Brussel kampt met een elektriciteitsnet dat op de meeste plaatsen niet uitgerust is om snelle laadpalen aan te sluiten. Verschillende particulieren en bedrijven die een zwaardere aansluiting vragen voor een elektrische wagen, krijgen van de netbeheerder Sibelga te horen dat het distributienet in de straat daar niet op voorzien is. Dat schrijft De Tijd vrijdag. [naar artikel]
Elektromobiliteit is meer een hype dan een boom. Elektrische auto's maken in België en in onze buurlanden minder daneen procent uit van de nieuwe inschrijvingen. Gelukkig maar. Ons stroomnet is immers niet voorbereid op elektromobiliteit. [naar artikel]
Het is u misschien al opgevallen: automerken lanceren nu in sneltempo hybride en elektrische auto’s. Ze proberen daarmee te voldoen aan de altijd... [naar artikel]
20:09 De Vlaamse energieregulator Vreg verwacht dat het stroomnet in de toekomst overbelast kan raken. De aanleg van warmtenetten en het traag opladen van elektrische wagens kunnen helpen om capaciteitsprob... [naar artikel]
20:32 De distributienetbeheerder Fluvius is van plan om tegen 2032 11 miljard euro te investeren in de versterking van het Vlaamse stroomnet. Dat is nodig, onder meer om de komst van elektrische vrachtwagen... [naar artikel]
De elektrische auto geraakt eindelijk in een stroomversnelling. Er zijn vandaag al verschillende elektrische auto’s die elke dag bruikbaar zijn en een aanvaardbare actieradius hebben, maar de keuze aan relatief betaalbare en voor een groot publiek toegankelijke elektrische auto’s wordt nog groter. Een greep uit wat er ons de komende maanden en jaren te wachten staat.Guido Cloostermans [naar artikel]
Iedereen heeft tegenwoordig de mond vol van elektrische auto’s. Als u overweegt om een elektrische auto te kopen, dan weet u allicht dat een elektrische auto duur is, dat de keuze beperkt is en dat u er niet ver mee geraakt. Maar wat u wellicht niet beseft, is dat een elektrische auto een enorme impact heeft op uw mobiliteit. Wij zetten op een rij waar u moet aan denken vooraleer u elektrificeert. Want in de wereld van de elektrische auto is niets wat het lijkt.Guido CLOOSTERMANS [naar artikel]
19:53 Ondanks onderdelentekorten en een update van het lopende elektrische model heeft Audi Brussels vorig jaar een recordaantal e-auto's gemaakt. [naar artikel]
De elektrische auto staat op de rand van de doorbraak. Er komen steeds meer modellen bij, het gemiddeld rijbereik van de wagens ging naar omhoog en de prijs naar beneden. Toch staan heel wat bestuurders nog sceptisch tegenover een stekkerwagen. Onterecht, blijkt vaak. Ben jij er klaar voor? [naar artikel]
In 2025 zijn er duizenden buurten in Nederland waar er geen laadpaal meer bij kan. Daarvoor waarschuwt ElaadNL, een kenniscentrum voor het opladen van elektrische voertuigen, voor op zender BNR. Ook netbeheerders zien problemen. De groeiende vraag naar elektrische voertuigen, en dus naar laadpalen zorgt al snel voor overbelasting op het stroomnet. [naar artikel]
De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen) maakt zich sterk dat er tegen de zomer honderd publieke laadpalen zullen zijn in Brussel. Dat zegt ze in een reactie op een artikel in De Tijd over het Brusselse stroomnet, dat niet klaar zou zijn voor de elektrische auto. [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
Audi Brussels is gestart met de serieproductie van de e-tron, de eerste volledig elektrische SUV van het Duitse merk. Audi zal de auto voor het... [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
Volgens een rondvraag van de grootbank BNP Paribas Fortis bij 2.000 landgenoten daalt de populariteit van elektrische auto’s. De details: Uit de studie van de grootbank blijkt dat er in België almaar meer elektrische auto’s rijden, maar dat we nog ver verwijderd zijn van de doelstellingen van de regering. Het scepticisme groeit De prognose tot […] [naar artikel]
Audi Brussels heeft een sneltest ontwikkeld die in enkele minuten de toestand van een hoogspanningsbatterij van een elektrische auto kan beoordelen. Het resultaat van de analysesoftware geeft aan welke cellen en modules van de batterij nog gebruikt kunnen worden. [naar artikel]
19:49 Met een investering van 300 miljoen euro in een Franse plasticfabriek zegt Solvay klaar te zijn om tegen 2025 onmisbaar te zijn in de meeste elektrische auto's. [naar artikel]
Na elektrische auto’s maken nu ook elektrische boten hun opmars. Heel wat fabrikanten proberen het maritieme equivalent te worden van Tesla, het Californische bedrijf dat enkele van de meest modieuze en snelste elektrische auto’s bouwt. Elektrische boten zijn, net als elektrische auto’s, geen nieuw idee. Begin 1900 reed Clara Ford liever met haar elektrische auto […] The post Elektrische botenbouwers strijden om Tesla op het water te worden appeared first on Business AM. [naar artikel]
Kopers van een elektrische auto zijn jong, verdienen een bovenmodaal loon, zijn bewust bezig met gezondheid en voeding en zijn bereid meer uit te geven aan een auto dan mensen die niet in een elektrische auto geïnteresseerd zijn. Dat blijkt uit een studie van het Duitse marktonderzoeksbureau puls. [naar artikel]
Met een basisprijs van 16.990 euro is de Dacia Spring vandaag veruit de goedkoopste elektrische auto. Komt het er dan toch van, de betaalbare elektrische auto? Ja, maar nog even geduld, één zwaluw maakt de lente niet. [naar artikel]
Op de Heizel, in Brussel, gaat het 98e Autosalon van start. Vandaag is voorbehouden voor mensen uit het vak, vanaf morgen mag iedereen binnen. Wat opvalt is dat er alsmaar meer elektrische en hybridemodellen voorgesteld worden, ook kleinere elektrische auto's. Voor het eerst staan er ook twee Chinese elektrische merken op het Salon. De sector hoopt op de doorbraak van de elektrische auto. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft gekocht om het milieu te ontzien, zal verbaasd zijn over de plannen van de Europese Unie. Daarin worden ook emissie-eisen voor elektrische auto's opgenomen. [naar artikel]
Geschreven met branded content van ŠKODA We zien ze steeds vaker verschijnen op onze wegen: de elektrische auto’s. De afgelopen jaren werd de aanschaf van een elektrische auto op verschillende manieren aangemoedigd. De fiscale steunmaatregelen hebben ervoor gezorgd dat de elektrische auto een stuk interessanter is geworden. Volgend jaar wijzigt er het een en ander […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.