Een groot deel van de automobilisten is zich onvoldoende bewust van de impact van de werkzaamheden voor de Oosterweelverbinding, de doortrekking van de Antwerpse Ring die dit jaar écht van start gaat. Chauffeurs onderschatten schromelijk de duur van de werken en de verkeershinder, zo blijkt uit een grootschalige bevraging van VAB. “Meer fietsinfrastructuur en betere park-and-rides zijn een must.” [naar artikel]
In de marge van de persconferentie over de voorkeursvariant voor de Oosterweelverbinding op Rechteroever, heeft de Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) een nieuwe timing bekendgemaakt voor de werken die intussen al aan de gang zijn op Linkeroever. De werken op de E17 beginnen niet zoals eerder gecommuniceerd tijdens de zomer, maar al in maart. Het verkeer zou wel pas vanaf mei echt hinder ondervinden. [naar artikel]
De Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) heeft een aannemersconsortium aangesteld om te starten met de werkzaamheden voor de Oosterweelverbinding op Linkeroever en Zwijndrecht uit te voeren. In het voorjaar van 2018 - binnen enkele maanden dus - gaan de voorbereidende werken al van start, de grote hinder wordt vanaf september 2018 verwacht. [naar artikel]
Vanaf de nacht van donderdag op vrijdag starten de echte werken aan de drukste kanaalbrug in Hasselt. De Kempische Brug over het Albertkanaal krijgt een verhoging. Die werken zullen ook gepaard gaan met heel wat verkeershinder en overlast. [naar artikel]
De Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) heeft een aannemersconsortium aangesteld om te starten met de werkzaamheden voor de Oosterweelverbinding op Linkeroever en Zwijndrecht uit te voeren. In het voorjaar van 2018 - binnen enkele maanden dus - gaan de voorbereidende werken al van start, de grote hinder wordt vanaf september 2018 verwacht. [naar artikel]
18:04 De werken aan de Antwerpse Oosterweelverbinding gaan volgende maand van start, een pak later dan gepland. [naar artikel]
Op maandag 4 mei gaat de versoepeling in ons land echt van start en gaat fase 1 van het exitplan in. Heel wat mensen kunnen opnieuw gaan werken, we mogen weer wat meer gaan sporten en de stoffen- en naaiwinkels gaan open. Mondmaskers zullen niet meer weg te denken zijn uit ons dagelijks leven. Maar wanneer moet je zo’n masker dragen? Wanneer is het verplicht? En wanneer is het overbodig? [naar artikel]
In het Waasland groeit de ongerustheid dat de verkeershinder nog zal toenemen bij de start van de aanleg van de Oosterweelverbinding dit najaar. Zonder flankerende maatregelen en een versterkt openbaar vervoer, dreigt het Waasland dicht te slibben. [naar artikel]
In de marge van de persconferentie over de voorkeursvariant voor de Oosterweelverbinding op Rechteroever, heeft de Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) een nieuwe timing bekendgemaakt voor de werken die intussen al aan de gang zijn op Linkeroever. De werken op de E17 beginnen niet zoals eerder gecommuniceerd tijdens de zomer, maar al in maart. Het verkeer zou wel pas vanaf mei echt hinder ondervinden. [naar artikel]
Sinds gisteravond zijn álle bouwvergunningen voor de Oosterweelverbinding in Antwerpen ingediend. Het bouwproject waarvoor al voorbereidende werkzaamheden plaatsvonden, is hierdoor echt van start gegaan. Wat mogen we de komende jaren verwachten? Hoe lang zal het allemaal duren? Ontdek het in dit artikel. [naar artikel]
Een maand nadat de grondwerken aan de Oosterweelverbinding op de Antwerpse Linkeroever opnieuw van start zijn gegaan, liggen ze alweer stil. Dat is het gevolg van een nieuw arrest van de Raad van State. Het is onduidelijk wanneer de werken om de met PFOS vervuilde grond te verplaatsen, kunnen hervatten. “Dit komt bijzonder hard aan”, reageert Luc Hellemans, algemeen directeur bij Lantis, de bouwheer van Oosterweel. [naar artikel]
