“De inzet van de lokale verkiezingen in 2024 is een stadsbestuur met N-VA of een stadsbestuur met Groen”. Dat heeft schepen en Groen-kopman Filip Watteeuw woensdag gezegd, nu duidelijk is dat Open VLD en Vooruit hoogstwaarschijnlijk samen naar de kiezer trekken in 2024. De langverwachte toelichting van die stadslijst, die ‘Voor Gent’ zal heten, verandert niets aan de electorale ambities van Groen, die in Gent sterk vertegenwoordigd is en ook in de toekomst wil meebesturen. [naar artikel]
Filip Watteeuw is Groen-schepen in Gent. Maar hoe viert hij vakantie? Om deze 15 vragen te beantwoorden, had hij 25 minuten en 25 seconden nodig. [naar artikel]
Filip Watteeuw (Groen) begon de dag blakend van vertrouwen, maar 'de man van het circulatieplan' bibberde samen met het kartel de nacht in. Voorkeurstemmen lijken plots een bijzaak. [naar artikel]
Mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (60) staat ervoor open om burgemeester te worden van Gent als de kaarten goed liggen na de volgende verkiezingen. Dat heeft hij gezegd in een interview met ‘De Zondag’. “Het belangrijkste is dat Groen verder kan besturen. Het is een mogelijkheid. Ik zou daar niet bang voor zijn. We zien wel wat de kiezer zegt”, zegt hij. [naar artikel]
Hafsa El-Bazioui en Filip Watteeuw gaan als duo de lijst van Groen in Gent trekken voor de lokale verkiezingen in oktober 2024. Dat maakte de partij zaterdag bekend. [naar artikel]
De Gentse schepen Filip Watteeuw (Groen) vindt dat moet gewerkt worden naar meer duidelijkheid in de wegcode. 'De wegcode is nu vaak nog voor interpretatie vatbaar.' [naar artikel]
Groen-schepen Filip Watteeuw komt plots in aanmerking voor de Gentse burgemeesterssjerp. Verrassend, maar zeker niet zomaar uit het niets. Watteeuw... [naar artikel]
Groen heeft bekendgemaakt dat de partij een duo uitspeelt als lijsttrekkers voor de gemeenteraadsverkiezingen in Gent volgend jaar. Filip Watteeuw krijgt de eerste plaats op de lijst, Hafsa El-Bazioui de tweede. De partij benadrukt dat het duo samen campagne zal voeren. De kiezer moet, wat Groen betreft, uitmaken wie de kopman of -vrouw is voor de partij. "We doen dit heel expliciet als team", stelt het het duo. [naar artikel]
Meerderheidspartijen sp.a, Groen en Open Vld verwerpen de actie van een aantal Gentse handelaars om schepen Filip Watteeuw (Groen) te weren uit hun zaak. Ze vroegen ook CD&V en N-VA om een mededeling mee te ondertekenen, maar die bedankten. [naar artikel]
Filip Watteeuw (Groen) krijgt opnieuw een juridische opdoffer te slikken. Een nieuw circulatieplan dat de Gentse schepen van Mobiliteit maandag wou invoeren in Zwijnaarde, wordt voorlopig verboden door een rechter. Bewoners moeten eerst hun zeg kunnen doen in een kort geding. [naar artikel]
Nu Parijs de parkeertarieven voor SUV’s optrekt, heeft ook schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) een idee om té brede wagens aan te pakken. “Auto’s die niet binnen een parkeervak passen, staan in principe foutgeparkeerd. Ze kunnen dan ook beboet worden”, klinkt het. Al is er van een ‘anti-SUV-beleid’ in Gent geen sprake, benadrukt Watteeuw. [naar artikel]
Gents schepen Filip Watteeuw is bereid te bemiddelen in zijn partij. Daar heerst onvrede over voorzitster Meyrem Almaci. 'Eén persoon aanwijzen is onrechtvaardig, we zijn collectief verantwoordelijk.' [naar artikel]
In Gent hebben bijna 300 mensen betoogd tegen Filip Watteeuw als kandidaat-burgemeester. Het kartel SP.A-Groen draagt als grootste partij Watteeuw voor als burgemeester, maar Mathias De Clercq van Open VLD wil ook de sjerp omgorden. De betogers hadden duidelijk een voorkeur voor De Clercq. [naar artikel]
De Gentse zuidrand is tegenwoordig een no-gozone. Door werken aan de E40 zit alle verkeer er muurvast. Een voorbode van wat nog komen zal, stelt mobiliteitschepen Filip Watteeuw (Groen). “Er is iets fundamenteel aan het fout lopen.” [naar artikel]
Met een omstreden circulatieplan zette hij in Gent zijn politieke carrière op het spel. Het pakte goed uit. Nu wordt hij superschepen naast burgemeester Mathias De Clercq. Filip Watteeuw (56) over de ranzige N-VA-campagne, politiek vertrouwen en het nadeel van 5.000 euro netto per maand. [naar artikel]
De Gentse schepen Filip Watteeuw (Groen) vindt dat moet gewerkt worden naar meer duidelijkheid in de wegcode. “De wegcode is nu vaak nog voor interpretatie vatbaar.” Watteeuw vindt het in eerste instantie belangrijk dat minister Weyts duidelijk maakt dat waar fietsers voorrang hadden, die hun voorrang blijven behouden. “Het is goed dat hij daar nu […] Het bericht Filip Watteeuw (Groen): “Werken aan een duidelijke wegcode” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Gentse socialisten hebben in de nacht van zondag op maandag de burgemeesterssjerp van Gent ‘aangeboden’ aan kartelpartner Groen. Dat is te horen bij het kartel. “Een groene burgemeester behoort tot de mogelijkheden”, reageerde Filip Watteeuw bij VTM Nieuws. [naar artikel]
Groen-kopman Filip Watteeuw legt maandag zijn eigen formateursnota en voorstellen voor aan Open VLD-lijsttrekker Mathias De Clercq. ‘We zitten dan ook onmiddellijk samen’, zegt Watteeuw. [naar artikel]
Filip Watteeuw (Groen) vreest dat de werken aan de Oosterweelverbinding in Antwerpen, Gent zal opzadelen met meer vrachtvervoer dan de Gentse wegen aankunnen. Daarom vraagt hij concrete maatregelen aan de Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA), waaronder een Gentse maatschappij die alles coördineert wat mobiliteit betreft. [naar artikel]
Groen vroeg sp.a een omslag naar een nieuwe politieke cultuur, niet om het ontslag van Tom Balthazar. Dat zei de Gentse schepen Filip Watteeuw [naar artikel]
22:25 In Gent is Filip Watteeuw (Groen) dan toch bereid de burgemeesterssjerp aan Mathias De Clercq (Open VLD) aan te bieden. De voorwaarde is wel dat het kartel sp.a-Groen de belangrijkste bevoegdheden kri... [naar artikel]
In Gent wil onderhandelaar Filip Watteeuw (sp.a/Groen) liefst een vervolg van het huidige paarsgroene bestuur met sp.a, Groen en Open Vld. Maar na... [naar artikel]
Schepen Filip Watteeuw (Groen) dreigt ermee buschauffeurs van De Lijn te beboeten. Sinds de invoering van het circulatieplan is het autovrij [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.