dit te stabiliseren (+1,4%). Lees ook : VIDEO. Autobestuurder leert inhalende vrachtwagen een levensgevaarlijk lesje Het bericht Zes op de tien werknemers stappen op als bedrijfswagen wegvalt verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  40. Ruil je auto om voor een app: ontwikkelaars strijden om plaatsje op uw smartphone voor het mobiliteitsbudget (05/11/2018 - De Morgen)
    Wie zijn bedrijfswagen omruilt voor een kleiner exemplaar, krijgt binnenkort een hele reeks alternatieven in de plaats. Met het uitgespaarde bedrag boek je straks een treinticket, een deelauto of zelfs een Uber-ritje. En dat met één klik op je smartphone.
    [naar artikel]
  41. Geen nieuwe regering? Dit zijn de vier alternatieven (04/11/2019 - Het Nieuwsblad)
    “Deze situatie is ontoelaatbaar. Burgers, organisaties, maar ook politici moeten de druk opvoeren: er is dringend nood aan een nieuwe regering.” Voor politicoloog Dave Sinardet is de maat vol. Maar omdat er maandag toch nog geen regering zal zijn, wikt en weegt hij de alternatieven.
    [naar artikel]
  42. Elektrische fiets voldoet voor 40 procent als alternatief voor bedrijfswagen (14/09/2017 - Metro)
    Vier op de tien werknemers in België vinden dat de elektrische fiets een volwaardig alternatief kan zijn voor de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek van Securex. De HR-dienstengroep denkt dan ook dat er een mentaliteitswijziging in het woon-werkverkeer gecreëerd kan worden, wanneer die mogelijkheid door meer bedrijven wordt aangeboden. “De verschillende fietssoorten zoals stadsfietsen, elektrische fietsen en speed pedelecs zijn vandaag voorlopig nog minder populair bij werknemers dan de bedrijfswagen. Maar dat neemt niet weg dat werknemers hiervoor open staan”, zegt Hermina Van Coillie van Securex. “Flexibiliteit krijgen om de fiets te nemen, kan voor werknemers een belangrijke stap zijn om de bedrijfswagen wat vaker aan de kant te laten.” Uit de studie van Securex blijkt voorts dat niet alleen de fiets aan populariteit wint, maar ook dat werknemers steeds vaker duurzame alternatieven verkiezen boven de klassieke bedrijfswagen. Van alle soorten bedrijfswagens vinden de Belgische werknemers een hybride model (57 procent) het meest aantrekkelijk. Elektrische wagens (53 procent) zijn ook aantrekkelijker dan de traditionele benzine (52 procent) en diesel (48 procent) motoren. De cijfers sluiten aan bij de gisteren bekendgemaakte resultaten van een onderzoek van het Vias Institute, de opvolger van BIVV. Daaruit bleek dat de trein en de fiets terrein winnen in het woon-werkverkeer, ten koste van de wagen. Securex liet de studie afgelopen voorjaar uitvoeren bij 1.522 werknemers. bron: Belga
    [naar artikel]
  43. Bedrijfswagen geven we niet graag af (15/01/2018 - De Standaard)
    Zelfs als er geld geboden wordt, houdt de Belg vast aan zijn bedrijfswagen. ‘De overheid kan alleen proberen te voorkomen dat die groep groter wordt.’
    [naar artikel]
  44. Bedrijfswagen geven we niet graag af (14/01/2018 - De Standaard)
    Zelfs als er geld geboden wordt, houdt de Belg vast aan zijn bedrijfswagen. ‘De overheid kan alleen proberen te voorkomen dat die groep groter wordt.’
    [naar artikel]
  45. Bedrijfswagen inruilen? Zoveel loon krijgt u! (30/06/2017 - Het Laatste Nieuws)
    De regering-Michel heeft een akkoord bereikt over het mobiliteitsprobleem. Er komt een simpele keuze voor mensen met een bedrijfswagen: hem
    [naar artikel]
  46. Nieuw systeem kan werknemers met bedrijfswagen tot 600 euro opleveren (24/10/2016 - Het Laatste Nieuws)
    Vanaf april kun je als werknemer je bedrijfswagen inruilen voor een mobiliteitsbudget dat ook gunstig belast wordt. Dit is een fiscale
    [naar artikel]
  47. ABVV waarschuwt voor stunt met bedrijfswagen (03/11/2017 - Het Nieuwsblad)
    Volgens de socialistische vakbond moet een huishoudhulp bij Het Poetsbureau per maand 255 euro loon inleveren om een bedrijfswagen te ‘krijgen’.
    [naar artikel]
  48. Amper 23 werknemers gaan in op voorstel om bedrijfswagen in te ruilen voor cash (20/07/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Hr-dienstenbedrijf SD Worx telt tot dusver amper 23 werknemers, uit 22 bedrijven, die hun bedrijfswagen ingeruild hebben voor een cashvergoeding. Dat schrijft De Tijd vrijdag. SD Worx begeleidt bijna 24.000 bedrijven met meer dan 500.000 werknemers met een bedrijfswagen.
    [naar artikel]
  49. Amper 23 werknemers gaan in op voorstel om bedrijfswagen in te ruilen voor cash (20/07/2018 - Het Belang van Limburg)
    Hr-dienstenbedrijf SD Worx telt tot dusver amper 23 werknemers, uit 22 bedrijven, die hun bedrijfswagen ingeruild hebben voor een cashvergoeding. Dat schrijft De Tijd vrijdag. SD Worx begeleidt bijna 24.000 bedrijven met meer dan 500.000 werknemers met een bedrijfswagen.
    [naar artikel]

Voor informatie mail naar [email protected]. Disclaimer.