De aanleg van de Oosterweelverbinding zal dit jaar zeer zichtbaar worden. Vooral op Linkeroever en in Zwijndrecht, waar in vijf fasen een grote werf wordt gestart. Die zal voor verkeershinder, files en omleidingen zorgen. Al blijft het op vrijwel alle momenten mogelijk om door en langs de werven te rijden. De grootste hinder zal zich in de zomermaanden voordoen. Dat is een bewuste keuze, omdat de wegen dan verkeersluwer zijn dan op andere momenten van het jaar. [naar artikel]
Zonder onverwachte hindernissen starten in het voorjaar van 2018 de werken aan de Oosterweelverbinding op Linkeroever en in Zwijndrecht. Het is een klus die 386 miljoen euro kost en 4,5 jaar zal duren. [naar artikel]
De werken aan de Oosterweelverbinding kunnen verdergezet worden. Dat blijkt uit het rapport van de Expertencommissie Grondverzet, die op vraag van Vlaams minister van Mobiliteit een onderzoek uitvoerde. De commissie heeft wel een reeks aanbevelingen voor de werken klaar. [naar artikel]
Twee maanden nadat de grondwerken aan de Oosterweelverbinding door de Raad van State werden stilgelegd in het kader van de PFAS-problematiek, kunnen de werken hernomen worden. Dat laat Lantis, het bedrijf dat de werken realiseert en beheert, weten. De werfzone Linkeroever wordt vanaf morgen weer opgestart, werfzone Scheldetunnel volgt later in de week. [naar artikel]
In het Antwerpse Merksem zal een tijdelijk viaduct geplaatst worden wanneer het huidige viaduct van Merksem afgebroken wordt. Dat wordt gesloopt als onderdeel van de werken aan de Oosterweelverbinding. Het tijdelijke viaduct zal naast het huidige exemplaar komen, zodat het verkeer kan blijven doorrijden. [naar artikel]
In maart is een compromis gesloten over de toekomst van de Oosterweelverbinding, die de ring rond Antwerpen moet rond maken. Maar de voorbereidende werken daarvoor zijn al veel langer van start gegaan. Heel wat nutsleidingen zullen een stuk dieper onder de grond moeten gelegd worden. En dat is geen sinecure, zag onze ploeg tijdens een bezoek aan een bouwterrein in de buurt van het Sportpaleis. [naar artikel]
Volgende maand start in Antwerpen een volgende fase van de werken aan de Oosterweelverbinding, namelijk op de Rechteroever. Vanmorgen is het contract getekend tussen de Vlaamse regering en de aannemers. Met de werken wordt onder meer het viaduct aan het Sportpaleis afgebroken. De werken zullen bijna tien jaar duren. [naar artikel]
De werken aan de Oosterweelverbinding kunnen verdergezet worden. Dat blijkt uit het rapport van de Expertencommissie Grondverzet, die op vraag van Vlaams minister van Mobiliteit een onderzoek uitvoerde. De commissie heeft wel een reeks aanbevelingen voor de werken klaar. [naar artikel]
De voorbereidingen voor de verhoging van de drukste brug over het Albertkanaal, die van de Kempische Steenweg in Hasselt, zijn gestart. Sinds dinsdag moeten fietsers er in beide richtingen aan één zijde van de brug rijden. Op 10 juni gaan de eigenlijke werken van start. [naar artikel]
De werken voor de bouw van de nieuwe fly-over op het kruispunt van de R6 met de Antwerpsesteenweg (N1) in Mechelen gaan volgende week van start. Vanaf 25 maart wordt er een viaduct gebouwd die het verkeer op de R6 vlot over de Antwerpsesteenweg moet leiden. Tot begin mei zal er geen verkeershinder te merken zijn, verzekert het Agentschap Wegen & Verkeer. De werken moeten afgerond zijn tegen de zomer van 2020. [naar artikel]
Op de Antwerpse ring gaan in de richting van Nederland ter hoogte van het Sportpaleis nachtelijke werken van start in het kader van de Oosterweelverbinding. De eerste dagen worden de rijstroken op het viaduct versmald, in de nacht van vrijdag 15 op zaterdag 16 maart verdwijnt er een rijstrook. "Eens die rijstrook weg is, zal het langer duren om richting Nederland te rijden", zegt Annik Dirkx van Lantis. [naar artikel]
In Zwijndrecht hebben veel mensen wakker gelegen vannacht. Dat blijkt uit ongeruste vragen op Facebook. Er was nochtans op voorhand gewaarschuwd dat werken aan de Oosterweelverbinding vannacht geluids- en trillingshinder konden veroorzaken. De werken moesten 's nachts gebeuren, omdat er geen treinen mochten rijden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.